James Bond
MF veteraan
Reisverslag 2021.
Na een fijne zomervakantie in juli van dit jaar, ben ik een kleine week later nog op een week kampeer motorvakantie geweest. Hierbij het verslag, leuk voor mij en iedereen die dit wil lezen hopelijk....
Wij vertrekken
met zijn tweeën en kijken wel wie het eerst naar huis moet of wil. Globaal idee: stuk TET route in Noord Frankrijk en daarna zien we het wel weer. Beide hebben wij Heidenau K60 Scout banden gemonteerd.
Vertrek: dinsdag 10 augustus (4 dagen na thuiskomst van onze caravan vakantie).
Meeting point: Tankstation Wasserbillig, grenzubergang Trier-Luxemburg om 09:00uur.
Ik vertrek om 05:00uur uit Twente op mijn Africatwin 750. Ik rij bij Enschede-Gronau de grens over en neem de A31 naar Oberhausen. Het is droog weer en na Oberhausen volg ik de autobahnen richting Keulen. Maar, de A61, die ik een klein stukje moet volgen om de A1 naar Euskirchen-Trier te pakken, zit op die locatie dicht vanwege het noodweer op 14/15 juli. (Toen reden wij daar ook met de caravan langs in stromende regen....op weg naar het zuiden) . Ik steek dus bij Bonn over. Ondertussen is het daglicht maar het weer is somber en daar rij je dan in de ochtendspits rond Bonn. Niet fraai en volgens mij ben ik ook nog te ver omgeleid door de TT550. Zeg maar: IK heb mij onvoldoende verdiept in een betere omrij-route. Das achteraf natuurlijk. Om 09:00uur sharp ben ik bij het tankstation en terwijl ik de tank met goedkope benzine volgooi, zie ik 100m verder op de secundaire weg mijn collega aankomen op zijn KTM! Dat is een goede timing. Hij was vanuit regio Arnhem via Venlo-Aachen, Dasburg gereden. Bij de raststatte drinken wij een bakkie en komen ff bij van de afgelopen uren. De zon schijnt maar het is gelukkig niet te warm.
Iets verderop verlaten wij de snelweg en volgen de Moezel tot aan Schengen, bekend van het verdrag. Luxe wijnhuizen links und rechts naast de weg en de rivier, het kan niet op. Direct na de grensovergang in Frankrijk, in het dorpje Apach, direct na de grens, start een TET-track, sectie 13 volgens mij. Na een aantal kilometers verharde kleine D-wegen, slaan we in een bocht linksaf een eerste onverhard gedeelte in. En dan komen de foto's...
Hier staan we op de track bij een onderdeel van de Maginot-linie uit WO-1. Deze bunker/kazemat is iig een mooie stabiele ondergrond voor de zij-standaard!!
Je kijkt nu op een steile helling hoewel de foto dat niet goed aangeeft. Het is droog weer, maar de klei-achtige ondergrond is zeker niet droog, blijkt later.... Best onhandig om telkens de GSM uit de X-houder, met daarop de TET, van het stuur te halen om even foto's te maken.
We vervolgen de track en dan parkeer ik de motor op, wonderwel, een verhard stukje weg maar toch doe ik iets fout....
Waarschijnlijk begint de vermoeidheid bij mij toe te slaan, ik ben immers als sinds 5u vanochtend onderweg..... Zie hier goed de voordelen van soft-luggage en een kofferrek zonder zijkoffers: geen schade! Maar ook mijn nieuwe valbeugels van SW-Motech voor, die zitten hoger en veel beter dan mijn vorige valbeugels.
Hierna weer wat verhard. Vervolgens een soort gras-achtige boerenweg tussen weilanden, echter, met een diepe sleuf in het midden die je niet ziet door het gras. Hier leg ik mijn motor 3x neer, telkens ruikt het naar benzine (sorry voor de lokale bodemsanering) uit de overloop denk ik. Voordat mijn vriend kan helpen, duurt dat ook even: probeer daar maar eens een motor goed te parkeren! Met veel kracht lukt het om te keren. Wij zijn bek-af en verlaten de TET-route ter hoogte van Metz-Zuid, weet niet meer exact waar helaas (is ook totaal onbelangrijk eigenlijk..). Zin in bier dus hup via de grote weg naar Nancy, Epinal en naar Le Clerjus, camping La Mouche waar we om ca 15/16uur aankomen.
Tent opzetten, bezweet T-shirt uit enz. Daarna een leuke avond gehad en gesproken met diverse andere gasten. Wat gaan we morgen doen? Wordt vervolgd.....
Na een fijne zomervakantie in juli van dit jaar, ben ik een kleine week later nog op een week kampeer motorvakantie geweest. Hierbij het verslag, leuk voor mij en iedereen die dit wil lezen hopelijk....
Wij vertrekken
met zijn tweeën en kijken wel wie het eerst naar huis moet of wil. Globaal idee: stuk TET route in Noord Frankrijk en daarna zien we het wel weer. Beide hebben wij Heidenau K60 Scout banden gemonteerd.
Vertrek: dinsdag 10 augustus (4 dagen na thuiskomst van onze caravan vakantie).
Meeting point: Tankstation Wasserbillig, grenzubergang Trier-Luxemburg om 09:00uur.
Ik vertrek om 05:00uur uit Twente op mijn Africatwin 750. Ik rij bij Enschede-Gronau de grens over en neem de A31 naar Oberhausen. Het is droog weer en na Oberhausen volg ik de autobahnen richting Keulen. Maar, de A61, die ik een klein stukje moet volgen om de A1 naar Euskirchen-Trier te pakken, zit op die locatie dicht vanwege het noodweer op 14/15 juli. (Toen reden wij daar ook met de caravan langs in stromende regen....op weg naar het zuiden) . Ik steek dus bij Bonn over. Ondertussen is het daglicht maar het weer is somber en daar rij je dan in de ochtendspits rond Bonn. Niet fraai en volgens mij ben ik ook nog te ver omgeleid door de TT550. Zeg maar: IK heb mij onvoldoende verdiept in een betere omrij-route. Das achteraf natuurlijk. Om 09:00uur sharp ben ik bij het tankstation en terwijl ik de tank met goedkope benzine volgooi, zie ik 100m verder op de secundaire weg mijn collega aankomen op zijn KTM! Dat is een goede timing. Hij was vanuit regio Arnhem via Venlo-Aachen, Dasburg gereden. Bij de raststatte drinken wij een bakkie en komen ff bij van de afgelopen uren. De zon schijnt maar het is gelukkig niet te warm.
Iets verderop verlaten wij de snelweg en volgen de Moezel tot aan Schengen, bekend van het verdrag. Luxe wijnhuizen links und rechts naast de weg en de rivier, het kan niet op. Direct na de grensovergang in Frankrijk, in het dorpje Apach, direct na de grens, start een TET-track, sectie 13 volgens mij. Na een aantal kilometers verharde kleine D-wegen, slaan we in een bocht linksaf een eerste onverhard gedeelte in. En dan komen de foto's...
Hier staan we op de track bij een onderdeel van de Maginot-linie uit WO-1. Deze bunker/kazemat is iig een mooie stabiele ondergrond voor de zij-standaard!!
Je kijkt nu op een steile helling hoewel de foto dat niet goed aangeeft. Het is droog weer, maar de klei-achtige ondergrond is zeker niet droog, blijkt later.... Best onhandig om telkens de GSM uit de X-houder, met daarop de TET, van het stuur te halen om even foto's te maken.
We vervolgen de track en dan parkeer ik de motor op, wonderwel, een verhard stukje weg maar toch doe ik iets fout....
Waarschijnlijk begint de vermoeidheid bij mij toe te slaan, ik ben immers als sinds 5u vanochtend onderweg..... Zie hier goed de voordelen van soft-luggage en een kofferrek zonder zijkoffers: geen schade! Maar ook mijn nieuwe valbeugels van SW-Motech voor, die zitten hoger en veel beter dan mijn vorige valbeugels.
Hierna weer wat verhard. Vervolgens een soort gras-achtige boerenweg tussen weilanden, echter, met een diepe sleuf in het midden die je niet ziet door het gras. Hier leg ik mijn motor 3x neer, telkens ruikt het naar benzine (sorry voor de lokale bodemsanering) uit de overloop denk ik. Voordat mijn vriend kan helpen, duurt dat ook even: probeer daar maar eens een motor goed te parkeren! Met veel kracht lukt het om te keren. Wij zijn bek-af en verlaten de TET-route ter hoogte van Metz-Zuid, weet niet meer exact waar helaas (is ook totaal onbelangrijk eigenlijk..). Zin in bier dus hup via de grote weg naar Nancy, Epinal en naar Le Clerjus, camping La Mouche waar we om ca 15/16uur aankomen.
Tent opzetten, bezweet T-shirt uit enz. Daarna een leuke avond gehad en gesproken met diverse andere gasten. Wat gaan we morgen doen? Wordt vervolgd.....
Laatst bewerkt: