Reisverslag 2019: Rondje Balkan tot in Griekenland

Heel gaaf reisverslag! Dank voor delen. Goede en nuttige informatie.

En voor de lezers: maak zelf ook een reisverslag van jouw reis ook al is die (of vind jezelf) minder spectaculair of zoiets.

Over ca 3 weken ga ik een ronde doen in de Zuidfranse-Alpen met tent en een Honda CB500 en zal daarvan zeker een reisverslag maken.
Ik lees zeker mee.
 
Iedereen heel erg bedankt voor alle leuke en positieve reacties!



Het is inderdaad een best bedrag, maar ik was er ook zeker niet ontevreden over. Ik moet zeggen, ik hou me er onderweg ook niet mee bezig hoor, het is achteraf even een kwestie van het rekeningoverzicht erbij pakken en bij elkaar optellen. Ik vind het vooral leuk om te weten. Nu waren dit natuurlijk vooral goedkope landen, een aantal jaar terug was ik 4 weken in Noorwegen en dan ben je uiteraard aanzienlijk meer kwijt. Dit jaar een aantal overnachtingen van 3 en 5 euro per nacht gehad, dat haalt het gemiddelde lekker naar beneden. Maar het gaat mij er vooral om dat je geniet en het naar je zin hebt!

De volgende reis zit er inmiddels alweer op, ben twee weken terug weer naar het Stella Alpina treffen in Italië geweest. Daarom duurde de update halverwege dit verslag wat langer. Ook het nieuwe verslag ligt zo goed als klaar, alleen heb ik nauwelijks foto's gemaakt. Mijn reismaatje heeft veel foto's, maar die is vrijwel direct daarna met het gezin op vakantie gegaan. We zijn er nog niet aan toe gekomen om de foto's uit te wisselen en zonder dat wordt het wel een erg karig verslag. Over een paar weken zal ik het nieuwe verslag wel plaatsen.

Wat de volgende reis betreft heb ik nog geen concrete plannen, maar die komen vanzelf. September nog even richting de Vogezen en misschien een stukje Zwitserland. Dan ga ik met m'n vader een weekje rijden. Die begint al een beetje op leeftijd te raken, dus gaan we gewoon met een aanhanger die kant op. Andere plannen nog niet, maar die komen er zeker!



Graag, komt zeker goed!
Ik heb ook nog een paar oude reisverslagen van een paar jaar terug liggen. Die wilde ik eigenlijk afgelopen winter plaatsen maar dat is er niet van gekomen. Deze winter nog maar eens een poging wagen.



Ben erg benieuwd, ga het verslag zeker volgen!



Ik ga jou verslag in september sowieso volgen, en ook even door je oude verslagen bladeren!
De Vogezen , altijd mooi.
Al ga ik wel liever meer zuidelijker in de Vogezen dan het noorden.
Het noordelijk deel is ook zeer mooi maar kent niet het ruwe , bochtige en hogere bergen al zijn het geen toppen zoals bijv de Franse Alpen.
Verleden jaar nog in het noordelijk deel geweest ( met een verslagje) en nog een 3 tal weken terug Grand Ballon nog eens gedaan.
Altijd super.
Dat is wel zo wat betreft de uitgaven , is het super geweest dan is het zijn geld meer dan waard.
 
Geweldig om deze reis mee te lezen, heb ongeveer het zelfde rondje gereden in 2 weken maar dan in b&b en hotels overnacht, geen onverhard gereden.
Ik reken altijd tussen de €75,- en €100,- per dag incl alles, hotel, eten, benzine enz en dat komt meestal wel uit.
Dank voor het prachtige reis verslag
 
Fijn verslag Frazer.

Dat je zo'n reis helemaal alleen gaat rijden maakt het voor mij alleen maar straffer.
Ik zou dit nooit op m'n alleen doen, daarvoor ben ik iets te ongerust moest er onderweg iets foutgaan.
 
Hehe inderdaad, leuk om zoiets weer te lezen. Erg kenmerkend die treinreis op de heenweg. Ik heb exact dezelfde route (Dusseldorf-Innsbruck) gedaan eind 2018, bij mij pastte de motor ook maar net. Ook het slapen ging eigenlijk voor geen meter, ik ben 1.95 dus dat help ook niet. En elke keer dat stoppen op stations enzo wordt je toch wakker van.

6A41A6CE-48D2-48CF-9556-56330C4C6EED.jpeg
 
Nou Niels ,
mooi !
We hebben lekker kunnen meegenieten van al je avonturen.
Een maand is al iets en het gaat allemaal vrij snel eenmaal je vertrokken bent.
Dat je de laatste dag graag snel thuis wilt zijn herken ik ook , alsof je de stal ruikt die thuis noemt en geen enkel pilletje helpt hiertegen.
Eigenlijk je eindbedrag 1484.33 harde euro's , het is natuurlijk een behoorlijk bedrag maar als je dan bekijkt hoeveel dagen je op de hort bent geweest en het aantal km's dat je hebt gereden , de landen die je hebt bezocht .
Kortom alles vind ik het wel meevallen.
Maar dat is natuurlijk mijn idee erover.
Het denken aan de volgende reis is misschien al aan het rijpen in je hoofd en misschien al op papier ?
👍.
Prachtig verhaal, maar het valt mij eigenlijk heel erg mee, 4 weken toeren, iets minder dan 1.500 eypo, dat is 375 per week, ik heb voor een week Oostenrijk in Juni wel iets meer uitgetrokken
 
Terug
Bovenaan Onderaan