Reisvloggers, welke volg jij?

Bedankt voor alle kanalen, heb ik weer wat te doen tijdens deze grauwe dagen.

Via het kanaal van Motorcycle Adventures ben ik trouwens zo'n beetje begonnen met het volgen van wat vlogs.

Motorcycle Adventures

Pavlin komt soms wat belerend over maar het is ook wel aanstekelijk en vermakelijk.
En je ziet nog eens wat van de wereld. En vaak wel handige tips.

Overigens ook wel een leuke niet-motor gerelateerd kanaal van een stel dat met een zeilboot de wereld verkent:

Sailing Nandji - Frothlyfe

Ik versta er soms geen hol van maar ze laten wel mooi plekjes op aarde zien in hun zelf in elkaar geflanste zeilboot. En ze zijn onverbeterlijk opimistisch.
Zo zie ik nog wel wat andere pluspunten :)
 
Zonder gekheid, wat een avonturiers geweldig, gewoon de stap zetten en gaan. Dat is het devies.

Dat is het inderdaad, je moet gewoon gaan. Het juiste moment komt namelijk nooit, er zijn altijd zoveel redenen om het niet te doen. Maar je moet het ook wel kunnen, mijn huis en hele hebben en houden verkopen, familie en vrienden achterlaten zou ik niet kunnen. Ik vind reizen fantastisch, maar ben ook altijd blij als ik weer thuis ben. Maar het is wel mooi om even weg te dromen bij de filmpjes van de echte reizigers.
 
Leuk topic! Ik kijk wel eens naar het eerder genoemde
C90adventures van Ed March.
Echt super.

Sleutelt de Honda C90 uit elkaar en neemt de berg onderdelen mee in tassen als handbagage op de boot van west-VS naar Azië oid. Scheelt veel Ferry kosten!
Kijk, dat is nog eens een gouden consumenten tip!.
 
Dat is het inderdaad, je moet gewoon gaan. Het juiste moment komt namelijk nooit, er zijn altijd zoveel redenen om het niet te doen. Maar je moet het ook wel kunnen, mijn huis en hele hebben en houden verkopen, familie en vrienden achterlaten zou ik niet kunnen. Ik vind reizen fantastisch, maar ben ook altijd blij als ik weer thuis ben. Maar het is wel mooi om even weg te dromen bij de filmpjes van de echte reizigers.
Ik heb in de zomer van 2017 met mijn toenmalige vrouw (ondertussen ex) 4 maanden in Italië gewoond en gewerkt bij een agriturismo.
Daarvoor afgaand in 2016 hadden we een reis gemaakt van 2,5 maand door Italië. Waarvan 6 weken gewerkt bij die zelfde agriturismo.

Die 2,5 maand waren voor mijn ex verlof en ik had ontslag genomen.
Voordat we gingen had ik al een nieuwe baan gevonden waar ik bij terug komst meteen kon starten.

Toen we uiteindelijk in 2017 weer wilde gaan heeft mijn ex onbetaald verlof geregeld.
Ik had een tijdelijk contract wat ik niet heb laten verlengen.
Waarbij ik een mondelinge toezegging had dat ik terug kon komen als ik dat zou willen.

Ons (koop)huis hadden we via via voor 4 maanden verhuurd.
Voor de rest wat geld gespaard, zooi ingepakt en gegaan.
We hadden daar kost en een plek om onze camper neer te zetten. Verder was het werken en daar leven.

Ondertussen van die vrouw af...
Maar los daar van zou ik het zo weer doen :P
Er zijn altijd mogelijkheden, ook met een koophuis en vaste contracten.
Ons doel was trouwens niet om voor altijd te gaan maar om toch eigenlijk wel elke zomer daar te gaan werken.

Lang verhaal kort.
Wij zijn toen ook beide gewoon in het diepe gesprongen.
In het ondiepe doet zo een pijn zeggen ze toch wel eens ;)
Volgens mij is het met dat rond reizen ook zo. Gewoon plannen en gaan.
Ik zag ergens (op dat kanaal van die Nora) dat er zo een gast geen geduld had om te sparen dus gewoon vertrokken is.
Paar jaar later met zijn (tijdens de eerste reis ontmoette ) vriendin zijn ze naar America gegaan, na het verschepen van hun motoren hadden ze nog maar 1000 euro aan geld op de bank.
Ze zijn een paar jaar weg gebleven.. Gewoon werken onderweg dus.
 
Itchy boots is wel leuk, Nederlandse dame die momenteel op één royal Enfield Himalayan onderweg is van vuurlsnd Argentinië naar Alaska
 
Itchy Boots
Want het is een Nederlandse lieve chick die je doet voelen of je zelf op reis bent. En ik hou van haar 🥰

MotoGeo
Coole gast, met nog cooler accent. En hij rijd als een malle crosser.
 
Itchy Boots
Want het is een Nederlandse lieve chick die je doet voelen of je zelf op reis bent.

Idd. zij neemt jou mee op haar ontdekkingsreis en laat je vanuit je luie stoel mooie plekken zien.

MotoGeo
Coole gast, met nog cooler accent. En hij rijd als een malle crosser.

Wat een irritant accent, gelijk uit gezet.

Hij "doet" ook reviews. Leuk al die zelfbenoemde "experts" die wel even beschrijven wat ze van een motorfiets vinden. Ik gebruik dit soort persoonlijke meningen hoogstens om mee voor te sorteren. Zelf een proefrit maken is/blijft noodzakelijk.
 
Notier’s frontiers en Carlos Costa

De rest is al genoemd en natuurlijk kan je ook naar mijn filmpjes kijken over India, Nepal, Canada en Alaska. Maar ik maak geen vlog dat continu te volgen is. Daar heb ik geen tijd voor, ik ben immers met pensioen Haha. Ik ben nu nog bezig met de filmpjes van de USA van afgelopen zomer en in april gaan we weer naar India en dan hopelijk naar Zuid-Amerika. Op YouTube heet het net als hier: sphyrnidus en op FB: Motorcycle Travels (hansendiaopreis)
 
Laatst bewerkt:
Dat is het inderdaad, je moet gewoon gaan. Het juiste moment komt namelijk nooit, er zijn altijd zoveel redenen om het niet te doen. Maar je moet het ook wel kunnen, mijn huis en hele hebben en houden verkopen, familie en vrienden achterlaten zou ik niet kunnen. Ik vind reizen fantastisch, maar ben ook altijd blij als ik weer thuis ben. Maar het is wel mooi om even weg te dromen bij de filmpjes van de echte reizigers.
We zijn in 2019 5 maanden op reis geweest. Beiden vonden we het jammer dat we weer naar huis gingen. Dat is dan wel weer een voordeel als je samen gaat, dan heb je je “huis” bij je. Mijn huis opheffen in Nl hoeven we niet te doen, dat zou ik ook lastig vinden, maar een jaar of langer weg, daar zitten we allebei niet mee. Ik volg inderdaad ook Noraly (Itchy Boots) omdat die precies de reis maakt nu, die ik in het najaar van plan ben te gaan doen.
 
Hij laat toch zien dat reizen niet altijd over rozen gaat , hij heeft dat blok al een keer of 8 eruit gehaald en gereviseerd
 
Laatst bewerkt:
Dit is een andere T2 dan hij voorheen had: dat was Capito en dit is Boomerang met een motor uit de USA van CB vol electronica en op afstand te fine-tunen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan