Relais doorschakelen Bi xenon ombouw

Stefanoss

Aprilia Tuono (R)
23 apr 2014
972
5
Oss
Ben bezig met een projector in mijn tuono te bouwen.

Daarbij ben ik van H7 dimlicht naar H1 bi xenon gegaan,
En mijn 2 H7 grootlicht komt te vervallen ,groot licht word nu bediend door een klepje in het projector.

Nu is het zo dat er voor het groot licht een 4 polig relais is en voor het dimlicht ook.
Ook zit er een H1 Kabelboompje bij met nog een relais erop.

Nu gaat bij het bedienen van het groot licht het dimlicht uit,
Deze moet juist nu blijven branden en het klepje van het groot licht moet nu aan of uit kunnen .

Is dit door te lussen bij de relais ?

Of iemand een ander idee ?
 
De 4 polen van het relais zijn 2 polen voor de spoel en de 2 andere polen zijn de schakel contacten.

Wanneer je je grote licht schakeld komt 1 relais in welke dmv een NO contact je licht voedt. Het relais voor het dimlicht valt weg en zorgt ook dmv een NO contact dat je dimlicht uit gaat.

Wat je dus met je schakelaar doet is schakelen tussen deze relais. Je zou kunnen proberen de voedingskabel van het dimlicht bijvoorbeeld op hetzelfde contact van het relais te zetten waar ook het grote licht mee schakeld. Zo schakel je met 1 relais 2 lampen, pas wel op dat je het relais contact niet overbelast, deze zijn namelijk ontworpen om een maximale stroom aan te kunnen.
 
Bedankt!

Ben hiermee wat verder gaan zoeken op het internet en kwam een mod tegen die gebruikt wordt op de appies.

Er word in de schakelaar 2 contacten met elkaar doorverbonden die er voor zorgen dat er geschakeld word tussen de lampen.

Gisteren Nog even gedaan en het werkt ! :Y :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan