Rem en koppelingshendel spuiten? Of toch van Aliexpress kopen?

Motorrat1908

Rookie
30 mrt 2023
21
10
Op mijn Kawasaki zitten nog de standaard rem en koppelingshendel zoals op deze afbeelding:
remhendel-kawasaki-zx-6r-6024.jpg

Ik heb op internet zitten speuren naar nieuwe hendels maar vind deze echt extreem prijzig (bijv. Puig €174,-).
Dan ga je al gauw kijken op sites als Aliexpress en Amazon, waar laatstgenoemde tegenwoordig simpelweg een dropship website is van Aliexpress..
Het prijsverschil is echt enorm, dus vertrouw ik die van Aliexpress bij voorbaat eigenlijk al niet. Heeft iemand hier wél positieve ervaringen mee?
Daarbij zie ik ook verschillende ''motorzaken'' in Nederland die PRECIES dezelfde hendels aanbieden als Aliexpress, maar dan voor het driedubbele van de prijs. Dus ook daarbij heb ik m'n vraagtekens..


Alternatief is om de huidige hendels te demonteren (nog even goed uitzoeken hoe precies, ben nieuw in het sleutel wereldje) en deze te spuiten of wat dan ook.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips? Ook dat is allemaal nieuw voor mij namelijk.
 
Wat is het probleem dat je probeert op te lossen?
Op zoek naar iemand met ervaring als het om het loshalen van deze hendels gaat, incl. het spuiten/coaten ervan.
Óf iemand met positieve ervaringen met Ali hendels..

Op Alie staan wel 100 verschillende aanbieders. Om ze allemaal niet te vertrouwen is te kort door de bocht.
Snap ik, maar hier de juiste tussen zoeken is ook een hele klus, en ze lijken allemaal precies op elkaar. Denken dat ze dan uit dezelfde fabriek rollen en dezelfde (ruk)kwaliteit zijn is dan geen gekke gedachte toch?
 
Ik heb ca. 12 setjes uit China gehad en eentje vond ik minder.
Die was met een bracket van ander materiaal pas gemaakt voor het juiste type motor.
Niet uit één stuk.

3D Rhombus vind ik mooie (China) setjes. :)
 
Op zoek naar iemand met ervaring als het om het loshalen van deze hendels gaat, incl. het spuiten/coaten ervan.
Óf iemand met positieve ervaringen met Ali hendels..


Snap ik, maar hier de juiste tussen zoeken is ook een hele klus, en ze lijken allemaal precies op elkaar. Denken dat ze dan uit dezelfde fabriek rollen en dezelfde (ruk)kwaliteit zijn is dan geen gekke gedachte toch?
Dat is een ietwat andere vraag dan je initieel stelde.

En nog steeds geen antwoord op de vraag: wat is het probleem dat je wilt oplossen?

Is er iets defect? Of bevalt het kleurtje van je remhendel je niet?
 
Dat is een ietwat andere vraag dan je initieel stelde.

En nog steeds geen antwoord op de vraag: wat is het probleem dat je wilt oplossen?

Is er iets defect? Of bevalt het kleurtje van je remhendel je niet?
Ik dacht toch aangegeven te hebben dat ik de huidige wil spuiten, óf voor goedkope Ali setjes wil gaan.
Ben gewoon opzoek naar anderen hun mening over die Ali setjes, óf wat de beste manier van overspuiten is omdat ik daar geen ervaring mee heb.
Excuses als het onduidelijk is..

M'n motor is voor het overgrote deel zwart, dus de aluminium hendels steken te veel af en wil deze het liefste zwart hebben.
 
Ik heb ca. 12 setjes uit China gehad en eentje vond ik minder.
Die was met een bracket van ander materiaal pas gemaakt voor het juiste type motor.
Niet uit één stuk.

3D Rhombus vind ik mooie (China) setjes. :)
Mag ik vragen waarom je 12 setjes hebt gehad, waren vorige gebroken? Of was je ze gewoon zat?

Thanks voor de Rhombus tip, ik ga ff kijken!
 
Ik heb wel vaker spullen van Alie.
Meestal ben ik er wel tevreden over. En de prijs in gedachte zeer tevreden.

Voor een paar centen andere hendels kopen zou ik best wel aandurven. Kost meestal geen drol.
Verder houd je je oorspronkelijke hendels netjes origineel.
Makkelijk als reserve en evt bij verkoop motor heb je ze iig nog liggen.
 
Ik dacht toch aangegeven te hebben dat ik de huidige wil spuiten, óf voor goedkope Ali setjes wil gaan.
Ben gewoon opzoek naar anderen hun mening over die Ali setjes, óf wat de beste manier van overspuiten is omdat ik daar geen ervaring mee heb.
Excuses als het onduidelijk is..

M'n motor is voor het overgrote deel zwart, dus de aluminium hendels steken te veel af en wil deze het liefste zwart hebben.
Ervaringen met Aliexpress spullen is geen technische vraag.

Ervaringen met Ali kan je vinden in dit topic:
https://www.motor-forum.nl/threads/aliexpress-en-andere-china-meuk.398036/

Genoeg leesvoer om je een paar dagen te vermaken *O*


Als het je puur gaat om het zwart maken, pak een spuitbus en maak ze zwart. En als ze afgesleten zijn daar waar je ze raakt, spuit je ze opnieuw.
 
Mag ik vragen waarom je 12 setjes hebt gehad, waren vorige gebroken? Of was je ze gewoon zat?

Thanks voor de Rhombus tip, ik ga ff kijken!
Omdat ik de Chinese setjes al via eBay kocht ruim voordat AliExpress bestond en vaak vier tot vijf motoren tegelijk had.
Twee keer de grindbak in gegaan op circuitdagen.
Er is er nog nooit eentje stuk geweest.
Beschadigd maar volledig functioneel.
Vervangen voor de looks. ;)

De 3D Rhombus heb ik op een G310GS, S1000RR en nu op mijn voor drie mille omgebouwde 2023 R3.
Rij er op de openbare weg en soms kleine circuits mee (Mettet, Ecuyers, Midland, Venray).
 
Critici zien soms wat axiale speling.
Vaak beginners en minder ervaren gebruikers is mijn ervaring.
(Hoe vaak ga jij boven op het setje drukken of flapperen :? aan de uiteindes om de passing te checken :N )
Er is geen enkel nadeel voor de remwerking.
Gewoon op de juiste wijze monteren.

OEM setjes spuiten is minder logisch denk ik.
 
Let wel op, dat de zuiger in de hoofdremcilinder helemaal terugkomt naar z'n rustpositie. Anders krijgen we over anderhalve maand een topic 'rem loopt aan'. Als bij het vervangen van de hendels dat het geval is, drukt de hendel dus tegen de zuiger aan. Er hoor een klein beetje speling op de hendel te zitten tot het aanslagpunt in rust. Zeker na het opwarmen van het remsysteem (door te remmen) zul je dit gaan merken.
 
Ik heb Ali express hendels en rear sets op mijn cbr 900 rr gehad, was prima spul! Even alle boutjes controleren en goed vastzetten, er zullen mindere tussen zitten maar ik heb er positieve ervaringen mee. Zorg ook dat je je hendels goed smeert en schoonmaakt.

Nu op de 1000 heb ik echte Puigs zitten die zijn kwalitatief inderdaad beter, maar qua functioneren merk je geen verschil.

Voor het geld dat je bespaart is het het experiment waard, althans dat was mijn afweging. ;)
Trouwens hebben zowel de hendels als de rearsets een highsider redelijk overleeft met 80km/h, glij schade maar niets krom of afgebroken terwijl dat de rest van de motor dat wel was.
 
Laatst bewerkt:
als je de hendels spuit zijn ze binnen afzienbare tijd terug afgesleten op de contactplaatsen
heb zelf alihendels op de street triple en voor straatgebruik geen probleem
maar zoals eerder aangegeven kijken of de plunjer vrij komst anders heb je idd kans op vastlopen
ook meegemaakt met gevolg een pertotale street triple van mijn vrouw op het circuit(meer dan 10j terug)
 
Op mijn Kawasaki zitten nog de standaard rem en koppelingshendel zoals op deze afbeelding:
Bekijk bijlage 1901639
Ik heb op internet zitten speuren naar nieuwe hendels maar vind deze echt extreem prijzig (bijv. Puig €174,-).
Dan ga je al gauw kijken op sites als Aliexpress en Amazon, waar laatstgenoemde tegenwoordig simpelweg een dropship website is van Aliexpress..
Het prijsverschil is echt enorm, dus vertrouw ik die van Aliexpress bij voorbaat eigenlijk al niet. Heeft iemand hier wél positieve ervaringen mee?
Daarbij zie ik ook verschillende ''motorzaken'' in Nederland die PRECIES dezelfde hendels aanbieden als Aliexpress, maar dan voor het driedubbele van de prijs. Dus ook daarbij heb ik m'n vraagtekens..


Alternatief is om de huidige hendels te demonteren (nog even goed uitzoeken hoe precies, ben nieuw in het sleutel wereldje) en deze te spuiten of wat dan ook.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips? Ook dat is allemaal nieuw voor mij namelijk.
Voor die €20,- kun je wel een setje bestellen, gewoon even op het juiste type motorfiets en lange of korte hendels kiezen.
Die opklapbare zou ik niet voor gaan.

Zelf heb ik een setje korte voor mijn Tuono op E-bay besteld, pasten beter dan de duurdere variant V-trec van rond de €100,-
Moet wel zeggen dat ze na 2 jaar wel beginnen te verkleuren, zwart is niet meer diepzwart, er zit een soort van goudkleurige gloed in.
Maar voor nog geen 20 euro, incl verzenden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan