relatief nieuwe accu dood op vakantie?

Naked rookie

MF'er
4 apr 2017
34
10
hallo forumleden,

3 maanden geleden een nieuwe lithium accu geplaatst in mijn sv 1000. voor de vakantie ongeveer 1500 probleemloos mee gereden.

afgelopen vrijdag 1000 kilometer gemaakt naar oosterijk waarna de dag erop de motor startproblemen laat zien. De accu lijkt niet volledig leeg te worden getrokken door een lekstroom want ook als hij een nacht heeft stil gestaan, gaat de startmotor nog rond alleen levert te weinig power. na ongeveer 20 min rijden kan ik de motor wel weer starten. na meer als een 3 uur moet ik hem dus aanduwen. 3 uur of een nacht maakt geen verschil. accu blijft spanning leveren, maar te weinig

gisteren een flink stuk gereden waarna ik via het knopje op de accu heb gecontroleerd hoe vol hij zit. en dit was 1 van de 3 bolletjes, low dus. ik zit er aan te denken vandaag een nieuwe accu te halen bij de Louis in de buurt. hebben jullie nog tips? denken jullie dat de accu stervende is?
 
hallo forumleden,

3 maanden geleden een nieuwe lithium accu geplaatst in mijn sv 1000. voor de vakantie ongeveer 1500 probleemloos mee gereden.

afgelopen vrijdag 1000 kilometer gemaakt naar oosterijk waarna de dag erop de motor startproblemen laat zien. De accu lijkt niet volledig leeg te worden getrokken door een lekstroom want ook als hij een nacht heeft stil gestaan, gaat de startmotor nog rond alleen levert te weinig power. na ongeveer 20 min rijden kan ik de motor wel weer starten. na meer als een 3 uur moet ik hem dus aanduwen. 3 uur of een nacht maakt geen verschil. accu blijft spanning leveren, maar te weinig

gisteren een flink stuk gereden waarna ik via het knopje op de accu heb gecontroleerd hoe vol hij zit. en dit was 1 van de 3 bolletjes, low dus. ik zit er aan te denken vandaag een nieuwe accu te halen bij de Louis in de buurt. hebben jullie nog tips? denken jullie dat de accu stervende is?
Als je na een rit maar 1vd3 bolletjes stroom hebt, lijkt het meer dat hij niet goed oplaad.
 
Zitten de accupolen wel goed vast? Wat je schrijft, lijkt eerder een laadprobleem dan een accu probleem.
Controleer het voltage van de accu (liefst op de polen zelf), start daarna de motor en controleer het voltage weer.
Dat moet nu duidelijk hoger zijn en bij verhoogd toerental boven de 14V. Wat is het "knopje op de accu"?
Is dat een controleknop van de accu zelf of een eigen bouwsel?
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat je de pech hebt van een nieuwe maar brakke accu.
Maar alleen als de dynamo normaal laadt. Waarom moest er een nieuwe accu in, trouwens? Al eerder problemen?
 
hallo forumleden,

3 maanden geleden een nieuwe lithium accu geplaatst in mijn sv 1000. voor de vakantie ongeveer 1500 probleemloos mee gereden.

afgelopen vrijdag 1000 kilometer gemaakt naar oosterijk waarna de dag erop de motor startproblemen laat zien. De accu lijkt niet volledig leeg te worden getrokken door een lekstroom want ook als hij een nacht heeft stil gestaan, gaat de startmotor nog rond alleen levert te weinig power. na ongeveer 20 min rijden kan ik de motor wel weer starten. na meer als een 3 uur moet ik hem dus aanduwen. 3 uur of een nacht maakt geen verschil. accu blijft spanning leveren, maar te weinig

gisteren een flink stuk gereden waarna ik via het knopje op de accu heb gecontroleerd hoe vol hij zit. en dit was 1 van de 3 bolletjes, low dus. ik zit er aan te denken vandaag een nieuwe accu te halen bij de Louis in de buurt. hebben jullie nog tips? denken jullie dat de accu stervende is?
Eergisteren was mijn onderhoudsvrije accu opeens morsdood.
De auto met startkabels eraan en een half uur laten draaien.
Ondertussen al gebeld met de motorboer dat ik later kwam, en halfweg van die knakker ging mijn motor staan.
Fuuk, er brandde alleen nog een zwak spiraaltje van het stadslicht.

De bewoner waar ik voor de woning tot stilstand kwam bracht mij naar de dealer voor een nieuwe accu.
Ding erin gesleuteld en weer volgas opweg naar de motorboer.
Nu staik dus weer achteraan in de rij voor onderhoud ;(
 
All motorcycles built since 1980 are capable of running a lithium battery, providing they are in *good working condition*. More specifically, the charging system on your bike *must charge between 13.4v and 14.6v*. Every motorcycle in good working order should meet this requirement. If your charging system only puts out power under 13.4v, the battery will never charge. If it is over 14.6v, it means that your regulator is about to fail, and would likely trigger the over voltage protection in the Pulse IPT. In either scenario, this means that your bike is not suitable for a lithium battery. It also means that you have a problem that is going to damage whatever battery you are currently using, and will not be fixed by getting a new battery.
 
Eergisteren was mijn onderhoudsvrije accu opeens morsdood.
De auto met startkabels eraan en een half uur laten draaien.
Ondertussen al gebeld met de motorboer dat ik later kwam, en halfweg van die knakker ging mijn motor staan.
Fuuk, er brandde alleen nog een zwak spiraaltje van het stadslicht.

De bewoner waar ik voor de woning tot stilstand kwam bracht mij naar de dealer voor een nieuwe accu.
Ding erin gesleuteld en weer volgas opweg naar de motorboer.
Nu staik dus weer achteraan in de rij voor onderhoud ;(
En die hebben het retedruk…motorhandel draait als tierelier…nog meer motoren op de weg met accu problemen…. :+
 
En die hebben het retedruk…motorhandel draait als tierelier…nog meer motoren op de weg met accu problemen…. :+
Der was wel een bus moar geen personeel.
Mocht wel accu komen halen. Was natuurlijk een kwartier wachten.
Toen kwam de vraag of ik em zelf wilde vullen?
Nee natuurlijk, en toen kwam er een another kwartier bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan