Relentless Suzuki DRZ400SM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben een beetje aan het rondneuzen naar een motor en nu zal ik niet zo gauw op dit type motor gaan rijden, maar toch even een paar belangrijke vragen (voor mij althans)

Is hiermee dagelijks te rijden, m.b.t. comfort, verbruik, onderhoud.?
Is deze motor terug te bouwen naar geheel origineel?
Voor de winter >> zou hier de vering van een gewone drz op passen. Dit voor de winterbanden nl.

Ja rare vragen, maar het houdt me van de straat. :+
Een motor als deze, in deze staat, wil je toch niet terugbouwen?! Dat is een doodzonde!!!!! :X
 
Voor mij staat deze motor 4 maanden te vroeg te koop, maar ben wel nieuwsgierig..

Hoe zit het nou qua onderhoud. Is dit nou een sm waarbij je altijd een urenteller hebt lopen en waarbij er vaak onderhoud uitgevoerd moet worden? Om de hoeveel km bijvoorbeeld dient er een beurt uitgevoerd te worden.

Want dingen als kleppen stellen ga ik me absoluut niet mee bemoeien, dat mag de dealert doen.

Grts. Nieuwsgierig Aagje
 
Ben een beetje aan het rondneuzen naar een motor en nu zal ik niet zo gauw op dit type motor gaan rijden, maar toch even een paar belangrijke vragen (voor mij althans)

Is hiermee dagelijks te rijden, m.b.t. comfort, verbruik, onderhoud.?
Is deze motor terug te bouwen naar geheel origineel?
Voor de winter >> zou hier de vering van een gewone drz op passen. Dit voor de winterbanden nl.

Ja rare vragen, maar het houdt me van de straat. :+

:') :X
 
Een motor als deze, in deze staat, wil je toch niet terugbouwen?! Dat is een doodzonde!!!!! :X

Het gaat mij er vooral om dat alle originele delen nog aanwezig zijn.
Want bij latere verkoop zal dat wellicht belangrijk zijn om een motor in originele staat aan te kunnen bieden.
 
Ben een beetje aan het rondneuzen naar een motor en nu zal ik niet zo gauw op dit type motor gaan rijden, maar toch even een paar belangrijke vragen (voor mij althans)

Is hiermee dagelijks te rijden, m.b.t. comfort, verbruik, onderhoud.?
Is deze motor terug te bouwen naar geheel origineel?
Voor de winter >> zou hier de vering van een gewone drz op passen. Dit voor de winterbanden nl.

Ja rare vragen, maar het houdt me van de straat. :+
Er is zeker dagelijks mee te rijden, dit is 1 van de weinige SM's die niet zo onderhoudsgevoelig is.
Qua comfort, een SM zal nooit heel comfortabel zijn, maar niets waar ik me aan zou kunnen storen.
Ik zou er de hele dag op kunnen rijden, in tegenstelling tot de meer competitie-gerichte SM's.

De motor is voor zo ver ik weet helemaal terug te bouwen naar origineel.
 
Voor mij staat deze motor 4 maanden te vroeg te koop, maar ben wel nieuwsgierig..

Hoe zit het nou qua onderhoud. Is dit nou een sm waarbij je altijd een urenteller hebt lopen en waarbij er vaak onderhoud uitgevoerd moet worden? Om de hoeveel km bijvoorbeeld dient er een beurt uitgevoerd te worden.

Want dingen als kleppen stellen ga ik me absoluut niet mee bemoeien, dat mag de dealert doen.

Grts. Nieuwsgierig Aagje
Nee je hoeft niet bang te zijn voor onderhoud, dit is een op de straat gefocuste SM met daarbij normale onderhoudsintervallen.
Ik geloof elke 6k km een beurtje.
 
Er is zeker dagelijks mee te rijden, dit is 1 van de weinige SM's die niet zo onderhoudsgevoelig is.
Qua comfort, een SM zal nooit heel comfortabel zijn, maar niets waar ik me aan zou kunnen storen.
Ik zou er de hele dag op kunnen rijden, in tegenstelling tot de meer competitie-gerichte SM's.

De motor is voor zo ver ik weet helemaal terug te bouwen naar origineel.

Ik verwacht geen wonderen qua comfort.

Ik begrijp dat je de onderdelen voor ombouw nog hebt?
 
Toch nog even uitzoeken of de vering aangepast kan worden, bv van een standaard drz.
Mijn aandacht heb je in ieder geval nog.
 
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.
De vering is helemaal standaard.

Bedoel je of je hier de vering van een S op kan zetten voor enduro wielen?

Zo ja, zou ik even in het DRZ topic vragen/zoeken als ik jou was :)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet wel dat Teunis ooit crosswielen eronder heeft gehad, alleen weet ik niet of hij er veel voor aan heeft moeten passen :)

DRZcross4.jpg
 
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.
De vering is helemaal standaard.

Bedoel je of je hier de vering van een S op kan zetten voor enduro wielen?

Zo ja, zou ik even in het DRZ topic vragen/zoeken als ik jou was :)

Het gaat er inderdaad om dat er (tijdelijk) enduro wielen/vering onder moet kunnen.
Maar of er in die maat ook winterbanden zijn is nog maar de vraag.

Ik ga vanavond nog even op onderzoek uit wat betreft zithoogte, moet wel bij de grond kunnen natuurlijk en ben zelf niet al te lang.
 
Ik ben 1,78m en kan goed bij de grond, vergeet niet dat het om een lichte fiets gaat en 1 voetje al voldoende is.
Ook is zadelhoogte niet helemaal relevant omdat een SM of enduro nog behoorlijk wat inveert wanneer je erop gaat zitten. :)
 
Ik heb voorheen een ktm sm gehad en dat was een ramp om dagelijks mee naar m'n werk te rijden.
Moet ongeveer 45min rijden incl. bepakking, dus moet er wel zeker van zijn dat het hiermee niet zo is.

Moet ook nog even uitzoeken of er voor dit type winterbanden verkrijgbaar zijn.
 
Ik weet niet wat je precies onder bepakking verstaat, maar een SM is niet ideaal om veel bagage mee te nemen.
45km moet geen probleem zijn, toen ik de drz kocht ben ik binnendoor terug
gereden, dat was ruim 100km en ik had nergens last van.

Ter referentie, heb ooit op een Husqvarna SMR 510 proef gereden maar daarop zou ik het nooit gedaan hebben!

Ik hoop wel dat je binnendoor naar je werk kan, snelweg is mogelijk maar wordt je niet vrolijk van. :)

Ik ben 1x op mijn DRZ naar m'n werk gegaan en ik kan je zeggen dat ik nooit eerder met zo'n smile de werkdag begon! *D
 
ok zithoogte is dus geen probleem.

Bepakking bedoel ik alleen zware rugtas mee, dit gaf nog wel eens problemen met eerdere motoren i.v.m. de zit op de motor.

Rij hooguit 1min. over de snelweg per dag. Verder voor 80% 80km. wegen.
 
Nee je hoeft niet bang te zijn voor onderhoud, dit is een op de straat gefocuste SM met daarbij normale onderhoudsintervallen.
Ik geloof elke 6k km een beurtje.

Ok, thnx voor je antwoord en succes met de verkoop!
Als ik niet in het buitenland zat was die voor mij, maar daar schiet je natuurlijk weinig mee op :')
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan