Reisverslag: Stella Alpina 2019, we gaan nog effe een keer!

Tof verslag, krijg er zin van om weer op trip te gaan.
Denk alleen dat het er dit jaar niet meer in zit..helaas.

Misschien deze winter de Vespa eens prepareren voor die Stella Alpina.. 8-) :P
 
Ik moest het even checken op google streetview, maar dat is inderdaad ook waar wij zaten. Afgelopen winter in de sneeuw ben ik er ook nog geweest, maar toen stond de rij voor het buffet bijna buiten en ben ik maar doorgelopen.

Ben jaren geleden in de winter naar le Markstein gereden, verder kon niet, was verandert in een wintersportgebied. In dat restaurant zaten alleen wintersporters, die nog nooit daar hartje winter en volop sneeuw, een duo motorrijders hadden gezien. Wij waren daar omdat Mark, eigenaar van motorhotel col de Bussang, had verteld dat er 's winters wel een meter sneeuw lag. Hij had gelijk, maar was wel leuk om te doen!
 
Ben jaren geleden in de winter naar le Markstein gereden, verder kon niet, was verandert in een wintersportgebied. In dat restaurant zaten alleen wintersporters, die nog nooit daar hartje winter en volop sneeuw, een duo motorrijders hadden gezien. Wij waren daar omdat Mark, eigenaar van motorhotel col de Bussang, had verteld dat er 's winters wel een meter sneeuw lag. Hij had gelijk, maar was wel leuk om te doen!

Ik ben er 2 jaar terug in februari ook met de motor geweest, Route des Cretes thv de Hohneck was een grote ijsplaat, toen maar omgekeerd. Was zeker leuk om te doen inderdaad!
 
Mooi verhaal Frazer, ook al hadden jullie pech. Camping Don Bosco ben ik vorig jaar na jouw tip ook geweest. Kraakhelder sanitair en top restaurant.
Maar geen dorp op loopafstand volgens mij.

Salbertrand is te lopen, maar kan je nauwelijks een dorp noemen...
 
Leuk verslag, jammer van de 1200. :/


Ik ben afgelopen week ook aan die kanten geweest en er is toch 't één en 't ander aan de hand ginds.... een verslag van mijn reis volgt nog.

De Assietta is enkel nog maar legaal te rijden vanaf (of naar) Sauze d'Oulx, vanaf Sestriere is het niet meer toegelaten.
Het stuk naar het fort Jafferau zou vanaf nu ook enkel nog maar op woensdag en zaterdag bereiken, de tunnel is dan wel weer toegankelijk.
En vandaag hoorde ik dat de Sommeiller ook niet meer gereden mocht worden.
 
Hmm, dat is minder. Ik weet wel dat het eind juli flink noodweer is geweest in die hoek, met de nodige modderstromen en aardverschuivingen tot gevolg, misschien dat dit er iets mee te maken heeft?

Ik ben momenteel ook weer daar in de regio, misschien ga ik nog even op de Sommeiller kijken maar dat weet ik nog niet zeker. Heb niet de geschikte motor mee, dus ik denk dat ik deze keer gewoon op het asfalt blijf.

Ik kijk wel uit naar je verslag!
 
Hmm, dat is minder. Ik weet wel dat het eind juli flink noodweer is geweest in die hoek, met de nodige modderstromen en aardverschuivingen tot gevolg, misschien dat dit er iets mee te maken heeft?

Ik ben momenteel ook weer daar in de regio, misschien ga ik nog even op de Sommeiller kijken maar dat weet ik nog niet zeker. Heb niet de geschikte motor mee, dus ik denk dat ik deze keer gewoon op het asfalt blijf.


Met het noodweer heeft het alvast niets te maken... De Jafferau was goed bereikbaar vorige week, zelfs de tunnel is terug vrijgemaakt en open voor verkeer.


Ik ben via de minder steile kant vanaf hotel Jafferau gereden, maar ben ook volk tegengekomen die via Salbertrand zijn gereden.
De dag ervoor ben ik met mijn vrouw via de Parpaillon, Assietta en Finestre tot in Susa gereden en zij had even genoeg van al dat "gedender". Omdat ik toch graag eens tot aan het fort zou rijden heb ik haar afgezet aan de berghut net voorbij het hotel Jafferau, kon me nog herinneren dat het daar leuk vertoeven is in één van de ligzeteltjes daar. Kon ik tegelijk m'n zijkoffers ook achterlaten. :t

Van het nieuwe bord aan het begin van de track heb ik een foto genomen... Van het bord aan de Assietta niet, maar het werd bevestigd door een local dat de enige legale track via Sauze d'Oulx is. Daar lijkt het me dus niet echt een probleem, ik vond niet dat ik iets miste...


69383050_2827685043912623_6314780468440989696_n.jpg





Ik kijk wel uit naar je verslag!


Komt eraan, al kan het nog even duren. Ferm drukke periode voor de boeg.
Je kan alvast een paar foto'tjes bekijken op mijn FB pagina.

Philippe van Motor Adventure Store zit momenteel met een paar vrienden ook aan die kanten, hij post ook elke dag een bericht van hun avonturen.
 
Laatst bewerkt:
Met het noodweer heeft het alvast niets te maken... De Jafferau was goed bereikbaar vorige week, zelfs de tunnel is terug vrijgemaakt en open voor verkeer.

Dan zal het vast iets met de drukte daar te maken hebben, dat willen ze een beetje aan banden leggen blijkbaar. Jammer dat wij daar dan weer de dupe van zijn, terwijl de andere recreanten overal al ruimte genoeg hebben, maar dat gaat nou eenmaal overal zo
 
Dan zal het vast iets met de drukte daar te maken hebben, dat willen ze een beetje aan banden leggen blijkbaar. Jammer dat wij daar dan weer de dupe van zijn, terwijl de andere recreanten overal al ruimte genoeg hebben, maar dat gaat nou eenmaal overal zo


De populariteit van de TET heeft zo ook z'n nadelen volgens mij.... Soit. Maar goed dat wij net in het weekend halt hielden in Susa/Chiomonte…
Een maat van mij heeft morgen een dag extra gepland om die tracks te rijden... hij heeft minder geluk. :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan