Reisverslag: IJsland, genieten en afzien!

Prima info over wetenswaardigheden vwb IJsland.

Toch nog een vraag:
Heb je nog een speciale verzekering(en) afgesloten voor als een doorwading toch dieper blijkt als verwacht. Heel vervelend als je motor onderste-boven in het diepste stuk van de rivier onderwater ligt. Natuurlijk zijn er ook onderweg nog meer gevaren die je op een weg in NL niet snel zal tegen komen.
 
Mijn enige rivierdoorwading is die bergrivier naast de brug halverwege Sommelier in het tolgedeelte...

U vraagt, wij draaien :+

poPw4ltXj


Die is vanwege de grote en losse stenen ook best lastig hoor.
 
Prima info over wetenswaardigheden vwb IJsland.

Toch nog een vraag:
Heb je nog een speciale verzekering(en) afgesloten voor als een doorwading toch dieper blijkt als verwacht. Heel vervelend als je motor onderste-boven in het diepste stuk van de rivier onderwater ligt. Natuurlijk zijn er ook onderweg nog meer gevaren die je op een weg in NL niet snel zal tegen komen.

Ik heb vooraf wel geïnformeerd over de verzekeringen, maar ik heb niets iets extra's afgesloten. Mijn motor is WA+Beperkt Casco verzekerd en omdat ik veel reis heb ik een doorlopende en uitgebreide reis en annuleringsverzekering. Volgens mijn verzekeraar (Univé), zijn er voor IJsland geen specifieke uitsluitingsgronden voor de verzekering. Ook al zijn de wegen wat extremer dan hier, je rijdt in principe gewoon op een openbare weg en niet offroad. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar verder niet echt op heb doorgevraagd (ook al had hij gezegd dat alles wat uitgesloten, dan was ik toch gegaan :+ ).

Ik heb wel nog geinformeerd naar het verschepen, aangezien er in de boekingspapieren van de maatschappij stond dat alles voor eigen risico was. Op mijn eigen verzekering is schade ontstaan door of tijdens vervoer ook gewoon meeverzekerd, en daar valt het verschepen ook onder. Ook nog gecheckt of ik ergens recht op had als mijn motor niet, of te laat zou worden afgeleverd, en dit werd dan weer gedekt door de reisverzekering. Zowel vervangend vervoer als achtergebleven bagage.

Ik heb de pechhulp voor de motor ook bij mijn reisverzekering ondergebracht, en ook dit was op IJsland gewoon geldig.

Maar gelukkig heb ik niks van dit alles nodig gehad *O*
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor het mooie verslag :]

Voelde mij gelijk weer terug in IJsland, veel dezelfde stukken in augustus/september gedaan, dus zeer herkenbaar! Alleen wat minder geluk met het noorderlicht ;)
 
ik had tijdens het lezen ook momenten dat ik lippenbalsem op wou doen met die koude wind daar , ik leek net zelf op vakantie , het was leuk om te lezen :Y
 
Bedankt!

Momenteel eindelijk de tijd en zin gevonden om wat met de GoPro beelden te gaan doen, dus ik hoop dat ik binnenkort wat online kan zetten. Zal ik uiteraard hier plaatsen.
 
Inmiddels heb ik de eerste 2 filmpjes af. Duurde even, maar ik moest even de zin vinden om er mee aan de slag te gaan. Ben ook niet zo handig met die bewerkingsprogramma's, ik zit liever op de motor dan achter de computer :]

Deel 1:
Deel 2:

Deel 3 en 4 komen nog, maar dat zal nog wel een paar weken in beslag nemen.
 
Inmiddels heb ik de eerste 2 filmpjes af. Duurde even, maar ik moest even de zin vinden om er mee aan de slag te gaan. Ben ook niet zo handig met die bewerkingsprogramma's, ik zit liever op de motor dan achter de computer :]

Deel 1:
Deel 2:

Deel 3 en 4 komen nog, maar dat zal nog wel een paar weken in beslag nemen.

Wat een mooie films. Ik kan me voorstellen dat je hier van genoten hebt. Ik kijk al uit naar de volgende films.
 
Mocht effe duren, maar inmiddels ook deeltje 3:

Nu nog kijken ik binnenkort nog tijd kan maken voor deel 4...
 
Eindelijk eens tijd gevonden om het af te maken. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen...

Deel 4:
Deel 5:
 
Ik ga dit verslag nog eens wat uitgebreider lezen op een ander moment en de filmpjes bekijken. Mar wat ik nu zo zie is erg herkenbaar. Ik heb daar regelmatig gedacht dat ik er erg graag met de motor zou rijden, maar de weersomstandigheden en de wegen maken het ook tot een uitdaging. een uitdaging die ik graag aanneem.
 
Ik zou er ook best wel weer eens heen willen, alleen schuift alles van het lijstje waar ik nog heen wil door naar het lijstje waar ik nog een keer heen wil :+
 
Zo juist gelezen , wow dit is wel gaaf maar eerlijk gezegd niets voor mij .
Ook dat je de motor in de haven gaat inleveren voor verscheping en dan later weer in een ander land / haven kan op halen , zou ik toch ook een beetje zenuwachtig van worden.
Wist wel dat het weer daar slecht kon zijn maar in augustus en september daar zoveel wind / regen en al nachtvorst is dat is dan toch niets voor mij .
Heb genoten van dit verhaal en de foto's al is het van 2017 , is er nog een land / trip waarvan je misschien denk van ja daar wil ik nog eens rijden .
 
Heb genoten van dit verhaal en de foto's al is het van 2017 , is er nog een land / trip waarvan je misschien denk van ja daar wil ik nog eens rijden .
Ik zou nog wel richting Canada en Alaska willen, zonder Corona zou ik dat al gedaan hebben maar de afgelopen 2 jaar werd dat natuurlijk niks. Ook nog wel een keer richting de Stan landen, maar daar heb ik nog geen concrete plannen voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan