Rek in een nieuw leren pak

Freez

Die hard MF'er
6 sep 2004
648
3
Deinum
Ervaringen gevraagd!

Vorig jaar via het motor forum een prachtig (tweede hands) Dainese Yu Lady pak gekocht voor mijn vriendin. Het zat als gegoten en stond haar prachtig en zat haar ook erg lekker. :Y

Door een forse crash was het pak op talloze plekken beschadigd, het was nog wel draagbaar maar met alle versierstiksels de de Yu Lady rijk is was het eigenlijk niet meer toonbaar.

Vanaf dat moment Marktplaats, Motor-forum, en vanalles in de gaten gehouden voor weer een zwarte Yu lady comby, in dezelfde maat.
Omdat het een oud model betreft wat niet meer wordt gemaakt was dat nog niet eens zo eenvoudig, dus tot eergister niet succesvol. Alleen Motorcard Spanje had ze nog in het assortiment en daar was de prijs nog stevig.

Vrijdagavond op de motorbeurs Groningen; wat schetst mijn verbazing ; Er hangt één zwarte Yu in exact diezelfde maat *O* . Prijs voor een overjarig pak was stevig, maar omdat dít voor haar eigenlijk hét pak is, het toch mee genomen.

Maar nu komt het; het nieuwe pak gepast, en de broek past dus eigenlijk niet -O-
Wat nu? toch alle kerstdiners die haar in de weg zaten :$ :? Als je normaal in een winkel het pak zou passen zou de conclusie zijn dat het te klein was.

Bij wijze van proef de oude broek aangetrokken en dat paste nu wel |(

De eerste voorzichtige conclusie; een leren pak rekt nogal een eindje. Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Eigenlijk dus ook een tip; een nieuw leren pak moet dus echt strak zitten!

Freez
 
Een leren pak zit wel strak in het begin en moet behoorlijk rekken, maar wel op bepaalde plekken alleen. Als het echt te strak om je middel zit dan komt het niet meer goed. Maar vooral de broek rondom de pijpen en het kruis gaat nog flink rekken. Toen ik mijn op maat gemaakte Damen leren broek ging ophalen zat deze in het begin zo strak om mijn benen dat ik nauwelijks mijn benen kon strekken. Maar dat was na een uurtje rijden al helemaal goed gekomen.
 
In het begin kreeg ik met mijn nieuwegekochte leren pak altijd wat last van mn benen omdat ik deze niet of slecht kon strekken, het leer zat toen echt strak.
Maar na een tijdje rijden werd dit beter en nu zit het leren pak mij als gegoten. Een leren pak moet dus net als een helm strak zitten, maar zeker niet te strak.
 
Ik hoop maar dat het pak van mij ook op bepaalde plekken op zal rekken net een nieuwe brommer gekocht dus zal het pak op bepaalde plekken wel even strak komen te zitten (lol) _O- _O- _O- _O- _O-
 
mijn leren op maat gemaakte combi zat ik het begin ook op sommige plekken
te strak maar dit was na een x maal dragen over , dus het pak moet zich gewoon
even zetten naar je lichaam
 
Mijn Damen broek kreeg ik nieuw heel erg moeilijk aan. Aangezien ik toch een maandje naar het buitenland moest heb ik hem naar de schoenmaker gebracht.

Hij heeft deze toen over een mal gelegd en hem elke dag een beetje opgerekt en af en toe met rapide ledervet ingesmeerd.

Na een maandje de broek opgehaald en gepast, like a glove. Broek zit nu heerlijk. Totale kosten €0,-
Rondje van de zaak was zijn antwoord.
 
Heb ooit is gehoord dat je met je motorpak onder de douche moet gaan staan..
( weet niet oft lulkoek = maar maar mijn pak zit als gegoten )
 
Heb ooit is gehoord dat je met je motorpak onder de douche moet gaan staan..
( weet niet oft lulkoek = maar maar mijn pak zit als gegoten )

Is een lulkoek verhaal,gewoon rijden met dat pak.
Ook mijn ervaring is dat het eerst zo strak zit dat het gewoon niet goed kan zijn(ben nog wel geholpen door iemand van revit) maar later zo fijn past dat je het niet meer uit wil trekken.
In mijn geval hielp een setje thermo ondergoed ook wel bij het draagcomfort :)
 
Eeeeh, had je niet het oude pak naar Dainese kunnen sturen voor reparatie? :?

Ik heb de Lady Yu daar op maat laten maken, dus neem aan dat ze ook reparaties doen. :Y
 
Eeeeh, had je niet het oude pak naar Dainese kunnen sturen voor reparatie? :?

Ik heb de Lady Yu daar op maat laten maken, dus neem aan dat ze ook reparaties doen. :Y

Stom, maar die optie hadden we niet eens overwogen. We zijn wel heppie met haar nieuwe Yu Lady, maar het oude opknappen voor toekomstige circuitperikelen is nog niet eens een gek idee. Via welk adres had je contact met Dainese?
 
Ik heb dus een heel mooi passende leren broek gekocht vorig jaar en wat denk je: ik heb hem net fors laten innemen; 8 cm per pijp en hij zit nog ruim....en ik ben niet afgevallen ofzo.

Balen; mijn volgende broek zal ik zeker een stuk strakker kopen!
 
Ik ken iemand die met zn pak ging douchen.

Daarna zat het als gegoten zei hij.

Ik had een keer een circuitdagje geboekt en moest dus een pak hebben, vorige dag gekocht (Probiker *O* ) en zat toen behorlijk strak.

Volgende dag; bakken met regen.
Toen ik wegreed zat het strak, toen ik aankwam in Zandvoort zat hij als gegoten.
 
als het leren pak echt door en door nat wordt werkt dit inderdaad prima,

als ik nieuwe legerkisten heb(werkschoeisel), loop ik er ook altijd even mee door een bak water en
hou ze dan nog een paar uurtjes aan, hierna drogen en invetten en je hebt nooit
meer last van blaren :N
 
als het leren pak echt door en door nat wordt werkt dit inderdaad prima,

als ik nieuwe legerkisten heb(werkschoeisel), loop ik er ook altijd even mee door een bak water en
hou ze dan nog een paar uurtjes aan, hierna drogen en invetten en je hebt nooit
meer last van blaren :N
:^
Dit wordt vaak gedaan bij leren schoenen die meteen goed moeten zitten (voor werk, bruiloft, vierdaagse, etc).
 
Stom, maar die optie hadden we niet eens overwogen. We zijn wel heppie met haar nieuwe Yu Lady, maar het oude opknappen voor toekomstige circuitperikelen is nog niet eens een gek idee. Via welk adres had je contact met Dainese?
Ik heb via een verkoper van Dainese (Arie Molenaar) mijn pak laten maken; zij hebben de maten opgenomen en naar Dainese opgestuurd. Vervolgens bij hen het pak afgehaald. Perfect geregeld, duurt wel ff, maar dan heb je ook wat! :+

Dus als je naar een zaak gaat waar ze Dainese verkopen kunnen ze het ongetwijfeld voor je regelen. :Y
 
Ik heb via een verkoper van Dainese (Arie Molenaar) mijn pak laten maken; zij hebben de maten opgenomen en naar Dainese opgestuurd. Vervolgens bij hen het pak afgehaald. Perfect geregeld, duurt wel ff, maar dan heb je ook wat! :+

Dus als je naar een zaak gaat waar ze Dainese verkopen kunnen ze het ongetwijfeld voor je regelen. :Y
En wat zijn de kosten daar zo ongeveer van... Mijn vriendin heeft ook een Yu Lady, maar dan in het wit. Maar dit pak heeft de straatstenen ook al een keer van heel dichtbij mee mogen maken en is nu ook niet zo mooi meer...
 
Terug
Bovenaan Onderaan