Rem en slipcursus gevolgd

Leipi

Die hard MF'er
22 jul 2003
294
0
Noord-Brabant
Hi,

Afgelopen zondag een rem en slipcursus gevolgd bij de VZN in nuenen. Was errug leuk en nuttig. Legaal over de grens van je kunnen gaan (en die van de motor) zonder de gevolgen te voelen. Met dank aan de zijwieltjes :)

Het blijkt dat je nog redelijk lang de tijd hebt om bijvoorbeeld een voorwielslip te herstellen. Met redelijk lang bedoel ik dan ongeveer twee seconden. Dit lijkt kort maar is in feite lang als je het daadwerkelijk meemaakt. Oh ja, het maken van een noodstop bij 100+ km/h is heel anders dan tijdens de rijlessen met 50 km/h.

Wat ook heel nuttig is geweest is het rijden over obstakels zoals een autoband en een steigerpijp. Ik hoorde dat enkele mensen dit ook tijdens de rijlessen kregen. Dat lijkt me wel goed want ik denk dat er veel mensen schrikken als ze zoiets tegenkomen op de weg. Met alle gevolgen van dien.

Zomaar een ervaring die ik met jullie wilde delen.

Greetz,
WC-E
 
Altijd nuttig zo'n cursus. :)

Uit eigen ervaring kan ik je melden dat je lang niet altijd 2 seconden hebt om te reageren bij een blokkerend voorwiel. Bij mij stond er een remspoor van ongeveer 3 meter, voordat ik op mijn gezicht ging. Corresponderend met 0,15s oid.
 
Wat kost zo'n rem/slip cursus? Is zeker 1 volledige dag?

[me]chielmi moet dit ook maar eens gaan doen als het wat betaalbaar is[/me]
 
Oh ja, het maken van een noodstop bij 100+ km/h is heel anders dan tijdens de rijlessen met 50 km/h.

Tijdens rijlessen moest ik en medecursist van instructeur ook een remproef doen bij 120Kmpu. Is natuurlijk niet verplicht, maar instructeur vond het wel nuttig.
 
Deze dag was georganiseerd door de motorclub van Philips Eindhoven (of mensen daarvan) en kostte 100 euro pp. Het is wat goedkoper dan normaal omdat er een grote groep meedeed. Het duurde de hele dag van 8:30 tot 17:30 uur.
 
Deze dag was georganiseerd door de motorclub van Philips Eindhoven (of mensen daarvan) en kostte 100 euro pp. Het is wat goedkoper dan normaal omdat er een grote groep meedeed. Het duurde de hele dag van 8:30 tot 17:30 uur.
Mmm?

MF-groeps korting?
Met sticker betaal je 100 eurotjes,lijkt me wel wat :)
 
Wat ook heel nuttig is geweest is het rijden over obstakels zoals een autoband en een steigerpijp. Ik hoorde dat enkele mensen dit ook tijdens de rijlessen kregen. Dat lijkt me wel goed want ik denk dat er veel mensen schrikken als ze zoiets tegenkomen op de weg. Met alle gevolgen van dien.

Heb ik gehad met lessen, brrrrrrr.... maar zeker nuttig
(zie homepage :) )
 
Hi,

Afgelopen zondag een rem en slipcursus gevolgd bij de VZN in nuenen. Was errug leuk en nuttig. Legaal over de grens van je kunnen gaan (en die van de motor) zonder de gevolgen te voelen. Met dank aan de zijwieltjes :)

Het blijkt dat je nog redelijk lang de tijd hebt om bijvoorbeeld een voorwielslip te herstellen. Met redelijk lang bedoel ik dan ongeveer twee seconden. Dit lijkt kort maar is in feite lang als je het daadwerkelijk meemaakt. Oh ja, het maken van een noodstop bij 100+ km/h is heel anders dan tijdens de rijlessen met 50 km/h.

Wat ook heel nuttig is geweest is het rijden over obstakels zoals een autoband en een steigerpijp. Ik hoorde dat enkele mensen dit ook tijdens de rijlessen kregen. Dat lijkt me wel goed want ik denk dat er veel mensen schrikken als ze zoiets tegenkomen op de weg. Met alle gevolgen van dien.

Zomaar een ervaring die ik met jullie wilde delen.

Greetz,
WC-E

Heee gozert !
Je hebt 'm toch gepost hier :-) Ik was er ook.... je weet wel...die met die Thunderace :P :P
Heb je de link met foto's en filmpjes van die dag al gehad ?
Heb je de stoppies al in de praktijk kunnen oefenen :P ? haha

Greetz,
*edgar*
 
Nee nog niet kunnen testen. De filmpjes en foto's al wel gezien. Zijn goed gelukt! Zijn dit overigens alle foto's die gemaakt zijn? Ik meende dat er meer mensen waren met een toestel.
 
Nee nog niet kunnen testen. De filmpjes en foto's al wel gezien. Zijn goed gelukt! Zijn dit overigens alle foto's die gemaakt zijn? Ik meende dat er meer mensen waren met een toestel.


Voor zover ik weet zijn dit alleen zijn (Jeroen's) foto's. Wat anderen hebben gedaan heb ik geen weet van.

Bye
 
Ik ga deze cursus binnenkort ook volgen. Ik heb er nu al zin in. :)

Waren alle proefjes op motoren van vzn? Of deed je bepaalde proefjes op je eigen motor?

Heb je misschien wat foto's van die dag? Lijkt me leuk om te zien. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan