Rem ontluchten wat doe ik fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hypertraxxx

MF veteraan
22 mei 2008
1.617
0
Ik probeer mijn rem te ontluchten. Ik heb nu een vacuumpomp en toch kom ik niet verder.

Het resevoir zit vol. De lucht kan naar boven, en er blijven maar bubbels komen. De ontluchtingsnippel heb ik een kwartslag losgedraaid. Ik heb de banjobouten op de remklauw iets losgedraait en daar zit wel remvloeistof. Maar Toch als ik met de remhendel pomp nog geen druk. Ben al bijna 1,5 uur aan het ontluchten. Dat lijkt me toch niet goed? Ik doe vast iets fout. Wie weet wat?

bj7o0y.jpg



(normaal gesproken lees in de handleiding, maar deze is helaas bestickerd dus niet leesbaar.)
 
Met dat ding kun je niet snel genoeg de lucht eruit pompen... been there, done that. Klote apparaat.

Uiteindelijk een spuit bij de apotheek gehaald en via de remklauw het systeem gevuld.
 
Probeer de nippel iets verder dicht te draaien; misschien trek je valse lucht langs 't schroefdraad, de aansluiting op de nippel of bij de aansluiting op je reservoir.
 
Vacuüm opbouwen, dan nippel een beetje losdraaien, weer dicht, weer vacuüm opbouwem, reservoir bijvullen, nippel weer open, dicht, vacuüm, bijvullen etc....

Dat is de procedure....

Voorwaarde is wel dat je nergens valse lucht aantrekt, of dat je wéét dat je valse lucht aantrekt....

Als de rem hard is, is het goed.
Uit voorzorg nog een nachtje de remhendel ingeknepen laten staan met een ty-wrapje eromheen en je bent klaar....
 
Probeer de nippel iets verder dicht te draaien; misschien trek je valse lucht langs 't schroefdraad, de aansluiting op de nippel of bij de aansluiting op je reservoir.


eensch, mijn collega had van de week precies hetzelfde, valse lucht langs de nippel op de remklauw. hij heeft er teflon tape omheen gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan