SvenSP
Die hard MF'er
Quick-links
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Dit is het topic waar ik mijn reisverslag voor 2019 bij ga bijhouden.
In navolging op mijn vorige (eerste) verslag wil ik ook dit jaar weer wat op papier zetten. Voornamelijk voor mijn eigen vermaak natuurlijk maar ik merkte ook dat anderen het leuk vinden om mijn schrijfsels door te bladeren, dank daarvoor!
Na het lezen van een Alpen-special afgelopen winter van een van de betere motorbladen in Nederland werd mijn aandacht gegrepen door een uniek gebergte in het noorden van het mooie Italië. De eindbestemming dit jaar zal dan ook de Dolomieten zijn. Die streek stond al enige tijd om mijn lijstje en nu gaat het dus gebeuren. De bekende passen zullen allen worden aangedaan: De passo di Giau, Stelvio, alles rond Arabba en alles met -joch aan het einde. Ik trek er twee weken voor uit, mede door de lessen die ik de vorige keer heb geleerd. Zo stop ik langer halverwege in het Zwarte Woud om een rondje te maken en de bestemmingen in Italië en Oostenrijk niet te ver uit elkaar om zo een grote rondrit te kunnen combineren van Duitstalige Alpendelen.
De formule van mijn reizen komt hierop neer: sportmotor + veel rijden + cultuur opsnuiven = de zevende hemel. Dit jaar is er wel een kleine wijziging. De Honda gaat niet mee . In de plaats daarvan wordt het een oker-gele BMW R1200S met een fel oranje overgespoten neus. [korte pauze] Ik had het niet verzonnen maar hij is dan ook van mijn vader. Ondanks zijn opvallende vertoning is het een ge-weldige fiets. De styling is afgeleid van een R90 en is in het echt wel mooier dan ik hier de lezer doe geloven. Ook snel (paar pk's minder maar ook wat Nm's meer), wendbaar, licht en een zadel waar iemand gewoon over heeft nagedacht. Over veel dingen is trouwens nagedacht op de BMW. De schokbreker is bereikbaar zonder je klauwen open te halen of te verbranden. Handvatverwarming inclus en er zit zelfs een camping-stroomaansluiting net onder het zadel! Weet ik veel wat je daar aan hebt maar hij heeft ze wel. Qua zithouding is er niet eens zoveel verschil maar vooral de soepelere vering en een fijn zadel maakt de BMW een veel betere reismotor. En dat is toch fijn als de lokale wegbeheerder een iets lagere standaard hanteert. En hij was toevallig beschikbaar dus why not.
De route! Die kan niet ontbreken. Hieronder staat het reisplan bij benadering (exclus dagtrips).
De terugtocht is nagenoeg hetzelfde. Ik heb even overwogen om via Zwitserland te gaan, maar ga toch liever via de Duitse Alpenstrasse. Wel heb ik een dagtrip geplant naar Davos, is kijken of ik daar nog wat rijke stinkerds uit hun bed kan trompetteren.
21 juni gaat de reis beginnen. Ik hoop net als vorig jaar veel leuke ervaringen op te doen en veel vrolijke mensen te ontmoeten. Zin in!
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Dit is het topic waar ik mijn reisverslag voor 2019 bij ga bijhouden.
In navolging op mijn vorige (eerste) verslag wil ik ook dit jaar weer wat op papier zetten. Voornamelijk voor mijn eigen vermaak natuurlijk maar ik merkte ook dat anderen het leuk vinden om mijn schrijfsels door te bladeren, dank daarvoor!
Na het lezen van een Alpen-special afgelopen winter van een van de betere motorbladen in Nederland werd mijn aandacht gegrepen door een uniek gebergte in het noorden van het mooie Italië. De eindbestemming dit jaar zal dan ook de Dolomieten zijn. Die streek stond al enige tijd om mijn lijstje en nu gaat het dus gebeuren. De bekende passen zullen allen worden aangedaan: De passo di Giau, Stelvio, alles rond Arabba en alles met -joch aan het einde. Ik trek er twee weken voor uit, mede door de lessen die ik de vorige keer heb geleerd. Zo stop ik langer halverwege in het Zwarte Woud om een rondje te maken en de bestemmingen in Italië en Oostenrijk niet te ver uit elkaar om zo een grote rondrit te kunnen combineren van Duitstalige Alpendelen.
De formule van mijn reizen komt hierop neer: sportmotor + veel rijden + cultuur opsnuiven = de zevende hemel. Dit jaar is er wel een kleine wijziging. De Honda gaat niet mee . In de plaats daarvan wordt het een oker-gele BMW R1200S met een fel oranje overgespoten neus. [korte pauze] Ik had het niet verzonnen maar hij is dan ook van mijn vader. Ondanks zijn opvallende vertoning is het een ge-weldige fiets. De styling is afgeleid van een R90 en is in het echt wel mooier dan ik hier de lezer doe geloven. Ook snel (paar pk's minder maar ook wat Nm's meer), wendbaar, licht en een zadel waar iemand gewoon over heeft nagedacht. Over veel dingen is trouwens nagedacht op de BMW. De schokbreker is bereikbaar zonder je klauwen open te halen of te verbranden. Handvatverwarming inclus en er zit zelfs een camping-stroomaansluiting net onder het zadel! Weet ik veel wat je daar aan hebt maar hij heeft ze wel. Qua zithouding is er niet eens zoveel verschil maar vooral de soepelere vering en een fijn zadel maakt de BMW een veel betere reismotor. En dat is toch fijn als de lokale wegbeheerder een iets lagere standaard hanteert. En hij was toevallig beschikbaar dus why not.
De route! Die kan niet ontbreken. Hieronder staat het reisplan bij benadering (exclus dagtrips).
De terugtocht is nagenoeg hetzelfde. Ik heb even overwogen om via Zwitserland te gaan, maar ga toch liever via de Duitse Alpenstrasse. Wel heb ik een dagtrip geplant naar Davos, is kijken of ik daar nog wat rijke stinkerds uit hun bed kan trompetteren.
21 juni gaat de reis beginnen. Ik hoop net als vorig jaar veel leuke ervaringen op te doen en veel vrolijke mensen te ontmoeten. Zin in!
Laatst bewerkt: