Reisverslag Niek door Europa

  • Onderwerp starter Anoniempje487
  • Startdatum
A

Anoniempje487

Guest
Hallo MF,

Ik ben nog nieuw hier en was nog niet verder gekomen dan een voorsteltopic.

Afgelopen jaar heb ik een '14 R1200GS gekocht met weinig km's op de teller. Ik vond dat daar wat aan moest veranderen dus ben afgelopen zomer voor het eerst een grote(re) tour gaan maken. Bij terugkomst kon de GS meteen weer naar de dealer voor een onderhoudsbeurt...

Ik ben op dit moment de foto's aan het zoeken en zoek nog de beste manier om een reisverslag bij te houden. Vooralsnog ziet het er naar uit dat ik dat in het Engels ga bloggen en op Instagram en Facebook (nog in oprichting, 10 minuten geleden aangemaakt... zal het de komende dagen wat vullen) foto's ga plaatsen.

Ik weet nog niet of ik alles ook in het Nederlands wil gaan tikken want al met al gaat het dan ineens best een bak werk worden ;)

Op de planning voor komend jaar staat op dit moment (qua landen): Tsjechië, Slowakije, Oekraïne, Moldavië, Roemenië, Bulgarije, Turkije (Istanbul), Griekenland, Albanië, Macedonië, Kosovo, Montenegro, Servië, Bosnië, Kroatië, Hongarije, Slovenië, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Engeland, Schotland, Ierland, Wales, Andorra, Spanje, Portugal, Italië. Tips voor overnachtingen, avonturen, bezienswaardigheden zijn allemaal welkom! (Ik ben op dit moment alle 'waypoints' aan het verzamelen...)

Is er überhaupt interesse aan een (Engelstalig?) reisverslag hier?
 
Hier zitten over het algemeen alleen Nederlanders en een paar Vlamingen, maar of iets nou in het Nederlands of Engels geschreven is maakt mij niet uit.


en nee... ik kijk echt niet alleen maar naar de plaatjes ;)
 
Ik weet dat hier vooral Nederlanders en Vlamingen zitten. Daarom vraag ik het ook ;)

Hier heb je alvast een plaatje ;)

20150724-_DSF0130.jpg
 
~niek_in schreef op 27 januari 2016 @ 16:25:[/

Op de planning voor komend jaar staat op dit moment (qua landen): Tsjechië, Slowakije, Oekraïne, Moldavië, Roemenië, Bulgarije, Turkije (Istanbul), Griekenland, Albanië, Macedonië, Kosovo, Montenegro, Servië, Bosnië, Kroatië, Hongarije, Slovenië, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Engeland, Schotland, Ierland, Wales, Andorra, Spanje, Portugal, Italië. Tips voor overnachtingen, avonturen, bezienswaardigheden zijn allemaal welkom! (Ik ben op dit moment alle 'waypoints' aan het verzamelen...)

Is er überhaupt interesse aan een (Engelstalig?) reisverslag hier?


Sjemig! Als al deze landen KOMEND jaar op de planning staan..... Dan heb jij meer vakantiedagen dan ik 8-)
 
Laatst bewerkt:
~~~niek_in schreef op 27 januari 2016 @ 16:25:[/

Op de planning voor komend jaar staat op dit moment (qua landen): Tsjechië, Slowakije, Oekraïne, Moldavië, Roemenië, Bulgarije, Turkije (Istanbul), Griekenland, Albanië, Macedonië, Kosovo, Montenegro, Servië, Bosnië, Kroatië, Hongarije, Slovenië, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Engeland, Schotland, Ierland, Wales, Andorra, Spanje, Portugal, Italië. Tips voor overnachtingen, avonturen, bezienswaardigheden zijn allemaal welkom! (Ik ben op dit moment alle 'waypoints' aan het verzamelen...)

Is er überhaupt interesse aan een (Engelstalig?) reisverslag hier?


Sjemig! Als al deze landen KOMEND jaar op de planning staan..... Dan heb jij meer vakantiedagen dan ik 8-)

Ik wist m'n baas vrij snel te overtuigen ;) (zelfstandig)

Waarom Engels?is dat koel of zo :?
Het nadeel van veel in het buitenland zitten: een groot gedeelte van mijn vrienden woont niet in Nederland en spreekt geen Nederlands. Ik schrijf het ook deels voor hen zodat zij kunnen 'meegenieten' van mijn trip, dat was de oorspronkelijke drijfveer.

Ik zal het toch nog even overwegen of ik het wellicht toch vertaal naar het Nederlands en dan hier post :)
 
Zonet even door je Blog gevlogen als het ware ;-) ik ben volop mijn eigen reis naar Scandinavie aan het plannen, en 6 juni ben ik effectief ook op weg naar de Noordkaap.
Eerstdaags eens rustig de tijd nemen om alles eens te lezen ( in het engels gaat toch niet zo snel voor mij ) en te genieten van de verhalen en de foto's. Foto's die ik ook zelf ga proberen te nemen :-)


grtz Drummer
 
Zonet even door je Blog gevlogen als het ware ;-) ik ben volop mijn eigen reis naar Scandinavie aan het plannen, en 6 juni ben ik effectief ook op weg naar de Noordkaap.
Eerstdaags eens rustig de tijd nemen om alles eens te lezen ( in het engels gaat toch niet zo snel voor mij ) en te genieten van de verhalen en de foto's. Foto's die ik ook zelf ga proberen te nemen :-)


grtz Drummer
Leuk! Het belangrijkste wat ik geleerd heb tijdens m'n trip is dat je terug moet rijden via Noorwegen. Niet heen via Noorwegen en terug via Zweden (of Finland, Estland, Letland, Litouwen, Polen, zoals ik deed). Van dat stuk geniet je namelijk echt een stuk minder als je eerst verwend bent met het Noorse landschap. Oh, en dat je de Aursjøvegen moet rijden, dat artikel heb ik een paar uur geleden geschreven, misschien heb je die al gezien: https://niek.in/aursjovegen-eikedalsvegen/

Ik zal eens testen hoe lang ik over vertalen doe! Ook het blog is nog in opbouw... daar kan nog een hoop verbeterd worden. Ik heb echt exact 1 week geleden besloten om foto's en verhalen te gaan publiceren.
 
heb wel een aparte tip/opmerking....

je gebruikersafbeelding lijkt, vooral verkleind (het is niet bedoelt als compliment maar uiteraard mag je het zo opvatten) op jason statham.
staht__120309154722.jpg

avatar_motorforum.jpg


dit leid heel erg af om je continue zit te kijken "Is dat nou .. onee" en kijkt je steeds terug naar de afbeelding omdat je ergens verwacht dat het een gif is en hij gaat schieten of vechten.
wat jij niet doet dus ook niet gebeurt aangezien het niet dhr statham is.

mocht het onderweg nou een keer tegenzitten, omdat het regent of je tent lek is,
dan denk je terug aan dit wazige verhaal en kan je er misschien om glimlachen. :)
Of blij zijn dat je ver van dit rare land vandaan bent ;) :$
 
Hahaha! Die heb ik nog niet eerder gehoord _O- Het bevalt me wel hier op MF ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
om even te benadrukken, in het klein he, dus de gebruikers afbeelding ;)
een kennis van me had een gebruiksafbeelding van 4000x3000 pixels.
gewoon gebruiken natuurlijk, die keek uiteindelijk scheel :P

je moet alleen opletten voor deze persoon , daar word al jaren over gepraat hier....
 
WTF is Jason Statham? Nooit van gehoord en het gezicht doesn't ring a bell.

Dan moet je meer films gaan kijken want er zijn er legio waar hij in zit.. o.a. de hele serie Transporter films... maar nog beter The Expendables, The Italian Job en The Mechanic.

Maar het klopt.... de Topic Starter lijkt er wel een beetje op. Hij zal vast en zeker langer zijn gezien het feit dat hij een GS rijdt. 8-)

Mooi plan om rond te rijden... Engels... waarom ook niet toch?
Ik zit altijd zelf een beetje met hetzelfde te klungelen... en als ik het verslag in Nederlands maak, dan ga ik het later niet meer omzetten naar het Engels. Daar heb ik dan geen zin meer in.
 
Leuk! Het belangrijkste wat ik geleerd heb tijdens m'n trip is dat je terug moet rijden via Noorwegen. Niet heen via Noorwegen en terug via Zweden (of Finland, Estland, Letland, Litouwen, Polen, zoals ik deed). Van dat stuk geniet je namelijk echt een stuk minder als je eerst verwend bent met het Noorse landschap. Oh, en dat je de Aursjøvegen moet rijden, dat artikel heb ik een paar uur geleden geschreven, misschien heb je die al gezien: https://niek.in/aursjovegen-eikedalsvegen/

Ik zal eens testen hoe lang ik over vertalen doe! Ook het blog is nog in opbouw... daar kan nog een hoop verbeterd worden. Ik heb echt exact 1 week geleden besloten om foto's en verhalen te gaan publiceren.


Dat is iets wat ik in meerdere reisverhalen al had gelezen, en ga dat dus ook doen, heen via zweden en Finland, terug via de mooiste plekjes in Noorwegen.

En ja hoor,die Aursjovegen zal ook in de route opgenomen worden :-)
 
Ik laat de Jason Statham gein even voor wat het is, ik heb namelijk een nieuw tekstje getikt! ;)

Een kleine selectie van de plaatjes:

20150725-IMG_2837.jpg


20150725-_DSF0226.jpg


En het verhaaltje; na de Aursjøvegen ben ik doorgereden naar Trondheim en ik sliep in het slechtste hotel dat ik op m'n tour tegen ben gekomen: https://niek.in/trondheim/

Ook heb ik op aanraden van een aantal mensen maar een Facebook pagina aangemaakt. Die hoef je niet te liken maar dat mag natuurlijk wel. M'n ouders zullen trots op me zijn ;)

https://www.facebook.com/niek.in.blog
 
Zo, er was even wat stilte vanaf mijn kant omdat ik druk bezig was met m'n werk en het opzetten van een nieuwe lay-out (met fancy kaartje) op mijn blog.



Ik heb alvast deel 1 over de Fv17, de mooiste weg in Noorwegen, geschreven: https://niek.in/the-best-road-in-norway-fylkesvei-17/

De komende dagen volgt deel 2!
 
Ik zie dat ik verzuimd heb om hier een link naar mijn tweede fotodagboek over de Fylkesvei 17 te plaatsen. Sorry!

Ook het tweede gedeelte van de Fv17 was echt super mooi. Ik had ook erg geluk met het weer. Droog en zonnig! De volgende foto's maken me nog steeds blij... elke keer dat ik ze zie.

20150728-_DSF0298.jpg


20150728-_DSF0308.jpg


Meer foto's hier: https://niek.in/the-best-road-in-norway-fylkesvei-17-part-2/

Ik heb in de tussentijd ook een concept route voor m'n nieuwe Europa tour gemaakt, zodat ik een inschatting kan maken hoe lang ik ongeveer nodig heb:


(https://www.facebook.com/niek.in.blog/photos/a.1687542494861278.1073741828.1687514958197365/1694739460808248/

Dit is natuurlijk geen definitieve route maar ongeveer een idee waar ik zoal langs wil rijden... Ik wil in april vertrekken en heb in principe m'n agenda leeg tot eind oktober. Ik kan me alleen voorstellen dat zo lang weg van huis zijn niet al te makkelijk is... maar eens zien hoe dat me bevalt. Het ergste wat me kan "overkomen" is dat ik de route over 2016 en 2017 moet verdelen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie foto's,niet met een iphone geschoten neem ik aan?
Nee, inderdaad niet met een iPhone geschoten. Ik heb een vrij uitzonderlijke smaak qua camera's ;) Deze foto's zijn gemaakt met een Fuji X100
 
Wow... da's een flinke reis door Europa die je gepland hebt!!!
Kan ik niet mee ;-) Haha... nee... ga met m'n gezin naar Noorwegen komende zomer :)

Mooie plaatjes van Noorwegen op FB en je blog :)
Trollstigen is inderdaad erg mooi om te rijden! Gelukkig is er meer moois in Noorwegen te vinden.
Zelf was ik ook erg onder de indruk van de hoogvlaktes en de gravelwegen van de Peer Gynth route en... en.... en..... eigenlijk heel Noorwegen!
Dat is echt een land dat men gezien moet hebben voor men tussen tussen 6 plankjes ligt!

De tip die je gaf om eerst via de Baltische Staten en Finland, Zweden of de oostkant van Noorwegen naar het noorden te rijden om daarna aan de westkant naar het zuiden af te zakken sta ik helemaal achter!
Noorwegen is heel erg mooi maar de fjordenkust overtreft alles! M.a.w. het mooiste voor het laatste bewaren, dan geniet je de hele vakantie :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan