Reisverslag September 2013 Zwarte Woud!

Stinkname

MF veteraan
19 jan 2007
2.067
488
Oudeschoot
Reisverslag September 2013 Zwarte Woud!

Dit jaar moest en zou er nog even een trip gemaakt gaan worden. En aangezien me ouders en broer ook nog graag even weg wouden was snel besloten dat we me het gezinnetje weer eens weg zouden gaan.
Uiteraard eerst even zorgen dat we vrij waren allemaal. Nadat we een weekje hadden gekozen 14 t/m 21 September kon de bestemming worden gezocht en hoe we daar dan heen zouden gaan. We gingen het niet redden om met 1 auto te gaan en ik wou eigenlijk gewoon zo en zo wel met de motor :] . Zodoende besloten dat mijn ouders, me broer en zijn dochtertje met 1 auto zouden gaan. En dat ik eventueel iemand mee zou nemen en lekker met de motor zou gaan. Maarja waar vinden we een appartementje voor een leuke prijs in een gebied wat voor iedereen leuk is.
Eerst dachten we nog aan de Harz, maar daar waren we al 2 x geweest afgelopen 3 jaar. Dus eigenlijk weer eens wat anders. Ook de Moezel viel om dezelfde reden af.
Uiteindelijk gekozen het Zwarte Woud, leuk appartementje gevonden van Zaterdag tot Zaterdag, en direct geboekt.

Ik ben toen eens gaan nadenken wie ik mee kon nemen. Al snel kwam op het idee om Raymond weer mee te vragen aangezien we eigenlijk altijd samen weg gaan.
Hij vond het een erg leuk idee alleen er was 1 probleem. Hij kon maar tot Dinsdag...
Zodoende besloten we om Vrijdag eind van de middag te gaan rijden en een camping in Luxemburg te pakken. We hadden allebei smorgens/ smiddags nog dingen te doen dus prima dan maar zo.

Dag 1:

Na heel veel heen en weer gehaast stonden we allebei uiteindelijk rond 4 uur klaar en konden we vertrekken.

Grotefoto-TWM8HEQL.jpg

Grotefoto-BVG37RSW.jpg


Het plan was om snelweg te pakken tot net voorbij leuk en dan leuk binnendoor te gaan rijden.
Eigenlijk kan ik over dit gedeelte van de reis niet zoveel bijzonders vertellen. Snelweg, regen en veel geouwehoer via de communicatie. Bij Eindhoven kwamen we alleen precies in de spits terecht dus dat werd even file rijden, gelukkig waren we niet al te breed en ging dat prima. Na Eindhoven naar Maastricht vorderde het prima.
Bij Maastricht besloten we even eerste stop te doen ( mag wel even na 230KM), en konden we direct wat euroknallers naar binnen werken bij de Mac. Nog nooit zo lang in de rij gestaan bij de mac, wat een drukte.. Het was net 6 uur geweest en er waren net wat bussen van een schoolreisje gestopt ofzo... Achja kwart voor 7 sprongen we weer op de motor. Op naar Luik!

Moet zeggen die bochten die ze bij de weg door Maastricht hebben aangelegd zijn wel erg leuk om te rijden zeg! Vlak na Maastricht nog een flinke controle op van alles en nog wat gezien ( Wij mochten door rijden *O* ).

Na leuk zijn we lekker de snelweg afgedraaid en zijn naar Spa> Malmedy> Vielsalm gereden en op die manier naar de grens met Luxemburg... Helaas was het vanaf het moment dat we de snelweg afdraaide begonnen te Stortregenen en niet meer opgehouden... En aangezien het al aardig donker was is dat niet het weer waar je op hoopt om lekker bochtjes te draaien.
Direct in Luxemburg het éérste tankstation gepakt na 350KM op deze tank te hebben gereden vonden allebei de motoren het wel redelijk tijd om te gaan tanken.

Grotefoto-QCXNTPDI.jpg


Zoals je op de foto kan zien konden we bij de tankstop eindelijk even droog staan dus gelijk maar wat gedronken en besloten dat kamperen op deze manier niet leuk was en dat we dus maar een hotelletje zouden pakken. Ik wist er nog wel 1 in Esche-Sur-Sure. Dus de route die ik had gemaakt konden we mooi vervolgen en om 21:15 waren we in het hotel en hadden we een kamertje geboekt...
Helaas ben je in Luxemburg direct een rib uit je lijf kwijt als je een hotelletje pakt, en we hadden na de euroknallers toch eigenlijk best wel weer trek gekregen...

Dus lekker blik maaltijdsoep opengetrokken en lekker broodjes er bij!
Grotefoto-3QII7BAL.jpg


Wat smaakte dat toch lekker na een donker/regen rit wat toch altijd wel wat vermoeiender is! Ook even lekker muziekje en bier er bij uiteraard!

Grotefoto-JI3FTYR8.jpg


Ook nog even foto`s gemaakt van de kamer.

Raymond`s kant...
Grotefoto-WIXSMGRS.jpg


Stefan`s kant...
Grotefoto-ZT8XECOL.jpg


Juistum.... Ja mam ik zal me kamer opruimen... _O-

Het was wel vrij prijzig maar het was wel echt een Super hotel :Y
Grotefoto-TTHKPYFF.jpg


Na het eten zijn we nog even een rondje gaan lopen door Esche-sur-Sure
Grotefoto-VM47XE3T.jpg


Grotefoto-K4KPPMCJ.jpg

Als je in de lamp kijkt zie je ook dat het nog steeds regende, dus gelukkig goeie keuze gemaakt om toch maar hotel te pakken.
Grotefoto-NUEC4CAQ.jpg


Na de wandeling hebben we nog even lekker op balkon gezeten met wat bier en een muziekje er bij, de vakantie is echt begonnen!

Grotefoto-7IBCDKZO.jpg


Totaal 390km vandaag gereden


Dag 2:

Smorgens om half 9 zaten we al aan het ontbijt en waren de motor in de garage al weer bepakt en wel. Even lekker ontbijten en dan konden we er weer tegen.
We moesten vandaag 430km binnendoor volgens de route die ik had gemaakt, dus niet te laat vertrekken.
9 Uur reden we weg, maar al na 3km ging me olie lampje aan en gelukkig ook direct weer uit... Shit helemaal vergeten ik heb de motor net gekocht en nooit olie gecontroleerd en hij is wel toe aan een beurtje na de vakantie... Dom volgende keer niet vergeten dus even tankstation opgezocht en olie gehaald. Daarna lekker onze weg vervolgt via de gemaakte route, mooie stukken gereden dwars door Luxemburg en bij Ettelbruck de grens over gegaan naar Duitsland.
Vandaag was het een beetje miezer maar voor de rest mochten we niet echt klagen.
Aan de Moezel net boven trier waren we voor het eerst maar weer even gestopt om de benen te strekken ( Of op bankje liggen zoals Raymond doet )
Grotefoto-AYRSETR4.jpg

Grotefoto-AOHVXGIQ.jpg


Daarna weer heerlijk door gereden, maar om half 2 besloten we toch dat we honger hadden en wat wouden eten. We hadden nog noodels mee genomen en het was net even droog!

Grotefoto-NXQGOYTH.jpg

Grotefoto-C4RTEWZC.jpg


Heerlijk om tijdens het rijden even wat warms te kunnen eten. Dat ga ik in de toekomst zeker weten vaker doen! :}.
Daarna de spulletje opgeruimt en weer verder binnendoor.

Super leuke wegen richting Kaiserslautern > Bad Bergzabern :]

Bij Kaiserslautern ook nog weer even gestopt om te tanken en vlak daarna om even wat te gaan drinken.

Grotefoto-ZEZGS7C4.jpg

Grotefoto-3IP8JUAE.jpg


Heerlijk gebied en zal dat zeker weten vaker gebruiken op door reis, ook al was het regenachtig mooie natuur lekker rustig en mooie wegen :] .

We zijn ook nog heel even een klein stukje door Frankrijk heen gestoken om zo snel mogelijk bij Baden-Baden de B500 op te gaan.
Draaide we de B500 op, was het droog en het wegdek ook! :] :] :] .
Boven aan het eerste deel direct even gestopt het was eindelijk echt lekker weer en de bochten waren weer heerlijk!
Grotefoto-F8FBCPHO.jpg

Grotefoto-JXDCXZMM.jpg


We rijden weer weg, gaan die hoek om... Rijden weer wat wolken in... En jahoor weer alles vochtig en in de wolken een contante miezer. Achja het blijft een mooie weg om te rijden.

We zijn daarna in één keer naar Schiltach gereden waar we in de heuvels een apartement hadden gehuurd met mijn ouders en me broer. Rond 6uur kwamen we daar aan. Me broer en moeder waren boodschappen doen dus konden wij eerst even een biertje pakken en spullen naar binnen brengen en omkleden *D

Hierbij uitzicht vanaf het appartement, niet verkeerd al zeg ik het zelf.
Grotefoto-HTHKKKN8.jpg

Grotefoto-PKOZHZLX.jpg


Savonds lekker pizza gegeten en rond half 12 gingen we slapen. Morgen lange dag voor de boeg.

Vandaag 460KM in totaal gereden :]


Dag 3:

Smorgens half 8 wekker. Waarom zo vroeg als je vakantie hebt?
We wouden vandaag naar midden Zwitserland tochtje maken. Eerst door het zwarte woud naar beneden. En dan binnendoor door zwitserland naar de Grimsall pass en daar een rondje doen. Maarja dat was 740KM binnendoor in totaal :9~
Zodoende zaten we om 9 Uur al op de motor. Helaas vandaag weer van dat regen achtige weer maar we laten ons niet kennen!

Eerste stop was bij de wereld grootste Koekoeksklok waar we in 2012 ook al waren langs gekomen.
Grotefoto-DQEKRH3J.jpg


Hierbij ook een foto van 2012 in de zomer
Grotefoto-QM36CRO4.jpg

Zoals je kan zien zelfs het weer was ng het zelfde. -O-

Daarna weer lekker stuk door gereden via de B500 het werd elke keer droog, toch niet, toch wel, weer wolk in. Dus kort gezegd wisselvallig weer. Zodoende maar even gestopt bij een tankstation moesten toch allebei weer tanken en konden we ook even zeker weten droog staan.

Grotefoto-EPFXXI7G.jpg

Grotefoto-QKWWGJSY.jpg


Niet heel lang daarna gingen we de Zwitserse grens over. Ook deze keer moesten we weer stoppen bij de grens. ( vorige jaar moest alle bagage van de motor af -O- ). Die Douanier vroeg wat we van plan waren. Dus ik reageerde we zoeken het mooie weer ( Boven Zwitserland was het minder donker als boven Duitsland dus hij moest even lachen en toen mochten we door rijden.
Ik had een route gemaakt via allemaal kleine weggetjes en het was nog droog ook. Heerlijk gestuurd :] .
Grotefoto-SFRMOR8X.jpg

Grotefoto-NDZGG8AI.jpg


Terwijl dat we daar staan stopt er een Subaru Impreza naast ons, zet zijn motor uit. Doen zijn raampje naar beneden en begint een gesprek met ons. Of we uit Nederland kwamen en dat het heel mooi rijden was in Zwitserland alleen dat we moesten uitkijken in de dorpjes met controles _O- . Daarna zei hij hele fijne reis nog en hoppa daar ging hij weer _O-


Een stuk verder zijn we nog gestopt onderweg naar de Glaubenbullapass
Grotefoto-EF3UNDQ4.jpg

Grotefoto-FM8KOGEU.jpg


Super mooie weg met veel korte bochten naar die pas toe. Komen we aan bij het begin van de pas.. Is hij afgesloten. Mogen we pas over 3 uur er over heen omdat de pas nu alleen voor fietsers wandelaars en skeelers was... Shit hee precies autovrije zondag op de pas uitgekozen. Zodoende moesten we nu 50KM om( terug ) rijden om de Glaubenbergpass te pakken. Nu is dat ook geen ramp hoor :] .

Grotefoto-WT7DRHNJ.jpg

Grotefoto-XKH8K6RX.jpg

Grotefoto-7Q4WVSSM.jpg


Dat we aan de andere kant weer naar beneden gingen kregen we een bak regen over ons heen... :X We zijn dus ook pas weer boven op de Grimsal gestopt om daar direct maar wat lekkers te gaan eten :r .

Grotefoto-UB8BDQX7.jpg


Weer hadden we een Dejavu... Foto van 2012:
Grotefoto-NJYJNRRD.jpg


Binnen even de kleding te droge gehangen, bij deze vriendelijke en gezellige goed te betalen zaak :r ( Duur, service was slecht, en eten niet lekker).
Grotefoto-Q6HB3PP4.jpg


Gelukkig klaarde het op en hoefde we alleen nog in de regen te rijden en niet meer in de wolken _O-

Grotefoto-LHPRWPYX.jpg


Daarna zijn we in 1 x over de furka heen gegaan zonder te stoppen en weer terug omhoog via de weg naast de snelweg ( Echt een giga mooie weg trouwens ).

Ondanks dat een hoop mensen met regen rijden helemaal niks vinden moet ik eerlijk zeggen dat hoe dan ook ik er toch nogsteeds wel van kon genieten met alle mooie uitzichten *D .

We zijn vervolgens de Klaussenpass over gegaan, ook echt een heerlijke pas om te rijden!
Grotefoto-SFTY4AYS.jpg

Grotefoto-FFZCFQLM.jpg

Grotefoto-H43AXFZR.jpg

Grotefoto-WG4SYQS7.jpg

Grotefoto-HWKTKWSG.jpg

Grotefoto-68ZVCKPR.jpg

Grotefoto-8PZ3IZKV.jpg

Grotefoto-EWR8CXPD.jpg

Grotefoto-QG77THKH.jpg

Het begon daarna snel donker te worden dus zijn we zo snel mogelijk door gereden.
Het was op een gegeven moment vrij lang droog, dus konden we weer even relaxt stoppen en kon Raymond droge sokken aandoen aangezien ze schoenen niet meer zo water dicht waren.
Grotefoto-PANXNKBC.jpg

Daarna zijn we op een echt grappige manier de grens weer over gegaan.
Grotefoto-4OPZY763.jpg

Er was geen controle meer dus we konden snel door. Maar wel oppassen geblazen op al die rustige weggetjes met veel bossen aan de zijkanten.
Uiteindelijk zijn we heelhuids weer in het huisje aangekomen. Rond half 12 waren we er. En we hadden ook nog wat bier mee genomen dus nog even lekker genieten van een biertje en slapen maar :z .

Vandaag 762KM gereden :]


Dag 4:

Vandaag zouden we een rustdag doen aangezien Raymond morgen weer naar huis moest. Vandaar lekker uitgeslapen, en daarna lekker ontbijten ( Brunchen ;) )

Met ouders en me broer waren boodschappen gaan doen en dan gingen wij even een wandelling maken. En smiddags zouden we dan gaan rodelen. Eerst maar even wat foto`s van het appartement gemaakt.

Grotefoto-ZMOSNI4I.jpg

Grotefoto-HGOPXOCT.jpg

Grotefoto-7CSJILWC.jpg


Daarna lekker gewandeld, alleen een beetje stijl omhoog. Achja goed voor de spierpijn _O- .
Grotefoto-URGEBGWS.jpg

Grotefoto-DOQR7MYA.jpg

Grotefoto-WM8R4GS4.jpg

Grotefoto-U4KNTMMW.jpg


Toen we terug waren van het lopen was de rest er ook net dus konden we naar het rodelen toe :].

Grotefoto-M4U4LYKN.jpg


Mijn broer:
Grotefoto-NRTLXAQS.jpg

En Raymond:
Grotefoto-6S8LPCQB.jpg


Grotefoto-KVWX388M.jpg

Grotefoto-PC368ZID.jpg

Grotefoto-RRUXOAVD.jpg


Altijd leuk om te doen dus we zijn lekker 2 keer geweest. We waren toen weer heel dicht bij die koekoeksklok dus nog maar een keer daar heen dan had de rest hem ook gezien.
Grotefoto-MG8AWB4Y.jpg


Daarna zijn we lekker naar het huisje gegaan en hebben we lekker gefondued en wat gedronken. Gewoon even een relaxt dagje dus.

Vandaag 120km gereden.

Dag 5:

Vandaag weer vroeg opgestaan omdat Raymond vandaag op tijd naar huis toe ging, en de rest zou naar de Rheinfall gaan in Schaffhausen. Dus eerst wat gegeten daarna ging Raymond zijn spullen pakken en kon ik nog snel even een foto maken van de voorkant van het huisje met alle vervoersmiddelen er op _O-

Grotefoto-GONODRUK.jpg


En daar ging hij!
Grotefoto-HGKSX8CM.jpg

Grotefoto-YZHDNHBC.jpg

:W :W :W

Daarna hebben wij ook onze spullen gepakt en zijn ook vertrokken. Ik zou met de motor gaan en me ouders broer en zijn dochtertje met de auto. Ik had nog even op me laptop een mooie route gemaakt weer via een deel van de B500 en wat nieuwe gebieden zodat we allemaal ook weer wat meer te zien kregen van het Zwarte woud.

Het was uiteindelijk 170km rijden daar naartoe, weer heerlijk gereden uiteraard. Deze keer stukje langs de Titisee en dat zag er wel weer erg gezellig uit. Ook nu bij de grens mochten we zo door rijden :} . En we hadden het tot nu toe erg getroffen met het weer. Soms een kort buitje maar aangekomen bij de Rheinfall was het eigenlijk prima!

Het was hier ook weer niet echt druk op de motor parking.

Grotefoto-K4VCUPWF.jpg

En onze eerst blik er op.
Grotefoto-PINFQUXT.jpg


Erg indrukwekkend om te zien. Dit hadden me broer en ik eigenlijk totaal niet verwacht. En me ouders waren hier heel lang geleden al geweest ( Wij ook maar me broer was 6 en ik 1 ofzo _O- )

Je kon ook met een bootje afgezet worden in het midden en dat zag er ook wel erg leuk uit.
Grotefoto-HKU4ZJYV.jpg

Grotefoto-HMWU3PWN.jpg


Grotefoto-J3IWGLV7.jpg


We hebben daar ook even wat gegeten, dan kon Lizzy ook mooi even een fruithapje eten
Grotefoto-FSW6JKBQ.jpg


Grotefoto-ASQWD4R4.jpg


Weer terug naar de auto besloten we dat het toch wel erg leuk was om ook nog even dat bootje te pakken :9~

Maarja hoe zou Lizzy van 7 maanden dat vinden :o
Grotefoto-X3MCZ6FE.jpg

Volgens mij zegt deze foto genoeg _O- ( ze ging heel de tijd terug spetteren omdat je soms beetje nat werd _O-

Grotefoto-6GWLVNFL.jpg

Grotefoto-QBYTTGKE.jpg

Grotefoto-U7YZHRDE.jpg


Na de boottocht besloten we bij de Titisee in Duitsland wat te gaan eten aangezien het al laat was geworden en het huisje was nog een eind rijden.

Grotefoto-NSDNAFGB.jpg


Helaas werd het weer bagger weer. Achja heb een pak van Stadler met goretex dus komt wel goed _O-
Grotefoto-WDY38OON.jpg


Aangekomen bij de Titisee even een rondje gelopen en een leuke pizzeria uitgezocht.

Grotefoto-43LWZTCO.jpg

Grotefoto-SJIBVM36.jpg

Grotefoto-IMLEVSIT.jpg


Heerlijk gegeten, prima service en niet duur. Na het eten in de regen laatste anderhalf uur naar het appartement gereden. En savonds nog even lekker spelletje monopoly gedaan. Al met al een top dag!

Vandaag 370km gereden :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan