Reisverslag Alpen

Motorrider

Die hard MF'er
29 aug 2003
919
1
Losser
Om ons nieuwe topic Reizen en toeren een beetje leven in te blazen en zodoende veel motorreisverslagen te verzamelen heb ik alvast een klein M-F reisverslag in elkaar gezet. In september 2007 ging ik een weekje rijden in de Alpen en reed door Duitsland, Zwitserland,Frankrijk en Italië.

IMG_4464.jpg


In de loop van zondagmorgen vertrek ik om naar het zuiden van Duitsland te rijden. Aan het eind van de middag rijd ik door het Schwarzwald en rijd over een bochtige weg die in het weekend eigenlijk is verboden voor motorrijders (schau ins land)
Tegen de avond kom ik aan bij een klein hotelletje om te overnachten.

IMG_4465.jpg


Na een klein stukje snelweg rijd ik Zwitserland in, lekker rustig op straat en mooie vergezichten.

IMG_4467.jpg


Na een tijdje kom ik de eerste "echte Bergpas" tegen, de col du grand st Bernard met zijn 2473 meter een leuke pas op de grens van Zwitserland en Italië.

IMG_4470.jpg


Via fantastische bergwegen door Italië passeer ik de grens met Frankrijk.

IMG_4475.jpg


Tegen de avond kom ik aan in het Franse Alpenstadje Aime waar ik Hotel du Cormet vind.

IMG_4474.jpg


Mijn motor mag ik in de "garage" stallen.

IMG_4478.jpg


De volgende morgen is het meteen raak, direct de mooiste routes die je je als motorrijder voor kunt stellen. De hoogste passen van Europa kun je hier bedwingen.

IMG_4490.jpg


Coll d' izoard.

IMG_4499.jpg


De hoogste, col 'd a bonette.

IMG_4497.jpg


Volgens de streetpilot 2813 meter. Volgens de officiele gegevens 2802 meter.

IMG_4505.jpg


Laat in de avond bereik ik de middelandse zee, in Hotel Miramare in Italië overnacht ik.

IMG_4506.jpg


Alassio aan de middellandse zee.

IMG_4507.jpg


Nadat ik uit Alassio vertrek rijd ik via Paso dell cerreto. Machtige bochten, dat weten de locale rijders ook, echt geen kans om die bij te houden. Als volwaardige Rossies rijden die gasten hier over de pas. Bovenop de pas is een prima hotel met zeer goed voedsel.

IMG_4516.jpg


via leuke weggetjes rijd ik nog een stukje door de Toscane.

IMG_4522.jpg


Nog een pas om aan te bevelen, de Gavia.
Van de Gavia rijd ik een klein stukje Oostenrijk in. In Nauders overnacht ik in het Alpetta Hotel. Ik kom er een Duitse motorrijder tegen die in Oostenrijk zware sneeuwval op de Grossclocner had gehad. Daarom besluit ik om maar weer via Zwitserland te rijden.

IMG_4524.jpg


Als ik via de Stelvio pas ga, begind het daar ook te sneeuwen, gelukkig niet te veel.

IMG_4531.jpg


Als ik later in Zwitserland rijd heeft het daar ook gesneeuwd, de straten zijn wel schoon echt koud is het ook niet.

IMG_4535.jpg


Vervolgens nog de Albula pas van 2315 meter.

IMG_4540.jpg


Onderweg kom ik nog langs de stauwdam van het 47 inwoners tellende plaatsje Marmorera.
Hierna zet ik weer koers richting Nederland over de snelweg.
 
Ziet er gaaf uit :D Ik wil al sinds het halen van m'n rijbewijs ook zo'n soort trip maken maar het komt er maar niet van :( moet toch maar een keer de knop om zetten en gaaaan!

Ben je alleen geweest btw ?
 
Ziet er gaaf uit :D Ik wil al sinds het halen van m'n rijbewijs ook zo'n soort trip maken maar het komt er maar niet van :( moet toch maar een keer de knop om zetten en gaaaan!

Ben je alleen geweest btw ?

Niet meer uitstellen, gewoon doen. Ik weet zeker dat je daarna vaker gaat.
Binnenkort komen er weer lange weekenden aan,hemelvaart,pinksteren enz. Snipperdag er aan vastknopen en voor je het weet ben je een week onderweg.
Ja ik ben alleen geweest.
 
Mooi verslag...mooie foto's.....krijg er weer zin in :)
 
Laatst bewerkt:
Leuk verslagje! Heb je de route vantevoren in je GPS gezet, of ben je gewoon op de bonnefooi heen gereden? Dat alleen reizen trekt me ook wel :Y
 
Laatst bewerkt:
Leuk verslagje! Heb je de route vantevoren in je GPS gezet, of ben je gewoon op de bonnefooi heen gereden? Dat alleen reizen trekt me ook wel :Y

Ik heb gewoon op de bonnefooi gereden. 'S morgens zocht ik een richting op welke kant ik op wilde. Op een pas maakte ik dan een waypoint en reed er vervolgens via de kortste weg naartoe. Als ik dat punt bereikt had ging ik via de kortste weg naar de volgende pas enz. Hotels/pesions zoeken wordt een stuk eenvoudiger met de GPS. Tegen de avond zoeken op logie's en binnen een mum van tijd vind je een hotel/pension.
Alleen rijden vind ik heerlijk.
 
Ik heb gewoon op de bonnefooi gereden. 'S morgens zocht ik een richting op welke kant ik op wilde. Op een pas maakte ik dan een waypoint en reed er vervolgens via de kortste weg naartoe. Als ik dat punt bereikt had ging ik via de kortste weg naar de volgende pas enz. Hotels/pesions zoeken wordt een stuk eenvoudiger met de GPS. Tegen de avond zoeken op logie's en binnen een mum van tijd vind je een hotel/pension.
Alleen rijden vind ik heerlijk.

Hee Motorrider, toevallig ga ik deze zomer ook richting Corsica.

Ik heb gelezen dat er rond de 300 campings zijn op dat eiland. Van gebieden als de alpen en de pyreneen weet ik dat ieder dorp zeker 3 campings heeft, is het in Corsica ook zo gek?

Normaal rijd ik tot rond 5u, dan zoek ik een de dichtsbijzijnde camping. In de pyreneen bijvoorbeeld heb je al na 5 minuten een camping gevonden, is dat in Corsica ook zo?

Ik heb nog even op je site gekeken, mooi gedaan! (btw mooie fiets, een Brutale?)

edit; een Rocket III zie ik, laat maar :)

Gr,
Joris
 
Laatst bewerkt:
Hee Motorrider, toevallig ga ik deze zomer ook richting Corsica.

Ik heb gelezen dat er rond de 300 campings zijn op dat eiland. Van gebieden als de alpen en de pyreneen weet ik dat ieder dorp zeker 3 campings heeft, is het in Corsica ook zo gek?

Normaal rijd ik tot rond 5u, dan zoek ik een de dichtsbijzijnde camping. In de pyreneen bijvoorbeeld heb je al na 5 minuten een camping gevonden, is dat in Corsica ook zo?

Ik heb nog even op je site gekeken, mooi gedaan! (btw mooie fiets, een Brutale?)

edit; een Rocket III zie ik, laat maar :)

Gr,
Joris

hej Joris,

Om een camping te vinden was niet moeilij op Corsica. De eerste camping die ik bezocht was campingolzo daar kreeg ik ook een kaartje waar meerdere campings op stonden. Ik heb dus niet hoeven zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan