reisverslagen-topic

sv_snake

MF'er
22 jan 2003
68
0
in één van mijn eerdere topics (zuid-frankrijk) werd er door iemand verwezen naar zijn/haar reisverslag naar zuid-frankrijk. erg leuk om te lezen, mooie foto's leuk om ideeën op te doen.

het leek me leuk om een topic te lanceren waar iedereen een link naar zijn/haar site kan plaatsen waar leuke reisverslagen te vinden zijn

ik ben zelf nog nooit met de motor naar het buitenland geweest (heb hem pas sinds oktober) en daarom is het voor mij (en waarschijnlijk voor vele anderen) leuk om ervaringen van jullie "ervaren motorrijders" te lezen :]

greetzz
 
Oke,de kop eraf.
In mei 98 met z'n vieren naar Isle of Man. Veel voorbereiding, vooral over de route. Nog nooit in Eng. geweest duslekker naar advies van anderen en route berschrijving comp. geluisterd.Dond.dag 5 uur 's morgens van huis H'sum- HvHoll-Harwich-London m25 daarna richting the North, Birmingham(leugenaars,ik vertrouwde ze beide al niet maar ja...onwetend) Bij London nog ff een niet geplande kneedown
waarbij de deksel van ontstek. scheurde en alle olie eruit liep. Zwager 2e hands deksel gekocht voor 40 pond,nieuwe olie erin, clipon recht gebogen, stuurkuip de berm ingegooid en rijden.Om 21.00 uur bij de boot in Heysam waar live muziek en bar aanwezig zijn naast perron en wwar heeeeel veel motorrijders staan te wachten op de boot van 02.00 uur. Voor 1 van onze motors was geen plek bij boeking in okt. het jaar ervoor maar na wat onderhandelen kon ook die mee. Je ktijgt het wel ff benauwd als je ziet hoe die motoren tegen en in elkaar worden gezet en met touwen worden vastgebonden. "s morgens na het ontwaken uit bioscoop stoeltjes bacon en eggs gegeten op de boot. Om 1/2 7 in Douglas. Weet niet wat je ziet. Boulevard van 1 1/2 km vol met haaks op de weg gepark. motoren en in alle zijstraten hetzelfde beeld. Doorgereden over de kustweg naar Ramsey waar we B&B hadden voor 3 nachten. Eerst nog ff klein ontbijtje (heb 2 lintwurmen) in sixties
broodjeszaak. Waant je nog in de tijd van de Beatles. Geweldig.Bij B&B aangekomen wat echt een grote villa was en waar we 2 kamers hadden en 's morgens de keuken en waar elke morgen de tafel vol stond (zelfs wij konden het niet op) de spullen op de kamers gelegd. Wat tips ingewonnen en terug door de bergen naar Douglas, trainingen kijken. Wat een geweld. Zo hard als die gasten door de straten gaan, langs stoepranden, helemaal loskomen met snelheden vet boven de 200. De motoren zijn heel slap afgeveerd op op dit circuit te kunnen rijden. Die gasten kunnen er wat van.Tegen de avond weer terug en dan opeens schrik jij je als lekker doorrijdend Nederlandertje helemaal de typhus als er opeens een groepje Duitsers je links en rechts voorbij vliegt en nog een groep en nog 1. Je weet niet eens meer op welke weghelft je nu thuishoort. Haa. En zo gauw het licht wordt hoor je ze al tekeer gaan. Die zijn toch ook wel wat gewend. maaaaar.... soms staat er een in onderdelen motortje 'beneden' voor de kroeg met daaraan vast een collectebus met de tekst"wil je storten aub, zodat ik weer een motor kan kopen".
"S avonds met de taxi weer naar Douglas boulevard. Achter de hekken staan denk ik zo"n 20.000 mensen te kijken vanaf een uur of 5 tot een uur of 8 (en daarna een biertje of wat) naar de ene na de andere wheelie, burn out,tot romeinse vechtwagens omgebouwde motoren,gekken die voor 30 pond naakt heen en weer over de straat rennen,muziekbands,enz,enz. En Bobbies die je eerst een gele kaart geven bij zulke akties. En zonder wat op te schrijven en als je dan toch nog een keer de lul bent krijg je rood en pakken ze bijv. gewoon je motor af tot je weer naar huis gaat. Ze hebben erg veel geduld 2 weken lang heren!!!!! TOLERANTIE. 1 dag.
Mad Sunday ging dit jaar niet door omdat eerst de TT 1 dag verschoven zou worden vanwege de regen maar gelukkig hadden we Streetfighter sunday. Maandag afscheid genomen. Terug in Heysam....war een regen. Niet leuk meer. Na 4 uur natte troep uit en gedouched in groot benz. station. Kleren gedroogd onder handenfohns. Vuilniszakken aangetrokken onder regenkleding die onder deze omstandigheden niet waterdicht bleek."S avonds om 23.00 uur aangekomen bij hotel na 11 uur reizen in de stromende regen,maar weer gedouched en room sevice gebeld voor lekker biertje voor het slapen gaan. Verschrikkelijk goed geslapen en de volgende morgen na ontbijt(hehe)naar Harwich gereden(droog!!!) Met de boot over en terug in Ned. .....heel veel regen,. Was wel link bij R'dam. asvalt van weg geschraapt..levensgevaarlijk. Oke, om ongeveer 2 uur waren we weer heelhuids thuis en ik kan je nog dit vertellen ....Isle of Man, i"ll be back.
Dit was een uitgave van Manolo"s trips
oorspronkelijke titel raindropskeep fallin'on my head
vertaling Manolo
ISBN 1234567890
5e druk :z
 
1 keer is genoeg. Help help Bertje Visser is in paniek. Kan iemand er 2 verwijderen :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan