R0dsk0ll
Die hard MF'er
Mooi verhaal om te lezen, ook mooi beschreven en zichtbaar gemaakt met de foto's.
Mooie reis zeg!
Mooie reis zeg!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik hoop wel dat je handvatverwarming hebt!
maar zolang het werkt is het wel prettig sowieso mensen met electrische problemen zijn paupers :DNee heb ik niet... al die extra zooi kan alleen maar stuk gaan.
Ben ook bij
Verbaasd me wel heel erg hoe koud het is in September..
Dat het iets kouder is niet zo vreemd, maar 0c midden in de zomer?
Had toch echt wel 15-20gr verwacht....
Misschien had je gewoon pech:
Iceland - Wikipedia
Overdag 10c moet toch wel te doen zijn
Mee eens, maar fotootje is in 10sec gepiept... en op een random foto je zelf niet op (of je motor)Daar zijn toch zat mooie foto's van te vinden? Gemaakt door mensen met veel betere apparatuur en meer kennis van fotografie.
Het verbaast mij altijd hoeveel mensen er op een prachtige locatie het overgrote deel van de tijd met hun camera aan het klooien zijn. Kijk nou eens om je heen in plaats van op dat scherm.
Foto's en filmpjes zijn leuk. Maak er ook zat onderweg, maar geen halszaak! Hoewel....?Zo veel noorderlicht en dan niets om het goed mee vast te leggen... ik zou er wat schone onderbroeken voor opgeofferd hebben qua ruimte om desnoods mijn gopro mee te nemen om dit vast te leggen.
Zo veel noorderlicht en dan niets om het goed mee vast te leggen... ik zou er wat schone onderbroeken voor opgeofferd hebben qua ruimte om desnoods mijn gopro mee te nemen om dit vast te leggen.
Hoe hield die Mitas e09 het eigenlijk uit? Hoeveel km heb je daar uiteindelijk mee gereden? En aan de voorkant, is dat ook een e09?
Zowel voor als achter is een E09, de Dakar-versie, die schijnt wat stugger en slijtvaster te zijn. Slijtage viel uiteindelijk nog mee, het ging in het begin vrij hard maar naarmate de band wat breder begon te slijten ging het beter. Ik denk dat ik er nu zo'n 4500km mee gereden heb. Asfalt daar is erg scherp en grof, net als in Noorwegen. Ze zijn nog niet helemaal versleten, ik denk dat er nog ongeveer 3mm op zit. Ik gok dat ik er nog zo'n 500 tot 1000km mee zou kunnen rijden, maar daar gaan ze niet aan toe komen. Ik heb de motor deze week voor de winter binnen gezet, de winter rij ik niet met deze motor, dan is het tijd voor onderhoud. De banden gaan er ook af, volgend jaar weer een verse set (K60) erop.
Ik was niet echt onder de indruk van de banden trouwens. Als ik vooraf zeker was geweest dat ik aan het einde van de trip nog profiel over had gehad dan had ik de spanning wellicht iets lager gezet, maar dat heb ik nu niet gedaan. Op gravel doet hij het perfect, mul zand viel me tegen, vooral de zijdelingse grip had ik wat meer van verwacht. Modder heb ik daar niet echt gehad, maar afgelopen weekend even in de modder gespeelt en dat ging redelijk (wel met de druk op slechts 1bar), maar veel profiel zat er natuurlijk niet meer op. Ze zien er nog wel erg goed uit, nauwelijks schade door scherpe stenen. Als ik dat vergelijk met een Heidenau K60, daar zijn na wat pittige gravelkilometers vaak wel de nodige beschadigingen zichtbaar. Asfalt reed niet prettig met de Mitassen. Zeker nieuw was het boven de 100 niet te harden, dat werd later wel iets beter. In de bochten geven ze ook niet echt veel vertrouwen.
Normaal rij ik altijd op Heidenau's, daar heb ik al de nodige setjes van versleten. Achteraf had ik die nu ook net zo goed kunnen pakken. Het was op IJsland toch hoofdzakelijk gravel, en daarop daarop doen die Heidenau's het ook prima. Ik ga nu ook weer terug naar de K60, die bevallen prima maar ik wilde die Mitas gewoon eens proberen.