Reisverslag 2022: 7 weken zwerven door Europa

Mooi verhaal man! Heb er ff goed voor gezeten :) Mooi avontuur.
Ook wel ff leerzaam betreft het hoe en wat qua materiaal meenemen op een langere trip, mijn grootste issue merk om alles minimaal te houden haha

Hoeveel liter totaal heb je aan 'bagage ruimte' op je motor met je koffers en tassen?
 
Mooi verhaal man! Heb er ff goed voor gezeten :) Mooi avontuur.
Ook wel ff leerzaam betreft het hoe en wat qua materiaal meenemen op een langere trip, mijn grootste issue merk om alles minimaal te houden haha

Hoeveel liter totaal heb je aan 'bagage ruimte' op je motor met je koffers en tassen?

De koffers zijn 35 liter per stuk, de tas is 50 liter. 130 liter dus ongeveer. Dat kleine tasje achterop zal nog een 5/6 liter zijn denk ik, maar daar zit alleen wat klein spul in, voornamelijk voor onderweg. Broodjes, zonnebrand, handschoenen, dat soort dingen.
 
Op verzoek nog een kleine opsomming van het materiaal:
De motor natuurlijk, een Yamaha Tenere 700 uit 2020 met op dit moment 35k op de teller. 2x 35 liter zijkoffer en een 50 liter bagagerol.
De tent is een MSR Elixir 2. Slaapmatje is op de laatste dag van deze reis gesneuveld, het was een Exped Synmat 7 UL, deze ga ik voor de volgende vakantie vervangen voor een Exped Ultra 3R-M. Kussen is een Exped Airpillow XL, slaapzak een Snugpak Softie Elite 4.
Brander is een Coleman Feather 442 benzinebrander.

Paklijst:

Motor:
  • Motor/koffersleutels
  • Reservesleutels
  • Garmin
  • Kettingspray
  • Schijfremslot
  • X-mount
  • Oordoppen
Documenten:
  • Paspoort
  • Rijbewijs
  • Kentekenbewijs
  • Vaccinatieboekje
  • Groene Kaart
  • Zorgverzekeringsbewijs
  • Contant geld
  • Creditcard
  • Camping Key Europe
  • Wegenkaarten
  • Evt boekings/reserveringsbevestingen
  • Kopie paspoort+Rbw
Elektronica:​
  • Telefoon
  • Laadkabel telefoon
  • 12v USB stekker
  • 230v USB stekker
  • Oordopjes telefoon
  • Powerbank
Kampeerspullen:
  • Tent/Stokken/Haringen​
  • Grondzeil​
  • Slaapzak​
  • Slaapmatje​
  • Opblaaszak slaapmatje​
  • Kussen​
  • Kussensloop​
  • Lakenzak​
  • Stoel​
Koken:
  • Brander
  • Aansteker
  • Benzinefles
  • Pannen
  • Beker/mok
  • Bestek
  • Snijmesje
  • Houten Lepel
  • Afwasmiddel
  • Schuursponsje
  • Theedoek
  • Dweiltje
  • Zout+Peper
  • Koffie
  • Thee
  • Percolator
  • Koffiemolen
  • Olijfolie
  • Snijplank
Diversen:
  • Bril
  • Hoofdlamp
  • Zaklamp
  • Knijpers
  • Wasmiddel
  • Handdoek
  • Regenjas
  • Regenbroek
  • Handschoenen zomer
  • Handschoenen winter
  • Handschoenen doorwaai
  • Paraplu
  • Pen/Papier
  • Reserve oordoppen
  • Rugzak
  • Camelbak
Toiletspullen:
  • Tandenborstel
  • Tandpasta
  • Tandenstokers
  • Shampoo/Zeep
  • Gel
  • Kam
  • Deo
  • Scheerschuim
  • Scheermes
  • Scheerapparaat
  • Labello
  • Huidcreme
  • Lenzen
  • Spiegeltje
  • EHBO Setje +
    • Aspirine
    • Immodium
    • Rennie
    • Pleisters
    • Betadine
    • Pincet
    • Tekenpen
  • Zonnebrand
  • Nagelknipper
  • WC papier
Kleding:
  • Ondergoed (4x)
  • Sokken (4x)
  • Motoronderbroek (2x)
  • Motorondershirt (2x)
  • Merino-Midlayer
  • Lange broek
  • Afritsbroek
  • Zwembroek
  • Joggingbroek
  • T-Shirt
  • Trui
  • Slippers
  • Donsjas
  • Muts
  • Buff
  • Wandelschoenen
Gereedschap:
  • Inbussetje
  • Inbusdop vooras
  • Dop tbv achterasmoer
  • Grote ratel
  • Slime bandenreparatie
  • Luchtpatronen + verloop
  • Leatherman
  • Mes
  • Ty-raps
  • Ductape
  • Stukje ijzerdraad
  • Slangklemmen groot+klein
  • Reserve zekeringen
  • Reserve spanband
  • Secondelijm
  • Reparatiesetje tent
  • Motorolie
  • Binnenbanden
  • Bandenlichters
  • Isodeken
  • Bagagenetje
  • Hevelpompje + verloop
  • Waterfilter
Eten:
  • Noodles
  • Zakjes rijst
  • Zakje macaroni
  • Instantpasta
  • Noodmaaltijden

------

De paklijst is een basislijst, afhankelijk van de bestemming en het jaargetijde varieer ik er wel wat in, maar met deze lijst kan ik me goed redden.
Thanks voor deze. Super handig om te vergelijken met mijn lijst.

Zijn er nog zaken die je absoluut niet nodig hebt gehad of juist zaken die je was vergeten?
 
Thanks voor deze. Super handig om te vergelijken met mijn lijst.
Zijn er nog zaken die je absoluut niet nodig hebt gehad of juist zaken die je was vergeten?
Niet echt interessant wat Frazer niet nodig heeft gehad.
Dat is voor iedereen verschillend en zelfs per persoon per vakantietrip kan dat verschillend zijn.
Ik noteer na iedere vakantie ook wat ik NIET nodig heb gehad. Het blijkt dat dat iedere vakantie verschillend is.

Ik heb de meeneemlijst van Frazer wel gelezen met de gedachte: Mss staat er iets slims/ handigs tussen.
Ik sta altijd open voor nieuwigheden/ slimmigheidjes. Maar voor mezelf heb ik uit deze lijst nu niets genoteerd.
Wellicht kan het voor een ander wel interessant zijn. Dat zal je voor jezelf moeten bepalen.
 
Niet echt interessant wat Frazer niet nodig heeft gehad.
Dat is voor iedereen verschillend en zelfs per persoon per vakantietrip kan dat verschillend zijn.
Ik noteer na iedere vakantie ook wat ik NIET nodig heb gehad. Het blijkt dat dat iedere vakantie verschillend is.

Ik heb de meeneemlijst van Frazer wel gelezen met de gedachte: Mss staat er iets slims/ handigs tussen.
Ik sta altijd open voor nieuwigheden/ slimmigheidjes. Maar voor mezelf heb ik uit deze lijst nu niets genoteerd.
Wellicht kan het voor een ander wel interessant zijn. Dat zal je voor jezelf moeten bepalen.
Ik vind het WEL interessant wat hij niet nodig had.
Als ik bij 3 of 4 mensen/lijsten merk dat ze X niet nodig hadden, dan geeft dat wel iets aan.

Als jij al je lijstjes deelt met wat je hebt meegenomen en wat je uiteindelijk niet nodig had, dan wordt dat ook zeer gewaardeerd.
Maar aub niet beoordelen of ik iets interessant vind.

De gehele "koken" lijst gaat er bij mij sowieso af. Gelukkig drink ik ook geen koffie, dus dat scheelt een hoop gedoe in de ochtend ;-)
En aangezien ik tot nu toe alleen zo'n 50 liter roltas heb, moet ik sowieso flink schrappen. Heb nu 2x misgegrepen bij gratis zijtassen hier, dus ik hoop op 3x scheepsrecht...
 
Laatst bewerkt:
De koffers zijn 35 liter per stuk, de tas is 50 liter. 130 liter dus ongeveer. Dat kleine tasje achterop zal nog een 5/6 liter zijn denk ik, maar daar zit alleen wat klein spul in, voornamelijk voor onderweg. Broodjes, zonnebrand, handschoenen, dat soort dingen.
Ok super. Zie nu ook je eerder geposte lijstje, nice. Toch wel flink 130 liter. Zit zelf in de overweging om echt minimaal te gaan, max 80/90 liter ongeveer en een aantal weken mij helemaal kunnen redden daarmee. Wat nogal een uitdaging is merk ik....
Mijn 1e campingtrip ruim 12 jaar geleden(MS1000) was denk +200 liter en 45kg bagage op de Tenere lol...dat ging helemaal nergens over.
Laatste uitstapje vorig jaar van 3 dagen was ook ongeveer 130 liter en heel wat lichter.

Maar ik zie mensen met 80 liter soft luggage de hele wereld over reizen met een tent...interessant.
Nu wil ik naar een full Kriega OS set, en max 80/90 liter gaan en koop nu alles maximaal klein en lichtgewicht, maar ik ontkom niet aan dat sommige dingen bulky zijn...(slaapzak, slaapmat...en wandelschoenen maat 50)
Je lijstje is hulpzaam en inzichtelijk voor een rookie, top. Ben idd ook wel benieuwd wat je wel steeds meeneemt, maar toch elke keer niet nodig hebt haha.

Zie ook dat je een Camping Key Europe(ANWB CKE kampeerkaart?) gebruikt. Was al benieuwd hoe je dat doet onderweg met het zoeken naar campings etc. Speciale app? De app iOverlander is meer voor campers en wildcamperen merk ik.
 
Zie ook dat je een Camping Key Europe(ANWB CKE kampeerkaart?) gebruikt. Was al benieuwd hoe je dat doet onderweg met het zoeken naar campings etc. Speciale app? De app iOverlander is meer voor campers en wildcamperen merk ik.
Ik gebruik de app van Archies campings, die is wel betaald maar voor 2 euro vind ik het wel waard. Het is een vrij simpele app, maar bijna alles staat erop. iOverlander gebruik ik ook wel, staan tegenwoordig ook steeds meer gewone campings op, maar is inderdaad vooral handig voor wildkamperen. Die CKE gebruik ik vooral voor Scandinavië, daar krijg je er op veel campings korting mee. Voor bijna alle landen behalve Italië accepteren ze het op de campings ook als legitimatiebewijs, dan hoef je bv niet je paspoort af te geven.

Voor korte trips red ik het wel met alleen de 2 zijkoffers, voor een weekendje weg ofzo. Dan heb ik wel een kleine tent mee, nauwelijks kleding en geen stoel. Dus met 70 liter is het wel te doen, maar voor langere trips heb ik liever wat meer comfort. Uiteindelijk kan je natuurlijk een hoop thuis laten, het is de vraag hoeveel comfort je bereid bent om in te leveren.
 
Ik vind het WEL interessant wat hij niet nodig had.
Als ik bij 3 of 4 mensen/lijsten merk dat ze X niet nodig hadden, dan geeft dat wel iets aan.

Als jij al je lijstjes deelt met wat je hebt meegenomen en wat je uiteindelijk niet nodig had, dan wordt dat ook zeer gewaardeerd.
Maar aub niet beoordelen of ik iets interessant vind.

De gehele "koken" lijst gaat er bij mij sowieso af. Gelukkig drink ik ook geen koffie, dus dat scheelt een hoop gedoe in de ochtend ;-)
En aangezien ik tot nu toe alleen zo'n 50 liter roltas heb, moet ik sowieso flink schrappen. Heb nu 2x misgegrepen bij gratis zijtassen hier, dus ik hoop op 3x scheepsrecht...
Wat je wel of niet nodig hebt is heel "persoonlijk".

Zoals ik al zei kan dat zelfs verschillen per vakantie.
Wat ik bij de eerste vakantie niet nodig heb en daarom bij de volgende thuis laat, blijkt dan ineens toch een gemis.

voorbeeld:
Frazer had een paraplu bij zich.
Heb je de hele vakantie mooi weer, dan heb je 'm dus niet nodig gehad. Was alleen onnodige ballast.
Dan besluit je de plu vlgde keer maar niet mee te nemen. Zal je zien dat 't dan vaak wel regent.
Een ander zal zeggen: Boeie................, dan regen ik maar een keertje nat.
 
Wat een enorm leuk verslag om te lezen, ik heb hem in een keer uitgelezen! Hier haal ik zeker wat locaties uit om zelf in een volgende aan te doen.

Ik ben zelf afgelopen zomervakantie ook naar de binnenlanden van Kroatie en Slovenie geweest met de auto maar dit viel me erg tegen, dan blijf ik liever in de Alpen hangen.

Hoe rijdt de Tenere 700 vol met bagage op de geasfalteerde passen? Heb je erg veel last van het hoog geplaatste gewicht en het grote voorwiel?
 
Ik gebruik de app van Archies campings, die is wel betaald maar voor 2 euro vind ik het wel waard. Het is een vrij simpele app, maar bijna alles staat erop. iOverlander gebruik ik ook wel, staan tegenwoordig ook steeds meer gewone campings op, maar is inderdaad vooral handig voor wildkamperen. Die CKE gebruik ik vooral voor Scandinavië, daar krijg je er op veel campings korting mee. Voor bijna alle landen behalve Italië accepteren ze het op de campings ook als legitimatiebewijs, dan hoef je bv niet je paspoort af te geven.

Voor korte trips red ik het wel met alleen de 2 zijkoffers, voor een weekendje weg ofzo. Dan heb ik wel een kleine tent mee, nauwelijks kleding en geen stoel. Dus met 70 liter is het wel te doen, maar voor langere trips heb ik liever wat meer comfort. Uiteindelijk kan je natuurlijk een hoop thuis laten, het is de vraag hoeveel comfort je bereid bent om in te leveren.
Ok thanks voor de info :) ! Ga ik die app ook ff regelen.
Ja idd, comfort is ook wat van te zeggen op lange trips. De compromis tussen comfort, en dat de motor nog goed handelbaar is op vooral onverhard met bepakking.
Laatst een paar goede YT filmpjes gezien mij wel ff lieten nadenken over het bepakken van een dualsport/allroad.
Adventure-Motor-Riding...de nadruk op Motor riding. Wil geen lompe caravan worden lol
 
Zijn er nog zaken die je absoluut niet nodig hebt gehad of juist zaken die je was vergeten?
Vergeten niet, en gelukkig kan je vrijwel alles in het buitenland ook wel vinden, dus vergeet je iets dan is het in de meeste gevallen nog geen ramp, of het moet iets heel specialistisch zijn. Niet nodig eigenlijk ook niet echt, het gereedschap even buiten beschouwing gelaten, want dat hoop je natuurlijk niet nodig te hebben. Mocht het toch nodig zijn dan ben je blij dat je het bij je hebt. Mijn paklijst is ook vooral een leidraad voor mezelf, niet alles neem ik altijd mee, en soms voeg ik wel eens wat toe. Het hangt een beetje van het reisplan en de bestemming af. Ga ik richting Scandinavië dan hou ik wat meer rekening met slecht weer, dus neem wat meer warme kleding mee. Ook kampeer ik daar veel meer in het wild, dan is het wel weer handig om een klein handzaagje of bijltje mee te nemen voor een kampvuur, of bv een filter voor drinkwater. Voor deze reis was ik dat niet van plan en laat ik dat soort dingen thuis. Maar ik kan me voor deze reis niet herinneren dat ik bepaalde dingen ben vergeten of juist overbodig waren.

Maar ik zie mensen met 80 liter soft luggage de hele wereld over reizen met een tent...interessant.
Nu wil ik naar een full Kriega OS set, en max 80/90 liter gaan en koop nu alles maximaal klein en lichtgewicht, maar ik ontkom niet aan dat sommige dingen bulky zijn...(slaapzak, slaapmat...en wandelschoenen maat 50)
Je lijstje is hulpzaam en inzichtelijk voor een rookie, top. Ben idd ook wel benieuwd wat je wel steeds meeneemt, maar toch elke keer niet nodig hebt haha.
Ik weet van mezelf dat ik best nog wat ruimte kan besparen op bijvoorbeeld kleding, daar neem ik eigenlijk steevast te veel van mee. Niet omdat ik het belangrijk vind hoe ik er uit zie, dat boeit me niks, maar vooral uit gemak. Je kan in principe toe met 2 setjes ondergoed, een setje aan en een setje wassen/drogen. Dan ben je wel iedere dag aan het wassen, daar heb ik geen zin in, en zie het maar weer droog te krijgen als het een paar dagen slecht weer is. Je kan het natuurlijk meerdere dagen gebruiken, en voor een keertje is dat niet zo'n ramp, maar ik vind het wel fijn om iedere dag schoon te hebben. Ik heb dus 5 setjes ondergoed mee, dan hoef je maar om de 4 dagen te wassen. Ik draag onder mijn motorpak ook altijd lang ondergoed van Craft, maar daarvan heb ik thermo mee voor als het koud is, maar ook heel dun voor als het heet is. In principe kan je er ook tussenin gaan zitten, dan heb je maar één setje nodig. Ik heb altijd een fleecetrui mee voor koude avonden, maar in plaats daarvan kan je ook je motorjas aantrekken als het koud is. Dat vind ik dan weer niet prettig, want dan heb je in de avond of als je bijvoorbeeld een rondje wilt lopen weer die stugge motorjas aan. Dat ding heb ik de hele dag al aan, dus in de avond vind ik het juist wel fijn om wat anders aan te hebben. Dat bedoel ik vooral met hoeveel comfort je bereid bent in te leveren. Voor één weekje ben ik ook sneller bereid dat soort dingen thuis te laten dan voor 4 of 6 weken, en voor een kortere periode kan je ook makkelijker plannen naar de weersomstandigheden.

Aan licht en compact spul hangt natuurlijk ook een prijskaartje, en dat moet je ook bereid zijn te betalen. Mijn tent bijvoorbeeld, heeft 2 versies die in de basis gelijk zijn, alleen heb je de gewone versie en de lichtgewicht. Ik heb de gewone van 2,6 kilo, de lichtgewicht is 1,7 kilo en compacter op te vouwen. Je bankrekening wordt er alleen ook een stuk compacter van, want voor de lichtere betaal je 250 euro meer. Dan heb je wat ruimte en opzetgemak exact dezelfde tent, alleen je bespaard een kilo. Daar lever je geen comfort voor in, maar wel een hoop geld, en die overweging moet iedereen zelf maken natuurlijk.


Ja idd, comfort is ook wat van te zeggen op lange trips. De compromis tussen comfort, en dat de motor nog goed handelbaar is op vooral onverhard met bepakking.
Laatst een paar goede YT filmpjes gezien mij wel ff lieten nadenken over het bepakken van een dualsport/allroad.
Adventure-Motor-Riding...de nadruk op Motor riding. Wil geen lompe caravan worden lol
Daar heb je ook zeker punt, vooral als je wat meer onverhard wil gaan rijden. Ik hou er ook wel rekening mee of ik van plan ben om veel offroad te gaan rijden of juist niet. Bij veel offroad plannen gebruik ik tassen in plaats van koffers, en probeer ik ook compacter te pakken. Moet ook wel, want er kan minder in de tassen. Toch rij ik offroad toch altijd rustig, minder risico voor jezelf en voor het materiaal, dus dan vind ik persoonlijk een paar kilo meer of minder niet zo'n punt.

Hoe rijdt de Tenere 700 vol met bagage op de geasfalteerde passen? Heb je erg veel last van het hoog geplaatste gewicht en het grote voorwiel?
Rijdt perfect, maar op mijn vorige motor (Tenere 660) reed ik met dezelfde setup en ook 21" voorwiel, dus ik ben eigenlijk niet anders gewend. Ik zette op de 700 de veervoorspanning wel altijd wat hoger, en ik heb er inmiddels Hyperpro onder. Omdat ik deze motor eigenlijk bijna toch alleen voor vakanties gebruik heb ik bewust ook voor een wat zwaardere veer gekozen, want ik rij zeker 75% van de kilometers met bagage. Woon-werk en dergelijke doe ik er toch niet mee, dus dat hij dan zonder bagage wat stugger aanvoelt neem ik wel voor lief.
 
Ik ben zelf afgelopen zomervakantie ook naar de binnenlanden van Kroatie en Slovenie geweest met de auto maar dit viel me erg tegen, dan blijf ik liever in de Alpen hangen.
Binnenland van Kroatië vind ik ook weinig aan, Slovenië varieert een beetje. Zo lang je langs de Alpen en de Karawanken blijft kan je er prachtig rijden, maar wat meer richting kust of richting Lubljana is het ook niet zo spannend.
 
Bij het pakken, kan je ook andersom denken. Ik wil alles in mijn twee koffers. Behalve mijn tent. Ik heb ook wel gereden met twee koffers en een paar van die ortlieb zakken. Mijn slaapmat (thermarest) en warme slaapzak (geen dons) waren de grootste pakken. Ik heb nu een super compact opblaasmatje van Ali, formaatje melkpak en een dons slaapzak in een compressiezak. Alles wat ik verder merneem is klein en compact. Ik heb alleen nog een tentje op mijn bagagedrager. De buddy is verder leeg.
 
@Frazer Ja idd, dat extreme lichtgewicht spul is vaak 2x zo duur. Daar zoek ik wat compromissen in. Maar als het kan, zo licht of compact mogelijk als het toch nieuw moet komen.

Heb idd de zelfde MSR tent als jou, die Ultralight is echt veel duurder ja.
Trouwens...hoe zet jij dat ding op in de regen? Die fly kan er pas overheen als de binnentent staat...of heb je een trucje daarvoor?
 
Even aan nabrander... n.a.v. het weekje Dolomieten afgelopen week.
Zo ziet het er dus in de winter uit. De bovenste is omgeving Pordoi en de onderste is de omgeving van Selva.
20230225_130937_copy_756x1008.jpg

20230225_135142_copy_756x1008.jpg
 
Schitterend! Hoe zijn de pistes daar eigenlijk? Lekker lang zoals te vinden in Frankrijk of meer als in Oostenrijk waar ik alweer moet remmen als ik op vaart begin te komen?
 
Ik was aangenaam verrast.
In totaal ligt daar 1200 km aan pistes. Een bizarre hoeveelheid.
Langere stukken (10km afdaling La Longia) en ook bijvoorbeeld de afdaling Lagazuoi vanaf Passo Falzarego, maar ook kortere stukken.
Over het algemeen niet al te lastige pistes. Ik moet zeggen dat het zonnetje, de omgeving en het eten wel bijdragen aan de totale ervaring.
We gaan nog wel een keer terug. Ze zijn daar trouwens wel meester in pistenpreparatie. Top!
 
Heb idd de zelfde MSR tent als jou, die Ultralight is echt veel duurder ja.
Trouwens...hoe zet jij dat ding op in de regen? Die fly kan er pas overheen als de binnentent staat...of heb je een trucje daarvoor?
Geen trucjes, geduld. Eerst de buitentent op kunnen zetten was ook altijd wel een van mijn harde eisen, tot ik het er in de winkel met de verkoper van deze tent over had. Hij zei, bedenk eens hoe vaak je in de stromende regen je tent hebt moeten opzetten omdat je echt niet kon wachten tot het even droog werd. Daardoor kwam ik eigenlijk ook tot de conclusie dat dit niet zo vaak was, want ook met mijn vorige tenten wachtte ik bij regen als het even mogelijk was tot het wat droger werd. Kom ik nu in de regen aan dan zoek ik een afdakje op en ga ik eerst een bakkie zetten of alvast koken, en 99 van de 100 keer is het in de tussentijd droog, of droog genoeg om de tent op te kunnen zetten. Zo lang hoeft het niet eens droog te zijn, want het kost je hooguit een minuut of 5 voor de buitentent er overheen ligt. Tot nu toe kan ik me maar 2 of 3x herinneren dat het echt niet stopte, en dan haal ik even een handdoek door de binnentent en is hij ook weer droog.

06F62435-B259-4720-B32A-7CFA78D088D6.jpeg
 
Geen trucjes, geduld. Eerst de buitentent op kunnen zetten was ook altijd wel een van mijn harde eisen, tot ik het er in de winkel met de verkoper van deze tent over had. Hij zei, bedenk eens hoe vaak je in de stromende regen je tent hebt moeten opzetten omdat je echt niet kon wachten tot het even droog werd. Daardoor kwam ik eigenlijk ook tot de conclusie dat dit niet zo vaak was, want ook met mijn vorige tenten wachtte ik bij regen als het even mogelijk was tot het wat droger werd. Kom ik nu in de regen aan dan zoek ik een afdakje op en ga ik eerst een bakkie zetten of alvast koken, en 99 van de 100 keer is het in de tussentijd droog, of droog genoeg om de tent op te kunnen zetten. Zo lang hoeft het niet eens droog te zijn, want het kost je hooguit een minuut of 5 voor de buitentent er overheen ligt. Tot nu toe kan ik me maar 2 of 3x herinneren dat het echt niet stopte, en dan haal ik even een handdoek door de binnentent en is hij ook weer droog.

Bekijk bijlage 1855657
Ja...dat kan natuurlijk ook gewoon😆.
Zat weer veel te moeilijk te denken.

Die MSR tent staat idd best wel snel ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan