Rem ontluchten

12 aug 2020
34
5
Doetinchem
Dag allen

Ik wil mijn rem ontluchten van mijn suzuki gsx 1100 f , nu is boven het potje helemaal leeg geweest.
Inmiddels zit er weer olie in maar hij komt niet op druk.
Wat doe ik verkeerd , achterrem was zo gepiept
 
Dag allen

Ik wil mijn rem ontluchten van mijn suzuki gsx 1100 f , nu is boven het potje helemaal leeg geweest.
Inmiddels zit er weer olie in maar hij komt niet op druk.
Wat doe ik verkeerd , achterrem was zo gepiept

Als je potje helemaal leeg was, zit er nu lucht in je leiding

Dus, helemaal doorpompen, totdat er geen lucht meer uit je nippel komt. Ook even je het stukje bij de hendel ontluchten. Zitten er nog meer koppelstukken? Die ook ontluchten. Succes
 
Dag allen

Ik wil mijn rem ontluchten van mijn suzuki gsx 1100 f , nu is boven het potje helemaal leeg geweest.
Inmiddels zit er weer olie in maar hij komt niet op druk.
Wat doe ik verkeerd , achterrem was zo gepiept
Een remontluchter regelen, of als budgetloplossing een slangetje met een terugslagventiel. Kan je de rem blijven bedienen zonder constant de nippel open en dicht te moeten draaien.
 
Ja die heb ik slang met klepje maar ik krijg alsnog geen druk ,wou olie verversen
Bij een lege remleiding ben ik echt fan van het van de klauw af vullen met de remleiding. Als de vloeistof in het potje komt is het bijna gelijk ontlucht, op een klein beetje in de klauw na.

Vullen met een injectiespuit: Remvloeistof vervangen en remleidingen ontluchten

Het zal vast op de normale manier kunnen, maar als de remleiding leeg is ben je vooral lucht aan het samendrukken. Op de ouderwetse manier (ontluchtingsnippel open en dicht) ontluchten kan in jouw geval ook helpen.
 
Ja die heb ik slang met klepje maar ik krijg alsnog geen druk ,wou olie verversen
Wat een gekut he? ik heb de nippel met teflon tape ingewikkelt , ging al stuk beter. en nog een aan sluitkoppelstuk losgedraaid en ook ontlucht.
een nachtje de tieripe erom hielp me ook weer een stukje. vrouw erbij om potje bij te vullen en als ze te laat is helemaal naar de tyfus schelden. lucht ook op.
sucses
 
Van onder uit met een injectiespuit met een slangetje erop de vloeistof erin drukken. Wel zorgen dat er gen lucht in je slag zit en de spuit moet groot genoeg zijn om de vloeistof tot in je reservoir te kunnen pompen. Dan komt er geem lucht mee en zodra je de vloeistof in je reservoir ziet lopen, kun je de rest van bovenaf bijvullen.
 
Bij een lege remleiding ben ik echt fan van het van de klauw af vullen met de remleiding. Als de vloeistof in het potje komt is het bijna gelijk ontlucht, op een klein beetje in de klauw na.

Vullen met een injectiespuit: Remvloeistof vervangen en remleidingen ontluchten

Het zal vast op de normale manier kunnen, maar als de remleiding leeg is ben je vooral lucht aan het samendrukken. Op de ouderwetse manier (ontluchtingsnippel open en dicht) ontluchten kan in jouw geval ook helpen.



Van onder uit met een injectiespuit met een slangetje erop de vloeistof erin drukken. Wel zorgen dat er gen lucht in je slag zit en de spuit moet groot genoeg zijn om de vloeistof tot in je reservoir te kunnen pompen. Dan komt er geem lucht mee en zodra je de vloeistof in je reservoir ziet lopen, kun je de rest van bovenaf bijvullen.
Als je de moeite niet kan nemrn om een topic door te lezen verbaast het me, met alle respect, dat je wel de moeite neemt een heel verhaal bijna letterlijk in te tiepen...

Je neemt wel alle twijfel weg. Dat dan weer wel natuurlijk...
 
Dag allen

Ik wil mijn rem ontluchten van mijn suzuki gsx 1100 f , nu is boven het potje helemaal leeg geweest.
Inmiddels zit er weer olie in maar hij komt niet op druk.
Wat doe ik verkeerd , achterrem was zo gepiept
Motor op de zijstandaard met het stuur naar rechts gedraait.
Van lange leiding naar korte leiding werken.
Ontluchtingsnippel los, vloeistof op peil houden, en pompen.

Een vacuumpomp werkt erg goed/makkelijk
 
Laatst bewerkt:
Soms moet je je motor gewoon even kantelen om de lucht eruit te kunnen laten. Daar kwam ik achter na een paar uur pompen met mijn cbr1000rr. Er zat een "knikje" in de kabel waar de lucht zich ophoopte. Motor even heel schuin en het probleem was opgelost.
 

Niet al te duur ook in NL verkrijgbaar..

Tip: Eerst het reservoir helemaal leeg én schoon maken (evt. met een injectiespuitje. Zelf gebruik ik een doorzichtig slangetje en dan opzuigen); nieuwe DOT-.. er in en dan door de leidingen heentrekken totdat er schone DOT-.. uitkomt maar wel regelmatig het reservoir bijvullen!! En niet morsen!!
 
Laatst bewerkt:
Soms moet je je motor gewoon even kantelen om de lucht eruit te kunnen laten. Daar kwam ik achter na een paar uur pompen met mijn cbr1000rr. Er zat een "knikje" in de kabel waar de lucht zich ophoopte. Motor even heel schuin en het probleem was opgelost.
Ik moet de mijne op de zijstandard zetten met het stuur naar rechts, als ik het doe als de motor rechtop staat krijg ik de voorrem ook niet ontlucht
 
Koste me 50cent ,werkt altijd👍
20200825_094007.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan