Reisvloggers, welke volg jij?

Frazer

Happy Misfit
Donateur
4 apr 2007
10.704
17.046
Koog aan de Zaan
Tegenwoordig stikt het op YouTube van de reisvloggers, altijd leuk om in de donkere wintermaanden wat inspiratie op te doen voor een nieuwe reis, of te dromen over die reis de je "ooit later" gaat maken.

Om het topic van @HayeOpReis niet verder te kapen maar een eigen topic. Kan zijn dat er al zo'n topic is, maar ik heb niks kunnen vinden.

Gewoon een opsomming van leuke kanalen dus, geen technisch geleuter over apparatuur en hoe je moet vloggen in het algemeen , want daarvoor is al een topic. Wel specifiek reisvlogs dus, want andere motorvlogs zijn er al genoeg. 4x4 mag wat mij betreft ook, want die hebben toch vaak dezelfde bestemmingen en mindset.

Dus wie volg jij?

Ik trap vast af:



(aub geen ellenlange discussies over het wel of niet waarderen van een bepaald kanaal, wel of geen product placement, sponsoring e.d., want smaken verschillen).
 
Laatst bewerkt:
 
 
ik deed dat ook dat volgen
maar ik werd er depressief van
wat is nu, ik moet 49 weken werken om 3 weken te kunnen reizen
op een gegeven moment had ik zoiets van "gekke eddie maar werken" 🤭
 
Ik kijk naar deze kerel wel eens, rond de wereld op een supersport
.... omdat het kan..

Dit is het promofilmpje van zijn kanaal, daar staan verschillende episodes op van z'n avonturen.
Doet ook testjes en reviews over kamperen, bushcraft, bagage etc..
Is gesponsord maar geeft wel een goed beeld over de spullen waar ie het over heeft.
 
Hier nog eentje. Norway to Denmark.
Een Amerikaans stel dat rondzwerft. Ik heb ze bij Geiranger ontmoet, vreemde maar wel fascinerende vogels. Ze vloggen niet zo heel vaak, maar er staan behoorlijk wat trips op hun site
 
Zelf heb ik Katrina mogen ontmoeten in Tadzjikistan.
Ze sliep in het zelfde hostel als ik, ze wil in een jaar de wereld rond op haar BMW.
Ze kwam in het donker aan , was ook gevallen en had daardoor een wond op haar been.
Vertelde een man thuis in Rusland te hebben, maar zij wilde er een jaartje tussenuit 8-)
Wel een stoere chick, wel lastig te volgen aangezien haar website in het russisch is .
Ze heeft ook nog plannen om Nederland aan te doen
www. Motokatrina.com
 
Bedankt frazer..
Een hele dag youtube bingen verder zit ik hier de gefrustreerde 40er ts zijn op de bank in mijn huisje.
Hypotheek van hier tot daar en terug, een relatie (die er niet aan moet denken om zo lang op de motor te reizen).

Waar kan ik de therapie declareren om uit dit dal te komen??
;)

Zonder gekheid, wat een avonturiers geweldig, gewoon de stap zetten en gaan. Dat is het devies.
Als ik zo die Nora hoor en de budgetten voorbij hoor komen dan valt het me nog alles mee. Ze was (zonder sponsoren) tijdens haar eerste solo trip van een klein jaar iets van 12.000 euro kwijt.
Dat is nog wel bij elkaar te scharrelen als je er echt je prioriteit van maakt zou ik zo denken.

Evengoed om jaloers van te worden soms, ik heb een schat van een vriendin, een toffe baan, een fijn huisje maar naarmate je ouder wordt ga je je afvragen of dit alles is. Of er niet meer te beleven is in je leven...
 
Bedankt frazer..
Een hele dag youtube bingen verder zit ik hier de gefrustreerde 40er ts zijn op de bank in mijn huisje.
Hypotheek van hier tot daar en terug, een relatie (die er niet aan moet denken om zo lang op de motor te reizen).

Waar kan ik de therapie declareren om uit dit dal te komen??
;)

Zonder gekheid, wat een avonturiers geweldig, gewoon de stap zetten en gaan. Dat is het devies.
Als ik zo die Nora hoor en de budgetten voorbij hoor komen dan valt het me nog alles mee. Ze was (zonder sponsoren) tijdens haar eerste solo trip van een klein jaar iets van 12.000 euro kwijt.
Dat is nog wel bij elkaar te scharrelen als je er echt je prioriteit van maakt zou ik zo denken.

Evengoed om jaloers van te worden soms, ik heb een schat van een vriendin, een toffe baan, een fijn huisje maar naarmate je ouder wordt ga je je afvragen of dit alles is. Of er niet meer te beleven is in je leven...
 
Nog niet bekeken maar na wat googlen op motorreisvloggers kwam ik deze tegen:

Kent iemand dat kanaal??
 
Terug
Bovenaan Onderaan