Rem-dingen

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.140
3
YES!! Me Haynes boek over me gsxrretje is al aangekomen.. echt wel lekker snel..
'k verheug me nu al op uuuuuuren intressante lectuur.. ow wacht.. dat zijn dan uren dat'k niet op m'n fiets zit zeker? Mmm slechte zaak?
Anyway, hoog tijd ook, me remvloeistof is namelijk op en dat kon je naar't schijnt zelf verhelpen. Dat is dus ook het eerste dat ik zelf aan me motor ga sleutelen.. hoihoi..
Wel kut is dat net vanavond me broer effe een weekje op uit trekt dus 'k zal het ding zelf moeten rechthouden.

Maar euhh.. ON TOPIC:

Maakt het een jota uit welke remlblokjes? Welke zijn de betere? Remstijl is sportief, maar zeker niet overdreven voor op een gsxr.
Nog dingen waar'k op moet letten/aan moet denken bij aankoop & installatie? Kan'k iets kapot doen met me lompe poten?

Je raad't al.. de volgende ronde van pooh's vragenbak is begonnen!! :+


 
Pas op met remolie, het lost de lak van je motor op.

Dus leg een handdoek of id er onder.


Gebruik gewoon de standaard remblokken, remblokken die harder remmen hebben de nare eigenschap dat je remschijven (VEEL) harder slijten.



 
hehe...eindelijk heeft ie z`n boekje :P

volg de boek gewoon, dan kun je weinig foutdoen...

Maar wel oppassen met remvloeistof...zoals boven gezegd.

Remvloeistof vervangen:
heb je een slangetje wat op de nippels van je remklauwen past????

eerst een ringsleuteltje op de nippel, slangetje aansluiten en uiteinde in een potje doen....

deksel van potje afhalen, eventueel bijvullen....rem inknijpen en onder druk laat je de nippel een beetje open totdat je aan het einde van je slag (remhandel stuur) bent en nippel dicht draaien....remhandel loslaten...weer inknijpen en nippel open tot einde slag, nippel dicht enz..enz totdat er mooie schone vloeistof uit je nippel komt...nu de ander kant en eventueel achter.

als je klaar bent....knijp je haandel weer in en doe je er een elastiekje om...zodat ie een nachtje onder druk staat...pers je alle lucht uit de vloeistof wat er eventueel verdamp inzit.

hopelijk snap je wat hier boven staat??? niet rot bedoelt hoor :P

Suc6

PS Neem iig GEEN Corbon Lorraine remblokjes...zijn niet goed, althans ik vind ze niet goed...EBC of gewoon origineel.
 
rozz, tot 10 minuutjes geleden had'k dat boek nog niet gezien, broer melde het terwijl ik op werk zat.
Maar euhh.. best indrukwekkend zo'n boek, staat gvd VOL met dingen die je moet weten en is echt gewoon een dik boek.. ('k had zo'n klein paperbackje verwacht ofzo).
Noujah, nu eerst nog effe toeren en dan van't weekend lezen en hopelijk snel iets doen :)
Of zou'k hem eerst een keer een grondige beurt laten ondergaan bij de dealer? Ben'k tenminste zeker dat'k met alles in de juiste positie enzo begin.
 
Als je geld overhebt...ga je gang :P

Maar blader eerst ff door`t boek...zie je wat intressants (bijna alles in boek :9 ) ga dan ff met boek naar je fiets, en kijk of je het ook ziet zoals het is uitgelegd in boek.

Weet je dan tenminste HOE ze praten/uitleggen e.d.

Wanneer je het boek begrijpt (in hoe ze uitleggen) DAN PAS ga je dingetjes doen...en zo breidt je beetje bij beetje je inzicht uit, en kun je beginnen met sleutelen.

EN....er zijn geen domme vragen, dus vraag maar raak als je het ff niet meer weet/ziet ;)
 
Wat is een beetje, als de gaatjes dicht zitten worden je schijven warmer en zullen de blokken sneller slijten.

Maar als je je dat afvraagd, waarom maak je ze dan niet schoon, 5 min werk en zo krijg je hem ook als die nieuw is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan