Reisverlag 2021: TET Frankrijk & Italië

Ja, dat zou voor het ontbijt een oplossing kunnen zijn.
Alleen vind ik dat soort (droge?) koeken/ repen meestal niet zo lekker.
Zeker 's ochtends krijg ik dat nauwelijks door mijn keel. Maar met flink koffie moet dat altijd kunnen lukken.
Ik zal eens een verpakking kopen om te proberen of ik het weg kan krijgen.
Er zijn verschillende smaken, met krentjes, met kersen, normaal, kruidkoek etc... en met een bakkie pleur uit de bialetti erbij...
 
Leuk verslag, mooi geschreven. Knap om samen weg te gaan terwijl jullie elkaar niet kennen! Ik heb soms al moeite om een week lang weg te zijn met mensen die ik wel ken, maar dat zegt misschien meer over mezelf :+

Wat eten betreft, ik heb ook altijd wat noodvoer bij me, vóór het geval dat. Koekrepen, zakje noten, of je maakt thuis wat zakjes muesli klaar, beetje melkpoeder erbij, hoef je alleen maar (evt warm) water toe te voegen. Kan je per dag afwegen en verpakken, kost niks en het neemt nauwelijks ruimte in, je hebt altijd wel ergens een gaatje over om het tussen te stoppen. Of het lekker is daar kan je over discussiëren, maar je hebt in ieder geval geen honger.

Voor de avonden heb ik ook altijd een paar van die zakken droogvoer bij me, water erbij en klaar. Plat onderin de tas of koffer neemt het nauwelijks ruimte in. Mocht het eens zo uitkomen dat geen winkels kan vinden, dan heb je tenminste iets te eten.

Wat water betreft, natuurlijk is het wat onherbergzamer gebied, maar het is nou ook weer geen donker Afrika. Een Camelbak met 2,5 liter water is naar mijn idee zat. Vergeet ook niet dat 5 liter extra water ook een belasting is vóór je kofferrek, en die rekken hebben vaak ook maar een laadvermogen van 10 a 15 kg per kant. Nu was het de can die de geest gaf, maar vóór hetzelfde geldt is het je kofferrek en dan ben je verder van huis. Zeker bij offroad zal je de eerste niet zijn die op zoek kan gaan naar een lasser omdat zijn kofferrek gescheurd is. Wil je toch iets achter de hand hebben voor noodgevallen, neem dan bv een waterfilter of zo’n steripen mee, dat neemt nauwelijks ruimte in, en aan water is er in de bergen meestal toch geen gebrek.
 
Ik had 2 jaren geleden ook gekeken bij de camping in Tende. Ook geen plaats en ik vond het daar ook vrij vochtig en beklemmend in de vele schaduw. Maar, in Le Brigue, ca 10km verder richting Sospel, daar zat toen een camping aire naturelle op een mooi grasveld. Op loopafstandje van het leuke dorpje met horeca en...... de weg richting de zuidelijke opgang van de Ligurische Grenzkammstrasse ligt langs de camping. Onverhard op 2km afstand begint dat!!!
(Weetnie of die camping nog bestaat, geen www iig. Maar sanitaire was toen nieuw).

@Frazer : nav jouw eerdere tips neem ik sindsdien zakje pinda's en biffie worstjes voor energie a h einde van de dag.
 
Leuk verhaal Robin,

Aan de ene kant heb ik medelijden met de Freewind als ik zie dat hoe vol die gepakt is en welke marteling hij soms heeft moeten doorstaan. Aan de andere kant bewijs je dat je geen dure GSA met Touratech spulletjes nodig bent om zo'n reis te maken. Ook wel weer stoer dus!

Ik lees voor mezelf toch iets te veel afzien (zoals ik veel offroad reisverhalen) maar heb genoten van het meelezen!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan