Rekeningrijden ook voor motoren?

Ik las ergens dat er voor motoren geen rekeningrijden komt, dat blijft een vast bedrag.
 
Dit is zeker diefstal!

Enkele jaren terug was de MRB voor mij al gratis.
Zoals vaak worden onderweg de regels veranderd.
Toch zag de roverheid wel in dat voor voertuigen die op dat moment al gratis reden (>25jr) dit een oneerlijke situatie was.
Alle voertuigen van 1987 en eerder kwamen toen in aanmerking voor de overgangs-regeling MRB. ( 25jr<leeftijd voertuig<40jr)
Over een paar jaar sterft deze constructie dus vanzelf uit. Voertuigen die 't betreft betalen ieder jaar slechts 1 kwartaal MRB.
Als een voertuig 40jr oud wordt (nog 3jr voor mij) is deze daarna vrijgesteld van MRB.

Nog een paar jaar en dan betaalt iedereen met een voertuig ouder dan 25jr gewoon ook de 'volle mep' totdat een voertuig 40jr is.
 
Laatst bewerkt:
Ja, en dan nog meer motoren op de dijk.
Die.....................................daarna door overlast wordt afgesloten.
 
Rekeningrijden voor motoren gaat niet door mocht het nu ingevoerd gaan worden…
Dan gaat bijna iedereen straks motorrijden en kan alsnog het voor motoren gaan gelden?

Rekeningrijden en motoren; zo zit het met de nieuwe plannen
Alsof iedereen dan ineens op de motor stapt. Zo werkt dat niet. Er zijn al niet zoveel mensen die woon-werk rijden. De kosten hebben daar weinig mee te maken ook. Hogere benzineprijzen weerhield ook niemand om te gaan rijden. En wat dan nog, ik zou het prachtig vinden als meer mensen gingen motorrijden. Minder files.
 
Kan niemand zich nog herinneren, dat ergens in 2010 of zoiets de MRB voor motorfietsen drastisch verhoogd is in verband met de toendertijd lopende plannen van ik dacht Verhagen voor rekeningrijden?

Dat rekeningrijden werd toen uitgesteld, de belastingverhoging is nimmer teruggedraaid.
Klopt, zie ook mijn bericht eerder in dit draadje.
 
Kan niemand zich nog herinneren, dat ergens in 2010 of zoiets de MRB voor motorfietsen drastisch verhoogd is in verband met de toendertijd lopende plannen van ik dacht Verhagen voor rekeningrijden?

Dat rekeningrijden werd toen uitgesteld, de belastingverhoging is nimmer teruggedraaid.
Net zo iets als het tijdelijke kwartje van Kok...
Jaren later eindelijk dat kwartje in de Euro vorm terug, en wat zeggen die idioten en kornuiten daar in het torentje van Den Haag:
Precies, ze willen het kwartje weer terug!!!!
 
Opzouten oma.

Even dit topic weer nieuw leven inblazen.

Vandaag op de radio wisten ze te vertellen dat de km prijs voor rekeningrijden wss 7 of 8 c/km wordt.

Ik dacht dat de gemiddelde automobilist (en in de toekomst wss ook de motorrijder...) jaarlijks niet meer kwijt zou zijn dan nu.

Ik weet niet hoe het jullie zit, maar wanneer ik slechts 10 dkm per jaar zou rijden, ben ik dus 700/800 euro per jaar kwijt aan kilometerheffing.
Zet ik dat af tegen mijn mrb (die zou moeten vervallen) ben ik een stuk duurder uit met kilometerheffing.....

De reden hoe ze aan die 7 of 8 c/km komen heeft te maken met het verlies aan inkomsten, doordat EV's geen brandstof tanken, waardoor ze daar dus inkomsten mislopen.

Iets zegt me dat veel voorstanders van de kilometerheffing, er nog wel op terug komen, wanneer ze merken dat ze ineens veel meer moeten gaan betalen.
 
Ik dacht dat de gemiddelde automobilist (en in de toekomst wss ook de motorrijder...) jaarlijks niet meer kwijt zou zijn dan nu.

Ik weet niet hoe het jullie zit, maar wanneer ik slechts 10 dkm per jaar zou rijden, ben ik dus 700/800 euro per jaar kwijt aan kilometerheffing.
Zet ik dat af tegen mijn mrb (die zou moeten vervallen) ben ik een stuk duurder uit met kilometerheffing.....
Goedkoper gaat het niet worden; hoe dan ook moet een minstens hetzelfde aan opbrengst komen dan voorheen. Praktijk is dat je simpelweg meer gaat betalen…
De reden hoe ze aan die 7 of 8 c/km komen heeft te maken met het verlies aan inkomsten, doordat EV's geen brandstof tanken, waardoor ze daar dus inkomsten mislopen.
Betalen dus, helaas …
Iets zegt me dat veel voorstanders van de kilometerheffing, er nog wel op terug komen, wanneer ze merken dat ze ineens veel meer moeten gaan betalen.
Dan ben je sowieso al te laat; en heel eerlijk: is het ooit anders geweest met de roof-mentaliteit van ons kabinet?
 
Opzouten oma.

Even dit topic weer nieuw leven inblazen.

Vandaag op de radio wisten ze te vertellen dat de km prijs voor rekeningrijden wss 7 of 8 c/km wordt.

Ik dacht dat de gemiddelde automobilist (en in de toekomst wss ook de motorrijder...) jaarlijks niet meer kwijt zou zijn dan nu.

Ik weet niet hoe het jullie zit, maar wanneer ik slechts 10 dkm per jaar zou rijden, ben ik dus 700/800 euro per jaar kwijt aan kilometerheffing.
Zet ik dat af tegen mijn mrb (die zou moeten vervallen) ben ik een stuk duurder uit met kilometerheffing.....

De reden hoe ze aan die 7 of 8 c/km komen heeft te maken met het verlies aan inkomsten, doordat EV's geen brandstof tanken, waardoor ze daar dus inkomsten mislopen.

Iets zegt me dat veel voorstanders van de kilometerheffing, er nog wel op terug komen, wanneer ze merken dat ze ineens veel meer moeten gaan betalen.
Dat is dan nog maar het begin he, die 7 of 8 cent gaan gegarandeerd ieder jaar omhoog. Inflatie correctie enzzz.
 
  • Leuk
Waarderingen: jbt
Ik geloof dat de BPM ook om laag zou moeten gaan , daar heb je weinig aan als je geen nieuwe auto koopt maar toch
En ach het is pas over 6,5 jaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan