Reisverslag September 2008: Weekenje Luxemburg

Stinkname

MF veteraan
19 jan 2007
2.067
488
Oudeschoot
Nu ik toch bezig ben met verslagjes schrijven, ook gelijk maar een verslag van oebbie + zijn vriendin ( wendy ) en mijn korte trip naar Luxemburg.

We hadden het er al een hele tijd over dat we echt een keer met de motor op pad moesten gaan. Een leuk uitstapje maken naar het buitenland ofzo. Helaas hadden we alleen een zaterdag + zondag. Dus we konden niet echt ver gaan deze keer. Maarja gelukkig vonden we alle drie luxemburg een mooie bestemming dus de plannen waren snel gemaakt. We zouden om 05:00 vertrekken( ik moest werken tot 00:00 _O- ).

(27 September )Dag 1 om 04:55 stond ik bij oebbie en wendy voor de deur en hun waren ook al klaar :Y .
P1000626.jpg

Kijk ze eens blij kijken op deze vroege ochtend _O-

Het was aardig mistig aan het worden dus hadden we maar besloten om allemaal lekker onze veiligheids hesjes aan te trekken. Dan worden we hopenlijk beter gezien + het scheeld ruimte _O- )
En dan eindelijk vertrekken voor deze korte trip *O*

We draaiden eerst de A12 op naar utrecht. Vervolgens reden we de A2 op. Is de A2 afgesloten..... Dan volg je maar de borden omleiding rijden we alsnog 60km om....
En in die mist was het KOUD _O- Dus maar even stoppen om op te warmen _O- ( oebbie en wendy koffie, ik soep *O* )
P1000627.jpg

Toen we weer opgewarmt waren konden we weer door rijden *O* .
Alles verliep prima eigenlijk niks te melden _O-
Tot we in Belgie kwamen. Ik had net voorbij leuk een route binnendoor gemaakt naar luxemburg. En tja we kwamen op 1 van me beginners fouten met de garmin.
P1000628.jpg

_O- Daar kwam ik vandaan _O-
P1000633.jpg

En daar zijn oebbie en wendy _O-

Tja op het begin viel de weg best mee alleen werd steeds erger... Maarja we konden ook niet makkelijk keren om terug naar boven te gaan _O- Dus dan maar verder afdalen.
We hebben over 2km zeker 30minuten gedaan. Op de weg die net iets lager lag kwamen af en toe motoren voorbij rijden en die keken hun ogen uit. Dat kan toch niet zulke motoren op zo een weg :N ( :Y )
Eindelijke beneden, even heerlijk gezeten en wat drinken om even bij te komen _O-
Het was inmiddels heerlijk warm geworden. Het eerste gedeelte van de route was er wel nog vaak slecht asfalt ( normaal in belgie? ). Maar vlak bij luxemburg en in luxemburg was het heerlijk sturen :] .
In luxemburg ook maar even een pauze genomen om onze zelf mee genomen broodjes te nuttigen :Y
P1000634.jpg

P1000637.jpg

Toen we genoeg gezeten hadden zijn we door gereden richting Esch-sur-Sure. Daar in de buurt zouden we een camping zoeken om te tenten op te zetten, spullen er in leggen en dan lekker rond gaan rijden.
Daar aangekomen even gestopt bij de dam om een een foto te nemen.
P1000644.jpg

P1000646.jpg

Daar heben we ook gelijk de kaart er weer bij gepakt en besloten dat we richting heiderscheid zouden rijden. En ja hoor gelijk een camping gevonden *O* .
Gelijk de tenten op gezet :Y
P1000651.jpg

Gelijk luchtbedden/slaapzakken/kussens klaar gelegd en spullen in de tenten gelegd. Daarna zijn we even een rondje gaan rijden en hebben we gelijk een supermarkt gezocht. Even boodschappen gedaan voor savonds ( drank is lekker goedkoop *O* ) en toen toch maar even langs de camping om de de boodschappen weg te leggen. Daarna weer heerlijk rondrijden :] . We zijn richting Vianden gereden en hebben daar in de omgevind heerlijk gereden. Rond etenstijd hebben we daar ook gelijk een terasje gepakt en hebben lekker gegeten. Na het eten zijn we via een omweg weer terug gereden naar de camping en hebben daar nog een aardig tijdje lekker zitten kleppen/ lachen/ gieren/ brullen. Toen toch maar lekker slapen :Y

(28 September )Dag 2begon zeik nat. Maar gelukkig regende het niet *O*
P1000652.jpg

P1000653.jpg

Maar zoals je ziet was het weer meestig. Dus lekker rustig aan gedaan met onbeit en spullen inpakken :Y
Rond 10:30 reden we dan eindelijk weer weg. 2 bochten bij de camping vandaan kregen we al de schrik van ons leven. We zien een auto waarvan de voorkant helemaal aan puin licht in een bocht. En 5 meter verder licht een soort van motor. Het was niet meer te herkennen wat voor model het was.. Gelukkig was er niemand gewond *O* ( heel bizar)
Dus zijn we door gereden. ( hulp was er al. ) We waren in iedergeval wel gelijk goed wakker.
We hadden voor vandaag de planning om een leuke route te rijden en een paar kastelen te zien :Y
P1000659.jpg
Dit was de eerst. Even gestopt en wat gedronken. En toen maar weer door gereden :]
P1000664.jpg

Sta ik ook nog een keer op de foto :W
P1000671.jpg

P1000672.jpg


Toen hebben we een echt hollandse kroket gegeten _O- en zijn we verder gereden om een stukje binnendoor te rijden in duitsland. Tot het op een gegeven moment een beetje laat werd en toen hebben we de autobahn gepakt. Damn toen stonden we even bijna zonder benzine. Via de autobahn naar belgie was er in 80KM geen pomp station die wel op de kaart stond. Achja we hebben het gered _O-
Via de snelweg zijn we nederland weer binnen gereden + gespot *O*
Onderweg%20gespot%2028-9-2008.jpg

En toen hoefde we nog maar een klein stukje via de snelweg, en was het weekend alweer voorbij -O-


Deze keer niet extreme kilometers _O-

Dag1: 590KM
Dag2: 560KM

( Mijn anderre verslag: Reisverslag Oktober 2008: )

:W
 
zeker leuk verslag. Ik ga 18-19 april met een paar maten ook naar luxemburg. Maar niet van plan zo vroeg op te staan. We gaan gewoon in een jeugdherberg/hotel slapen.

Kun je iets vertellen over je route? Waar je ongeveer langs bent gereden enzo? Leuke weggetjes? En dan niet dat onverharde weggetje van je :+
 
Laatst bewerkt:
zeker leuk verslag. Ik ga 18-19 april met een paar maten ook naar luxemburg. Maar niet van plan zo vroeg op te staan. We gaan gewoon in een jeugdherberg/hotel slapen.

Kun je iets vertellen over je route? Waar je ongeveer langs bent gereden enzo? Leuke weggetjes? En dan niet dat onverharde weggetje van je :+

Hoi,
Kan niet wachten super
ciao :] :]
 
Leuk verslag :) rond de 31ste mijn motor ophalen en dan ook lekker rijden :]
Misschien kan ik ook een x mee, als jullie geen bezwaar hebben?

Zal mij ook maar voorstellen mijn naam is Ruben ben 20 jaar uit Scheveningen rij dus ook 25kw :W (vanaf de 31ste) Zwarte Kawasaki er-6n 2009
 
Laatst bewerkt:
zeker leuk verslag. Ik ga 18-19 april met een paar maten ook naar luxemburg. Maar niet van plan zo vroeg op te staan. We gaan gewoon in een jeugdherberg/hotel slapen.

Kun je iets vertellen over je route? Waar je ongeveer langs bent gereden enzo? Leuke weggetjes? En dan niet dat onverharde weggetje van je :+

Tja ik kan je wel laten zien waar wij hebben gereden. Maarja het is daar gewoon allemaal mooi. Het is geen nederland met al onze mooi verkeers drempels en veel steden _O-

Maarja rijd zo en zo even bij vianden langs. Is altijd de moeite waard :Y

Leuk verslag :) rond de 31ste mijn motor ophalen en dan ook lekker rijden :]
Misschien kan ik ook een x mee, als jullie geen bezwaar hebben?

Zal mij ook maar voorstellen mijn naam is Ruben ben 20 jaar uit Scheveningen rij dus ook 25kw :W (vanaf de 31ste) Zwarte Kawasaki er-6n 2009


Gefeliciteerd met de aanschaf van je nieuwe motor *O*
Als je het leuk vind om met motor weg te gaan met de tent mag je uiteraard mee :Y

Wij wonen in waddinxveen, dus is om de hoek :Y

:W
 
Leuk verslag en aan de foto's te zien mooie omgeving.

Alleen 04:55 voor een weekendje Luxemburg..... :?

Maarja, blijft iig de hele dag nog over om te genieten.
 
Vrouwtje dan weer mee Oebbie ?? :P

Vrouwtje wil volgende keer weer mee maar dan niet in een tent, tenzij het zomer is. Ze vond het een beetje koud :P

Leuk verslag en aan de foto's te zien mooie omgeving.

Alleen 04:55 voor een weekendje Luxemburg..... :?

Maarja, blijft iig de hele dag nog over om te genieten.

Als je maar 2 dagen hebt om naar Luxemburg te gaan en je wil daar zo veel mogelijk rijden vind ik het wel waard om om 5 uur 's morgens te vertrekken *D
 
Hey stinkname bedankt, lijkt mij inderdaad leuk en met de motor zit het wel goed ;) kan er niet lang genoeg op zitten :P :] alleen een tentje moet ik dan wel ergens regelen :+ maar dat moet wel lukken :Y dit is mijn e-mail/msn rubenstam@hotmail.com

greetz :W
ruben
 
Hey stinkname bedankt, lijkt mij inderdaad leuk en met de motor zit het wel goed ;) kan er niet lang genoeg op zitten :P :] alleen een tentje moet ik dan wel ergens regelen :+ maar dat moet wel lukken :Y dit is mijn e-mail/msn rubenstam@hotmail.com

greetz :W
ruben

Heb je toegevoegd :Y

:W
 
_O-

hallo ik lag er heel dicht bij hoor dus :X

_O-

Ik ben niet met die koude met mijn billetjes uit mn slaapzak gekomen :z

Gelukkig hadden we in de avond wel stoelen kunnen lenen van die aardige mensen op de camping die lagen te slapen }) Konden we tenminste nog een beetje bij kleppen en vol lopen :9
 
Ik ben niet met die koude met mijn billetjes uit mn slaapzak gekomen :z

Gelukkig hadden we in de avond wel stoelen kunnen lenen van die aardige mensen op de camping die lagen te slapen }) Konden we tenminste nog een beetje bij kleppen en vol lopen :9

haha tja en dan heerlijk stil de stoelen weer weg brengen he _O-

Ik heb augustus weer weekendje vrij :Y ( hint _O- )
 
Terug
Bovenaan Onderaan