Oooosterling
MF veteraan
Beste reisgenoten, hierbij wil ik jullie (in woord dan) meenemen op mijn trip van afgelopen tijd om een weekendje Alcañiz te doen..
Na het debacle van vorig jaar, was ik er zeker dit jaar op gebrand om het wél tot een goed einde te brengen. Dit jaar vergde echter iéts meer voorbereidingstijd dan de laatste keer, aangezien het debacle toch wel voor enige (optische) schade en ongemak hadden geleid.
Voorbereiding, dag -365 tot dag 0 (voor vertrek).
Vorig jaar had redelijk veel (optische) schade opgeleverd, waardoor ik deze winter veel achter de computer heb moeten doorbrengen. Ik heb echter nieuwe (!) in kleur gespoten koffer(deksel)s kunnen scoren, heb div. delen naar de spuiter gebracht, heb. div. delen 2e hands aangeschaft, ben massief aan het herstellen geweest, enzovoorts, enzovoorts..
Dit heeft ertoe geleid dat ik begin dit jaar het ding toch weer 'op de beentjes' had staan, en na een redelijk voorseizoen met het ding, en enkele kleine toertjes, bleef het zeurderige stemmetje in mijn hoofd (nee, niet mijn vriendin of onze gezamenlijke kinderen) mij maar aandringen dat het dit jaar toch wél zou lukken om succesvol door de Pyreneeën te crossen. Dit stemmetje werd dusdanig luid, en een ander stemmetje fluisterde mij nog wat anders in, zodat ik mijn vaste 'dealer' begin van het tweede kwartaal van dit jaar gecontacteerd had met een vraag over een MotoGP evenement in Spanje.
Nu wordt er meerdere keren gereden in Spanje, maar om toch iets van herkenning (en toch wellicht iets sneller toestemming van haar, als ik dat al zou vragen) naar boven te halen voor mijn vriendin, besloot ik dat het September en de regio Aragon zou worden. We zijn ooit op 'liefdesvakantie' geweest met z'n 2en, zonder de kinderen, nét in het weekend van de Aragon GP in September. Héél toevallig had ik toen ook al kaarten bij mij, en ze is zelfs ook mee geweest naar de baan destijds. Sindsdien al wel enkele keren alleen geweest, maar dat was altijd met het vliegtuig, en dan vanuit Zaragoza.
Dus toen de stemmetjes zich gingen paren in mijn hoofd, kwam als "baby" eruit dat ik door de Pyreneeën zou kunnen crossen medio September, en daarbij tevens de MotoGP in de regio Aragon (nabij het plaatsje Alcañiz, het "motorland Aragon" complex) zou kunnen meepakken.
Eigenlijk bleef die wens redelijk vaag en niet ingevuld, totdat de 'dealer' belde dat de kaart binnen was en ik even moest betalen. Euh, ja en okay was ik toch even weer vergeten maar dan ga ik ook maar dan? Dus terwijl half NL met krijsende, niet opgevoede koters La France en/of Italia liepen te vervuilen in de bouwvak, was deze jongen bezig, naast zijn reguliere werk, met de technische voorbereidingen. Nieuwe banden, .Remblokken voorzijde vernieuwd, . Remvloeistof ververst, vloeistoffen nagekeken en benzinetank volgegooid? Zoals ene Jeremy C dan maar te citeren "what could possibly go wrong?"
Daarnaast de routes van vorig jaar copy paste, (MRA) aanpassen en inladen, mijn lijstje afwerken en gaan dan maar?... Ow ja, voordat ik het vergeet nog even de afwezigheidsassist aan in Outlook, de directe collega's minimaal informeren en joep, doei en de mazzel. Ik zie jullie wel weer in Oktober, en ben tot die tijd niet bereikbaar ...
En nu dan maar over naar het echte reisverslag..
Na het debacle van vorig jaar, was ik er zeker dit jaar op gebrand om het wél tot een goed einde te brengen. Dit jaar vergde echter iéts meer voorbereidingstijd dan de laatste keer, aangezien het debacle toch wel voor enige (optische) schade en ongemak hadden geleid.
Voorbereiding, dag -365 tot dag 0 (voor vertrek).
Vorig jaar had redelijk veel (optische) schade opgeleverd, waardoor ik deze winter veel achter de computer heb moeten doorbrengen. Ik heb echter nieuwe (!) in kleur gespoten koffer(deksel)s kunnen scoren, heb div. delen naar de spuiter gebracht, heb. div. delen 2e hands aangeschaft, ben massief aan het herstellen geweest, enzovoorts, enzovoorts..
Dit heeft ertoe geleid dat ik begin dit jaar het ding toch weer 'op de beentjes' had staan, en na een redelijk voorseizoen met het ding, en enkele kleine toertjes, bleef het zeurderige stemmetje in mijn hoofd (nee, niet mijn vriendin of onze gezamenlijke kinderen) mij maar aandringen dat het dit jaar toch wél zou lukken om succesvol door de Pyreneeën te crossen. Dit stemmetje werd dusdanig luid, en een ander stemmetje fluisterde mij nog wat anders in, zodat ik mijn vaste 'dealer' begin van het tweede kwartaal van dit jaar gecontacteerd had met een vraag over een MotoGP evenement in Spanje.
Nu wordt er meerdere keren gereden in Spanje, maar om toch iets van herkenning (en toch wellicht iets sneller toestemming van haar, als ik dat al zou vragen) naar boven te halen voor mijn vriendin, besloot ik dat het September en de regio Aragon zou worden. We zijn ooit op 'liefdesvakantie' geweest met z'n 2en, zonder de kinderen, nét in het weekend van de Aragon GP in September. Héél toevallig had ik toen ook al kaarten bij mij, en ze is zelfs ook mee geweest naar de baan destijds. Sindsdien al wel enkele keren alleen geweest, maar dat was altijd met het vliegtuig, en dan vanuit Zaragoza.
Dus toen de stemmetjes zich gingen paren in mijn hoofd, kwam als "baby" eruit dat ik door de Pyreneeën zou kunnen crossen medio September, en daarbij tevens de MotoGP in de regio Aragon (nabij het plaatsje Alcañiz, het "motorland Aragon" complex) zou kunnen meepakken.
Eigenlijk bleef die wens redelijk vaag en niet ingevuld, totdat de 'dealer' belde dat de kaart binnen was en ik even moest betalen. Euh, ja en okay was ik toch even weer vergeten maar dan ga ik ook maar dan? Dus terwijl half NL met krijsende, niet opgevoede koters La France en/of Italia liepen te vervuilen in de bouwvak, was deze jongen bezig, naast zijn reguliere werk, met de technische voorbereidingen. Nieuwe banden, .Remblokken voorzijde vernieuwd, . Remvloeistof ververst, vloeistoffen nagekeken en benzinetank volgegooid? Zoals ene Jeremy C dan maar te citeren "what could possibly go wrong?"
Daarnaast de routes van vorig jaar copy paste, (MRA) aanpassen en inladen, mijn lijstje afwerken en gaan dan maar?... Ow ja, voordat ik het vergeet nog even de afwezigheidsassist aan in Outlook, de directe collega's minimaal informeren en joep, doei en de mazzel. Ik zie jullie wel weer in Oktober, en ben tot die tijd niet bereikbaar ...
En nu dan maar over naar het echte reisverslag..