Reisverslag Oktober 2009!

Stinkname

MF veteraan
19 jan 2007
2.067
488
Oudeschoot
Jaja daar komt weer een reisverslag! Weer een beetje laat dat dan weer wel. Maarja beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

De planning was om vanaf 5Oktober tot en met 11 Oktober een trip te maken naar??? Het eenige wat al vast stond was dat we zo en zo even bij mijn ouders op visite zouden gaan in duitsland.
Die hadden een 4persoons huisje gehuurt samen met een ander stel. Dus dan kunnen wij mooi even gratis is huiskamer slapen en rondje rijden in de eifel hehe.
Zaterdag de 3de belde ik even naar de planning van me werk of ik al mischien eerder vrij kon krijgen... En dat kon zowaar. Dus nu konden we op zondag al vertrekken! Dagje extra voor de trip naar unknown.

Dag 1: The beginning!

Vandaag dus een trip van 350km naar de eifel! We zijn wel wat gewend dus vertrekken lekker laat en rijden flink door dan kunnen we laatste stuk ook nog binnendoor rijden.
Om half 11 hadden we afgesproken. Maarja ik was zo lui geweest dat ik met spullen pakken had gewacht tot het laatste moment. En dan valt het toch ineens tegen wat je allemaal mee moet nemen...
Eerst maar even dennis bellen om 10:15 dat ik het waarschijnlijk ( lees niet) op tijd ben. Ow geen probleem zei dennis want hij was ook nog niet klaar. Ik zie je wel rond 11 uur. Inmiddels ging te tijd maar door en door en was ik nog niet klaar....
Eindelijk om half 12 bij dennis... Is dennis zelf nog niet eens klaar! haha. Eindelijk om 12 uur weg gereden eerst naar benzine station om banden op spanning te brengen ( heerlijk zoon goeie voorbereiding ;) ). Jaja om 12:15 vertrokken we dan eindelijk uit waddinxveen!
Eerst maar even bij woerden stoppen om bagagecheck te dien. Altijd wel handig om te weten of je bagage nog een beetje goed zit... Prima! Gaan met die bananaan! Laten we even lekker opschieten... Dat nog niet gezegd hebbend rijden we voorbei utrecht is de A2 afgesloten richting eindhoven... Damn omleiding volgen niet normaal.
Dat was met recht een OMleiding... ruim 60km omgereden.... Volgende keer luisterren we beter naar me zumo want die wist een anderre weg maar wij stug de OMleiding volgen.... Achja eindelijk zitten we weer op de route en komen we aan bij eindhoven. Damn daar is het aardig veranderd zeg.... Achja dan maar borden volgen dan komen we er ook wel.
Vlak bij venlo even stoppen om te tanken. Ik kom met de gsr niet zo ver op een tankje benzine... Gelijk maar even naar toilet... Was gelukkig nogsteeds heerlijk weer en konden hierna gelijk onze weg weer vervolgen in het zonnetje duitsland in.

Dennis: "Wedden dat je de 200 niet lang vol houd op een naked...."

Haha ik zie hier een uitdaging. De weg was leeg en het gas kon er op! na 80km flink te hebben door gereden begon me benzine lampje alweer te branden.... Even tanken. Heelijk dat als je flink door rijd dat hij dan zo zuipt haha. Dennis stond helemaal verbaast dat ik het zo lang vol had gehouden. Maar waarom stoppen we bij tankstation??? Haha ik moest al tanken....
En vanaf dat moment konden we ook mooi binnendoor gaan rijden. De lucht begon helaas wel een beetje te betrekken. Achja we hoeven nog maar 130 ofzo. Lekker nog stuk door de eifel gereden. Laatste 30km kregen we regen helaas. Dus hebben het net niet droog gehouden.
Om half 5 waren we bij het huisje aangekomen, heel de rit goed gereden mis ik op de camping een afslag en kom er naar 10meter achter. SHit! alsnog ergens moeten keren haha. Me ouders horden ons al aan komen en me vader stond al buiten op ons te wachten. Even de motoren parken ( dan heb je 50meter de ruimte parkeert dennis zijn motor werkelijk 5cm van die van mij en kan hij bijna niet meer afstappen haha.
Biertje??? Was het eerste wat we hoorde. Daar zeggen wij uiteraard geen nee tegen. Ik moest even wat weg gooien in de vuilnisbak. Zit heel de vuilnisbak al vol met bier! En wij zijn er nog geen eens!

P1030409.jpg


Na een paar biertjes even motoren afladen en gourmetten! Lekker hoor. Zoals gewoonlijk natuurlijk weer veel te veel gegeten dus gingen dennis en ik maar even een rondje lopen. ( paraplu mee want regent nogsteeds ).
Damn het dorp was wel een beetje dood. Was echt totaal niemand... Achja wel gezond rondje aan het lopen en bedenken waar onze trip verder heen gaat. Morgen zo en zo rondje door de omgeving rijden en even naar de moezel. En dan nog slapen bij me ouders en daarna gaan we naar????
Om 12uur lagen we op bed en kwamen we er achter dat dennis zijn luchtbed echt een giga herrie maakt als hij omdraait. Lekker slapen dus haha. ( en dennis was toch zo blij dat hij eindelijk een mummie slaapzak had gekocht!)
Truste!

Dag 2: Regen, regen en nog eens regen!

Half 8... Ja u leest het goed half 8! Worden we wakker gemaakt voor het ontbeit... Het is toch vakantie? ( Zoals jullie zien en maby gelezen in me anderre verslagen ben ik niet zoon ochtend mens... )
Wel relaxt dat we nog een hele dag voor ons hebben. Na het ontbeit even zwemmen! Wat zijn we goed bezig deze vakantie haha. In het zwembad aangekomen is het water koud! Doorbikkelen word dat dus... Maar even wat baantje trekken. Ik had het snel gehad in dat koude water en ging maar even in het kinderbad liggen want daat is het warmer haha.
Terug naar het huisje en het regent nogsteeds. We zijn hier nu toch en hebben geen zin om in het huisje te gaan niksen. Motorkleding aan en gaan! Al na 20km werd het een soort van droog en werd er even een "brul" pauze ingelast.
P1030410.jpg

En aangezien het maandag is en alles weer open is kon dennis naar nederland om de laatste dingen te regelen voor de vakantie. Waar we dus al mee bezig waren ;). We vervolgen onze weg weer lekker binnendoor naar de moezel. Wat heerlijk sturen kan je daar toch. Helaas begon het weer te regenen.

P1030413.jpg

DSC00952.jpg


Dennis had te horen gekregen dat hij wel foto`s moest maken. Anders komt hij altijd terug van vakantie zonder foto`s, dus daar gingen we maar even voor zorgen hehe.
Aardig wat kilometers gemaakt langs de moezel in bekend gebied. Helaas niet echt lekker kunnen door rijden vanwegen vallende bladerren en regen. Wel zeker lekker kunnen rijden en daar gaat het allemaal om ;).
Tussen de middag zijn we naar cochem gereden om daat shoarma te eten. Toen we daar toch waren gelijk maar even rondje lopen door de plaats en bij een boekenhandel naar binnen om een krant te zoeken voor het weer.
Als iemand een onvergetenlijke blik wil zien, vraag dan achter de kassa waar het weer in europa lekker is want daar willen we heen!

Zwitserland ziet er goed uit, maar de vogezen nu ook nog.... We rijden morgen wel richting de vogezen en dan zien we wel waar we uit komen.
Het weer was nogsteeds belabberd en het was inmiddels 2uur geworden. Binnendoor terug naar het huisje dan maar, dat is nog een uurtje rijden. Terug bij het huisje waren me ouders er nog niet, gaan we wel weer even zwemmen.
Het water was inmiddels aardig opgewarmt en nu hielden we het een stuk langer vol. Om 6uur kwamen we eindelijk uit het zwembad en gingen we terug naar het huisje. Vanaaf lekker eten met de skottelbraai.
Weer te veel gegeten uiteraard dus maar weer even lekker stuk wandellen. Zeker 2uur lang rond gelopen en overlegd over de dag van morgen.
12 uur vielen we weer in slaap.


Dag 3: De weg naar nergens!

Wederom half 8! worden we wakker. Nee niet eens wakker gemaakt deze keer maar ik werd zowaar zelf wakker. Lekker ontbeiten en spullen pakken. Het is zowaar een soort van droog! Maar er zit wel een bui aan te komen.
Snel wegwezen! Om 9 uur vertrokken we richting de vogezen. Na 50km weer even stoppen om bagage check te doen. Deze keer zat dennis zijn bagage niet echt lekker vast, opnieuw monteren dus maar. Het waaide wel aardig en waarschijnlijk was de bagage daardoor een stuk losser gaan zitten.
Verder valt er over het snelweg rijden niet zo heel veel te vertellen... Saai, tanken, Saai, en tolpoortjes + dennis zijn bagage weer opnieuw vast zetten.
P1030415.jpg


Het weer zag er niet echt heel lekker uit helaas. Hmmz morgen word in zwitserland lekker... Door rijden dan maar? Uiteraard! Eigenwijs als we zijn uiteraard geen vignet kopen en lekker binnendoor. Om 6uur waren we in zwitserland.... En ook daar kennen ze een spits blijkbaar.
Bij een benzinepomp maar even stoppen voor laatste tankstop vandaag en even wat eten. We leven al de rest van de dag op snikkers en die kwamen langzamerhand onze neus uit... Half 7 reden we door en zochten we rond half 10 een overnachting. 10 uur vonden we een hotel die ons prijstecnische wel wat leek en daar hebben we dus een kamer genomen. Eigenlijk moesten we nogsteeds avond eten...
Helaas keuken sloot om 9uur. Maar verderop is er nog wel het 1 en ander open wist ze ons te vertellen. Wij op de motor gestapt en die kant op gereden. Komen we al na 3km een shoarma tent tegen. Daar even gestopt en de prijzen waren schappelijk dus dat moest hem worden! Na het eten terug naar het hotel, even douche en tegen half 12 lagen we op bed en hoopte we op mooi weer de volgende dag!

Dag 4: Op naar +30!

Half 8 werden we weer uit ons eigen wakker! ( dennis 7uur ofzo ). Snel naar het raam rennen en.....
DSC00956.jpg

Zien we dat nu goed??? Strak blauwe lucht???
Aankleden zo snel als we kunnen en naar beneden kijken of de lucht er overal zo uit ziet.
P1030422.jpg

Yes! zie er uit dat we goeie keuze hadden gemaakt. Me moeder gesmst dat super weer was hier. Kregen we berichtje terug: "regen :(". Haha goeie kant gekozen dus!
Even lekker genieten van het ontbeid en dan weer opnieuw alles inpakken.

P1030417.jpg

Ik was zoals gewoonlijk weer veel sneller klaar met bagage ;) Dus fototime ;).

P1030421.jpg


Ik had dennis heel de tijd zitten pesten dat hij zo traag was en dat hij eens op moest schieten :P. Tja en dan pakt hij me terug door tegen de mevrouw van het hotel te zeggen dat ik met haar op de foto wouw...

DSC00957.jpg


.... Ooit dennis, ooit pak ik je terug! ;).

Gelijk daarna vertrokken naar tankstation. Even tanken dan kunnen we er weer even tegen aan. Op naar de Sustenpass!

P1030428.jpg

Het feest kan beginnen!
DSC00965.jpg

DSC00967.jpg

P1030432.jpg


En een feest is het! Na regenachtige dagen en vele recht toe recht aan kilometers is het echt even uitleven daar!
We vonden zonden om te veel te stoppen omdat het gewoon zo lekker rijden was. Maar op de grimselpass moesten we toch maar weer even stoppen voor foto`s
DSC00975.jpg

DSC00972.jpg

P1030440.jpg

P1030441.jpg

P1030442.jpg

P1030448.jpg


Eenmaal helemaal boven aangekomen zagen we een paar motorrijders staan te wachten voor een stoplicht. Toch maar even vragen waar die weg naartoe gaat. Is een panorama weg en we mogen er op over 5 min. Hmmz dan gaan wij dat ook maar doen! En of het het waard was!!!
P1030455.jpg

P1030457.jpg

DSC00987.jpg

P1030458.jpg

P1030463.jpg

Om hier te komen voor de foto`s moesten we over een heel slecht pad heen. Laat ik nu net ofroad rijden leuk vinden hehe.
P1030468.jpg

P1030471.jpg

P1030475.jpg


Daarna door richting de volgende pas:

DSC00997.jpg

DSC00998.jpg


Tja wat moet ik er over zeggen??? Hehe heerlijk asfalt.

Op de oude gothard stuk minder asfalt maar toch erg leuk om te rijden.
P1030494.jpg

P1030495.jpg


Na deze pas kwam dennis met de kaart.... Kijk we zijn al in italie... Dan kunnen we de snelweg weer op.
Haha dus ik draai de snelweg weer op naar como meer en gaan met die banaan! Rijden de mensen trouwens netjes langzaam in italie... Hmmz raar franken bij tankstation... Dennis weet je het zeker dat we in italie zijn? Dennis: Ja tuurlijk, je zal hier wel met franken kunnen betalen omdat zo dicht bij zwitserland zijn. Vreemd want me zumo geeft ook aan zwitserland...
Tja dat was dus beetje blunder van de vakantie zullen we zo maar zeggen hehe. Heel stuk snelweg gereden in zwitserland denkend dat we in italie zijn... Hoe dom kan je zijn?

Achja como meer hier komen we aan! De temperatuur steeg trouwens aardig hard. Was inmiddels rond 4 uur smiddags en 25 Graden. Damn lekker hoor winterkleding.
Via een super mooi weggentje + grensovergang nu dan wel Italie ingereden. De haarspeld bochten kwamen zo dicht achter elkaar dat sommige mensen met de auto gewoon moesten steken om door die bochten heen te komen. Heerlijk gewoon met de motor.
Aangekomen bij como meer eerst even stoppen en kijken wat we vanaf daar gaan wel even hoe we verder gaan en waar we gaan overnachten.
Even lekker in het zonnetje gezeten met de kaart, zumo, drinken, 1000ste snicker van vakantie... We gaan naar het noorden van het como meer en dan kunnen we vanaf daar naar de stelvio! Die had ik in September 2008 al gedaan maar nog een keer kan geen kwaad!
De anderre optie was om naar de middelandse zee te rijden. Maarja dan zouden we wel een stuk langer moeten rijden naar huis. Dan maar beter lekker stuk binnendoor nog. Dus opzoek naar een camping! Tja makkelijker gezegd dan gedaan. Nadat we bij camping nummer 10 aankwamen en de hekken zaten weer dicht ( Seizoen al afgelopen...). Dan maar ook naar hotels kijken. Gelukkig zag dennis een hostel! Daar even langs en die is ook zeer goed te betalen.
Prima dan kunnen we tenminste morgen ook lekker vroeg vertrekken en kunnen we lekker optijd naar de stelvio toe.
Helaas hebben we geen normale foto van het hostel haha.
Savonds lekker naar het dorp toe en pizza eten. Krijgen we uiteindelijk de bon, betaal je gewoon 2 euro per persoon aan bestek en staat er al een fooi op de bon??? Oke dat doen we niet meer.
Dan maar terug naar het hostel om biertje te pakken. Tja tijdens hier bieren willen we uiteraard ook wat doen, zodoende was al snel de tafeltennis tafel opgezocht. We hadden nog geen 5 minuten gespeelt en kwamen er achter dat we er echt niks van bakte. Kwamen er een paar kinderren vragen of we zin hadden om rond de tafel te doen, tuurlijk! Eerst nog maar even een biertje er bij en zo hebben we ons wel vermaakt. 10uur zijn we maar richting bed gegaan en oogjes toe. ( Ik lig normaal nooit voor 3uur snachts op bed en kom er niet voor 11uur uit en toch heerlijk geslapen!)




Dag 5: Stelvio here we come!
Half 8 zaten we al aan het ontbijt. En het was nog erg goed te eten ook. Zitten we lekker buiten zien we gewoon voor de hostel langs een file... Fijn net of we weer in nederland zijn..
Half 9 waren we al klaar met spullen pakken en op de motoren binden. Lets go! Nog 150km naar de stelvio over een waarschijnlijk saaie weg.
Saai was die weg zeker! Vreselijk heel de tijd file en nergens ruimte om fatsoenlijk in te halen. Om 11uu waren we dan ook pas bij de stelvio. Maar het was het waard!

P1030499.jpg

Heerlijk via de zuidkant omhoog gereden.
We zijn niet helemaal naar boven gereden. Eerst weer via umbrailpass naar beneden zodat we via het dal weer naar begin van stelvio konden rijden aan de anderre kant.

P1030504.jpg

P1030507.jpg


Ook nog even vrienden gemaakt met de lokale bevolking:
DSC01017.jpg

Hij/Zij schrok alleen een beetje van het feit dat dennis moest rennen om optijd klaar te staan voor de camera.

En daar rijden we dan weer in zwitserland, op naar italie maar weer. Nog even onderweg heerlijk pizza gegeten. Het was alleen eigenlijk een afhaal pizzaria maar voor ons wouden ze wel even een uitzondering maken gelukkig. Dus voor weinig geld heel lekker gegeten.
Op naar de haarspeldjes van de stelvio!

P1030512.jpg

Wij gaan ons wel vermaken hehe.
DSC01019.jpg

DSC01021.jpg

DSC01025.jpg

DSC01026.jpg


Eenmaal boven gekomen gelijk maar tussen de geparkeerde auto door naar boven naar het uitzichtpunt gereden.
Anderre motorrijders stonden echt raar te kijken wat we gingen doen en toen ze zagen waar wij heen reden sprongen ze ook gelijk op de motor om daar ook naartoe te rijden.


P1030519.jpg


Even nog zitten spelen in de sneeuw hehe.
P1030521.jpg

P1030522.jpg


Toen we eindelijk klaar waren met spelen in de sneeuw zijn we weer via de zuidkant van de stelvio naar beneden gegaan. We wouden binnendoor naar de Grobclockner! En vandaag was zulk lekker weer, we gaan hoe dan ook camperen!
De weg naar beneden zijn we niet meer gestopt want die foto`s hadden we al gemaakt. Als je dan van de stelvio af bent en je rijd weer richting het oosten zijn de wegen gelijk weer een heel stuk leuker om te rijden. Zelfs de hoofdweg heeft zo giga veel bochten en strak asvalt!
Af en toe pakte we alsnog een passje richting Oostenrijk!
P1030527.jpg

P1030529.jpg


Ik denk dat dit de Gavia pas was maar eerlijk gezegd weet ik dat niet precies meer....
P1030532.jpg

P1030533.jpg

Als er op die pas een auto je tegemoet rijd zijn ze wel soms erg lastig te zien en is het aardig krap... En je moet geen hoogtevrees hebben!
P1030535.jpg


Toen we eenmaal weer beneden waren maar een camping zoeken. Het begon al donker te worden. En we moesten ook nog eten...
Elke camping waar we langs reden stond "vol" Tja nieteens plek voor een tentje? Nope! Weet je wat dan draaien we even stukje snelweg op naar Oostenrijk!
20:30 draaide we de snelweg af en waren we zoon 20km van oostenrijk en vonden we een camping. Maar ook daarvan was de receptie al gesloten. Maar de eigenaresse die had ons aan horen komen dus deed een raam open en zei zoek maar een plek en kom morgen tussen 8 en 9 even betalen.
Prima! Eindelijk eens camperen!

In het donker tent opzetten. Ik zette de tent op en dennis zorgde voor de luchtbedden. De tent was nog sneller opgezet als dat de luchtbedden opgepompt waren. Zodoende begon ik na 2min al met het eten. We hadden nog 2 Blikken soep.

DSC01043.jpg

DSC01044.jpg


Even lekker de 2 blikken soep genuttigd/alles afwassen en dan even het dorp in voor een biertje of 2.
Om 23:30 Lagen we heerlijk op bed in het tent.

Ik was gelukkig zo slim geweest om de tent op te zetten onder een lamp zodat makkelijker was met opzetten..... Tja als je dan wil gaan slapen is het net of het al overdag is in de tent!
Dus midden in de nacht dennis even naar het toiler... Ik schelde damn moeten we er nu al uit... Nee stefan het is pas 02:00, oeps!
Truste!


Dag 6: Grobclockner en verder?

Vandaag hoefde we niet zo ver te rijden. Eigenlijk was alleen de Grobclockner nog het doel.
Wederom optijd wakker geworden, eerst maar eens zorgen voor wat ontbeit. We hebben alleen nog 2 blikken knakworsten ( jaja al die blikken had ik nog mee genomen vanaf huis :P , Moesten dus ook eens op.). Beter iets dan niets zullen we maar zeggen.
P1030539.jpg

P1030544.jpg

( zie ook de mooie TL balk aan de boom.... )
Om half 9 gelijk even afgerekent en 10min later was alles weer ingepakt. Op naar oostenrijk. Ik moest eigenlijk gister avond al tanken maar we zijn geen tankstation tegen gekomen. Al vrij snel waren we in oostenrijk en konden we tanken voor 1 euro precies. Kijk dat is lekker!
Daar vlak naast zat ook een Lidl dus ook even drinken en wat broodjes scoren. Dan kunnen we er voorlopig weer lekker tegenaan.
Lekker door gereden naar de Grobclockner. Leuk om weer in echt bekend gebied te zijn ( ben daar 8x eerder geweest ). De lucht begon helaas te betrekken, maar we hielden het gelukkig nog soort van droog.
Dennis en ik vonden allebei dat bij oostenrijk snietzel hoorde, dus tussen de middag op de grobclockner lekker snietzel eten! Het was super rustig! ( en koud, op 2000meter was het 0 graden ). Wij naar binnen bij restaurantje, die mevrouw helemaal verbaast dat er nog motor rijders kwamen!
Dat had ze nooit verwacht en vertelde ook dat wij zeker weten de laatste van het seizoen waren _O- . Lekker gegeten en die vrouw bleef maar vragen stellen. Inmiddels waren er nog wat klanten binnen gekomen maar die vond ze bleikaar minder intressant haha.
Uiteindelijk moesten we toch weer verder, dus kwam ze ons helemaal uitzwaaien en zeggen dat we voorzichtig moesten zijn en nog hele fijne vakantie! Danku! ( ondertussen zitten die anderre gasten haar vreemd aan te kijken toen ze met beide armen ons uitbundig stond uit te zwaaien.

P1030545.jpg

Zoals jullie zien was het erg druk boven!
P1030549.jpg

P1030553.jpg

Die man met oranje jas is ondertussen motor parkeer plaats aan het afsluiten.
Het weer was inmiddels ook steeds slechter geworden, maarja gewoon gaan en goed uitkijken. Rijden we weer verder na 1 bocht duiken we een wolk in!
P1030554.jpg

En zo duik je de wolk weer uit...
P1030559.jpg

P1030561.jpg

P1030563.jpg


Foto`s zeggen meer dan 1000 woorden!
P1030571.jpg

We genieten van het uitzicht :P
P1030572.jpg


Even verder bij een maar al te bekende tunnel voor de meeste van jullie denk ik ;)
P1030573.jpg

P1030578.jpg

Weer stukje verder even naar uitzicht punt gekeken.
DSC01058.jpg

Tnxs dennis voor de mooie timing van deze foto... Lekker bezig hoor ;)
DSC01061.jpg

De bergen zien we alleen niet echt..

DSC01064.jpg



Weer door naar beneden. Dit was helaas gelijk de laatste pas van de vakantie. We hadden niet zoon zin om 1 klap naar huis te rijden, zodoende willen we de terug weg over 2 dagen splitsen.
Nog even een laatste paar foto's!

P1030594.jpg

P1030597.jpg

P1030600.jpg

P1030602.jpg


Om 16:00 waren we beneden en was het wel weer droog. 2 Opties of vroeg stoppen of nog lekker stukje binnendoor verder rijden en we zien wel weer waar we uitkomen. Allebei nog niet moe dus gewoon lekker door rijden en achter het mooie weer aan rijden.
Om 18:30 hadden we een overnachting gevonden die niet duur was en er goed uit zag. Prima motoren in de berging gezet en naar het dorp gelopen om wat te eten. Om 20:00 waren we weer terug en begon het helaas te regen. Hopenlijk morgen beter weer...
Nog lekker een tijdje met een drankje op het overdekte balkon gezeten en vandaag erg vroeg slapen. 22:00 lagen we op bed ongeveer!


Dag7: aaaaaaah boem :(

Om 07:30 werd ik wakker en was dennis al wezen douche, dus ik kon ook gelijk. Maar eerst natuurlijk even uit het raam kijken, helaas werd onze vrees werkelijkheid. Regen/regen en nog eens regen...
Achja we kunnen niet altijd blijven vluchten van het slechte weer. Gelijk even overleggen wat het idee van vandaag was. Eerste stuk binnendoor naar duitsland, zodat we geen vignet hoeven te halen, en dan in duitsland de snelweg pakken naar een hotel in Lutz aan de moezel.
We wisten dat ze daar op zaterdag een heerlijke bbq hebben en daar hadden we allebei erg zin in. 780KM te gaan! Rond 09:30 zaten we op de motor met regenkleding en al. Lets go!
Nog even in oostenrijk getankt want dat was lekker cheap. Nogsteeds 1euro de liter! heerlijk is dat dan he ;) .
Eenmaal op de duitse autobaan ging het gas er aardig op en stopte we elke 150km alleen even om te tanken en als we dat deden was dat ook gelijk onze benen strekken. Het bleef maar regenen en dat was niet zoon pretje. Allemaal sprays van de auto`s en vrachtauto`s af...
ROnd 15:30 draaide we de sneleg af en moesten we nog 20min binnendoor. Het was inmiddels droog maar het wegdek was nog goed nat. 8km te gaan remde ik voor een haarspeld, hoppa gelijk greep abs in... Wat krijgen we nu??? Dus ik kijk in me spiegel en zie de motor van dennis op me af komen schuiven zonder dennis er op!
Dat is wel even een eng moment ik moest dus harder als ik wou door een spekgladde bocht. Gelukkig ging het bij mij wel goed. Dus gelijk na de bocht motor geparkeerd en gevarenlampen aangezet. Afgestapt en gelijk naar dennis gelopen. Inmiddels stond dennis al op en vertelde hij dat er verder niks aan de hand was.
Dus samen liepen we naar zijn motor toe, de weg was zo glad dat we er amper konden komen. Na een beetje moeite doen stonden we dan toch bij de motor en gelijk even weer op zijn wielen gezet.
Ondertussen waren er ook 2 wandelaars bij gekomen die ons net hadden zien rijden. Die vonden ook dat we netjes reden en dat het zeker niet door snelheid kwam. Gewoon giga glad op de weg...

Na even een rondje om de motor te zijn gelopen leek er niks ernstig`s aan de hand te zijn dus proberen motor weer te starten. Alleen de carbs waren waarschijnlijk beetje leeg gelopen daardoor duurde het even voor hij wou starten. Uiteindelijk toch gelukt dus konden we onze laatste kilometers maken.
Aangekomen bij het hotel, bleek het hotel eigenlijk helemaal vol te zijn! Maar vooruit ze hadden nog wel wat voor ons! Gelukkig. Aangezien we toch nog even de tijd hadden voordat we zouden gaan eten, eerst maar even dennis zijn kuip recht buigen zodat zijn koplamp niet meer midden in me spiegel scheen. En nog even een keer de motor goed nalopen.
Uiteindelijk waren we daar klaar mee dus weer naar binnen voor een biertje. Toen kwamen de eerste mensen van de laverda club binnen. Zodoende hebben we gezellig met hun een biertje gedronken. De groep zou om 5uur ariveren en inmiddels was het al 18:30 geworden en nog waren ze er niet.
Na kort contact met de groep te hebben gehad bleek er 1 iemand van die groep ook te zijn gevallen, en iemand anders die die mensen wou helpen vergeten zijn motor in versnelling te zetten dus zijn motor was ook omgevallen en koppelingshendel stuk...
Uiteindelijk 19:00 waren ze er dan eindelijk. Kapot maar heel erg blij dat ze er waren. We hebben toen heerlijk gebbqt en hebben savonds lekker een paar biertjes genuttigd met die groep.
Om 23:00 was het welletjes en zijn we lekker ons nest in gedoken na een lange vermoeiend dag ;) .


Dag8: Thuis :(
De volgende morgen zaten we al om 08:00 aan het ontbeit, heerlijk gegeten en daarna was het tijd om spullen te pakken om het laatste stuk naar huis te rijden. Een aantal mensen van die club vroegen nog of we zin hadden om met hun mee te rijden binnendoor enzo. Maar na de verhalen over pech en ongelukjes hadden we het wel even gehad en zouden we gewoon via de snelweg naar huis rijden.
Dennis had nog even wat ductape geregeld van 1 van die mensen voor zijn knipperlicht. En ondertussen gelijk bagage er weer op en de mensen van de laverda club waren daar inmiddels ook mee bezig + Proberen ze allemaal weer te starten.( Wat nog een flinke opgaven was ).
GroteFoto-PFDXAQQX.jpg

Bijna klaar starten dennis zijn motor, iedereen kwam gelijk kijken. Tja zit een mooi geluidje in ;). Tja toen kon ik het niet laten om ook te starten en iedereen even te laten schrikken. Heerlijk ;)
Om 09:30 vertrokken we richting huis en ongeveer 12:00 kwamen we thuis aan na een zeker geslaagde vakantie met helaas 1 crash maar 100x lol ;)
 
Laatst bewerkt:
Weer leuk om ff te lezen zo, en bij de foto's gaat t meteen weer kriebelen.
Heb deze helaas niet mee mogen maken :(
Nouja binnenkort eerst maar weer s een weekendje duitsland als
opwarmer voor dit jaar :P
 
Weer leuk om ff te lezen zo, en bij de foto's gaat t meteen weer kriebelen.
Heb deze helaas niet mee mogen maken :(
Nouja binnenkort eerst maar weer s een weekendje duitsland als
opwarmer voor dit jaar :P

Duitsland word zeker weer leuk man. Heb er nu ook al zin in haha. Van de week moet ik ook verslag Februari nog maar eens maken. En we moeten NOGSTEEDS noorwegen afmaken. Zit er over te denken om die via ons oude verslag helemaal opnieuw te doen maarja daar ben ik zeker wel een lange tijd mee bezig :|
 
Duitsland word zeker weer leuk man. Heb er nu ook al zin in haha. Van de week moet ik ook verslag Februari nog maar eens maken. En we moeten NOGSTEEDS noorwegen afmaken. Zit er over te denken om die via ons oude verslag helemaal opnieuw te doen maarja daar ben ik zeker wel een lange tijd mee bezig :|

We moeten binnenkort maar gewoon s een dag pakken en dan echt alles
opnieuw indelen en meteen maar aanvullen zodat het echt compleet is :)
Ik wil er bv ook nog een plaatje bij hebben van de route die we hebben gereden en nog meer van dat soort dingen. En volgensmij hebben we de laatste dagen er nog niet eens bij staan B| Dus maar eens een keer goeie moed verzamelen en gewoon een keer doen :')
 
We moeten binnenkort maar gewoon s een dag pakken en dan echt alles
opnieuw indelen en meteen maar aanvullen zodat het echt compleet is :)
Ik wil er bv ook nog een plaatje bij hebben van de route die we hebben gereden en nog meer van dat soort dingen. En volgensmij hebben we de laatste dagen er nog niet eens bij staan B| Dus maar eens een keer goeie moed verzamelen en gewoon een keer doen :')

Gaan we doen man. Dan pakken we gewoon hele dag er voor. Dan ordennen we ook gelijk even de foto`s en dan sluiten we het oude topic en openen een nieuwe met het hele verslag *D

Woensdag ben ik vrij dus dan zal ik je even bellen ;). Dan kunnen we vrijdag ook gelijk datum gaan plannen VRO en dennis bericht sturen dat we dan gaan ;)
 
Heee, leuk verhaal. Krijg alleen de indruk dat ik dit eerder heb gelezen. Misschien op je eigen website?


:Y Hier op mf ;) Heb alleen dag 5 tot dag 8 opnieuw gemaakt. Vorige x wou ik hem even snel afmaken dus had heel veel dingen weg gelaten. Daarom nu maar even stukje over gedaan :)
 
Duitsland word zeker weer leuk man. Heb er nu ook al zin in haha. Van de week moet ik ook verslag Februari nog maar eens maken. En we moeten NOGSTEEDS noorwegen afmaken. Zit er over te denken om die via ons oude verslag helemaal opnieuw te doen maarja daar ben ik zeker wel een lange tijd mee bezig :|


duitsland?? weekend?? nog plekkie over?? :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan