Reisverslag 2021: Frans/Italiaanse Alpen

Bedankt voor je zeer uitgebreide verslag! Ik ben nog nooit met de motor op vakantie geweest, maar als ik dit (en sommige andere verhalen hier) lees, zou ik me waarschijnlijk wel vermaken (understatement). Alleen al jouw verslag lezen geeft me het gevoel het zelf mee te maken, erg mooi geschreven dus :t

Hoe hou je dit zo bij? Maak je iedere avond een soort samenvatting? Er staan zoveel details in, ik zou ze niet kunnen onthouden.
Bedankt voor de complimenten!

Aan het eind van iedere dag maak ik meestal een kort verslagje, dat werk ik vrij snel na thuiskomst uit. Soms sla ik wel eens een paar dagen over, maar zelfs dan moet ik al goed nadenken wat ik ook alweer had gedaan. Je moet er niet te lang mee wachten, want anders weet je het niet meer. De aantekeningen van onderweg zijn meestal wel genoeg om de details ook weer boven te halen. Ik maak redelijk wat foto's, als ik die terugkijk komt er ook meestal wel weer wat boven. Dit verslag was al maanden klaar, maar ik vind het zelf in de winter altijd veel leuker om verslagen te lezen, dus meestal wacht ik met plaatsen tot de donkere maanden. Dan beleef je het zelf ook weer een beetje opnieuw.
 
Naar mijn ervaring is moeilijk omhoog rijden makkelijker dan moeilijk naar onder rijden... maar goed, met duo heb ik al zo'n 20 jaar geen ervaring mee.


Die Maira Stura triggert mij ook, zit hier samen met jouw verhaal en google maps te ontdekken waar dat ongeveer moet lopen...

Een gpx trackje ervan heb je niet beschikbaar? Of een printscreen van de track in Basecamp ofzo? O-)




Topverslagje weer hoor! :t
in basecamp staan die onverharde wegen niet op de kaart. ik heb even in myrouteapp de route gemaakt van de maira stura.
werkt overgens perfect in myrouteapp. kun je de michelinkaart kiezen, wat ik nog steeds de beste kaarten vind.
hierbij het gpx bestandje.

gr. BMWerner

GPX viewer
 

Bijlagen

  • maira stura.gpx
    54 KB · Weergaven: 24
Geweldig om te lezen Frazer, heerlijk om zo'n sombere zondagochtend een beetje op te vrolijken. Wat zijn je plannen voor dit jaar?
Bedankt!
Plannen voor dit jaar heb ik nog niet echt. Door het week ben ik dit jaar mogelijk gebonden aan de schoolvakanties, maar dat is nog niet zeker. Spanje/Portugal zit al een tijdje in mijn hoofd, maar dat vind ik in de zomer veel te heet. Op tv volg ik de afgelopen weken het programma De tranen van Tito over voormalig Joegoslavië, en dat triggerde me ook wel om die kant weer eens op te gaan, daar ben ik ook nog lang niet uitgekeken. Plannen genoeg :+
 
Weer en mooi verslag en met mooi foto's , heb nu verschillende verslagen van je gelezen over verschillende landen en iedere keer geniet ik weer , geweldig 👍
 
Prachtig mooi om te lezen Frazer en ook de foto`s heel mooi. Bedankt hiervoor en koester je herinneringen.
 
Nogmaals bedankt voor je tijd en moeite die je in je verslagen stopt.
Heerlijk om met je mee te reizen op deze manier :t
 
Heerlijk verslag! Had 'm gisteren al toegevoegd aan het overzicht maar nog geen tijd gehad om 'm uit te lezen (was zelf vorige week een weekje in de besneeuwde Alpen). Die niet werkende achterrem kan duiden op water in de remvloeistof, dat spul is vreselijk hydraufiel en trekt dus water aan... wat kan gaan koken en dus voor lucht kan zorgen. Snel eruit halen en verse olie erin uit een nog gesloten verpakking! (ik heb het een keer meegemaakt met mijn hydraulische koppeling...)

Bij Alp d; Huez had je vanaf Col d'Ornon het weggetje via Villad-Notre-Dame moeten nemen... had je vast erg leuk gevonden! Ook gedeeltelijk onverhard èn balconny roads!

1643019157089.png
 
Bij Alp d; Huez had je vanaf Col d'Ornon het weggetje via Villad-Notre-Dame moeten nemen... had je vast erg leuk gevonden! Ook gedeeltelijk onverhard èn balconny roads!
Die zocht ik inderdaad, maar ik kon het zo snel niet vinden. Heb hem ooit wel gereden hoor, maar dat is alweer even terug. Volgende keer maar weer
 
Weer een mooi verslag. Mijn vader is in 2012 overleden en ik heb nooit de gelegenheid gehad om samen met hem te rijden
 
Bedankt voor het leuke verslag @Frazer ! Zoals altijd weer met veel plezier gelezen.
Hoe bevallen de enduristan tassen? Ik heb nu nog koffers maar heb deze op mn shortlist staan om eventueel de koffers mee te vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan