Rem op zijspanbak maken

Dnepr zijspanbak laten remmen...

  • ...moet je doen!

    Stemmen: 6 40,0%
  • ...is onzin!

    Stemmen: 0 0,0%
  • ...is voor watjes

    Stemmen: 2 13,3%
  • Koop toch een echte motor

    Stemmen: 7 46,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.804
513
Ik kan van een bekende een Dnepr-remnaaf overnemen (met dubbele oplopende remschoenen 8-) ) plus nog wat toebehoren. Hiermee wil ik mijn bak geremd gaan maken, omdat alle kleine beetjes helpen. Nu zit de koppeling tussen voetrem en bakrem bij de nieuwe Urals middels een stangetje-palletje-hendeltje systeem, maar wat is het bezwaar dit gebeuren middels een (stelbare) kabel te koppelen?

Hebben jullie hier al mee te maken gehad? Voordelen, nadelen, wel doen, niet doen?

Uiteraard bij voorbaat :} en ook :) .
 
Een nadeel van het originele systeem is dat er zoveel spel op zit en het materiaal zodanig verbuigt, dat er nogal wat remdruk verloren gaat.
Met een kabel moet het vast beter kunnen (en ook :) )
 
Ik kan van een bekende een Dnepr-remnaaf overnemen (met dubbele oplopende remschoenen 8-) ) plus nog wat toebehoren. Hiermee wil ik mijn bak geremd gaan maken, omdat alle kleine beetjes helpen. Nu zit de koppeling tussen voetrem en bakrem bij de nieuwe Urals middels een stangetje-palletje-hendeltje systeem, maar wat is het bezwaar dit gebeuren middels een (stelbare) kabel te koppelen?

Hebben jullie hier al mee te maken gehad? Voordelen, nadelen, wel doen, niet doen?

Uiteraard bij voorbaat :} en ook :) .
Ik kan van een bkeende een Depnr-raenmaf onmerevn (met dbebule oolpedne rmhscoeeen 8-) ) puls nog wat teoheborn. Hrmeeie wil ik mijn bak geemrd gaan mkaen, odamt alle kniele bjeets hpleen. Nu zit de klpepoing teussn vrteeom en brkaem bij de nuiewe ( woehahaha ) Ulars mleidds een saglntjee-platjle-hltendeje seeystm, maar wat is het baawzer dit geerbeun mleidds een (sblraete) kaebl te kloppeen?

Heebbn jlliie heir al mee te meakn gaehd? Vdreoloen, naalden, wel doen, niet doen?

Uiteraard bij voorbaat :} en ook :) .

GNAGNAGNA
 
Ik kan van een bkeende een Depnr-raenmaf onmerevn (met dbebule oolpedne rmhscoeeen 8-) ) puls nog wat teoheborn. Hrmeeie wil ik mijn bak geemrd gaan mkaen, odamt alle kniele bjeets hpleen. Nu zit de klpepoing teussn vrteeom en brkaem bij de nuiewe ( woehahaha ) Ulars mleidds een saglntjee-platjle-hltendeje seeystm, maar wat is het baawzer dit geerbeun mleidds een (sblraete) kaebl te kloppeen?

Heebbn jlliie heir al mee te meakn gaehd? Vdreoloen, naalden, wel doen, niet doen?

Uiteraard bij voorbaat :} en ook :) .

GNAGNAGNA
NitroMax spreekt Russisch???

Tip aan buurman: zet NitroMax in het bakkie en laat hem z'n voet tussen te spaken steken om te remmen!

[me]Pingu komt voorlopig even niet in de buurt van Utrecht....[/me] :+
 
NitroMax spreekt Russisch???

Tip aan buurman: zet NitroMax in het bakkie en laat hem z'n voet tussen te spaken steken om te remmen!

[me]Pingu komt voorlopig even niet in de buurt van Utrecht....[/me]
:+

L :+ L

Ik lach me dood hier. :P

Lekker zitten tiepen Maksie? PS je bent de laatste zin vergeten :P

En voor de serieuze tips: :} :}
 
tweede rempedaal maken naast die van de motor, met kabel aan zijspanrem verbinden :)

Nadeel is wel dat ik met mijn onbescheiden schoenmaat standaard de twee pedalen intrap waarschijnlijk, maar is zeker een optie! Of dit pedaal aan de bak vastmaken, ook handig, zit ie niet in de weg als ik op de solo-toer ga! :)
 
Laatst bewerkt:
Op woensdag 24 september 2003 16:07 schreef Ralfie het volgende:Nadeel is wel dat ik met mijn onmbescheiden schoenmaat standaard de twee pedalen intrap waarschijnlijk, maar is zeker een optie! Of dit pedaal aan de bak vastmaken, ook handig, zit ie niet in de weg als ik op de solo-toer ga! :)

dat bedoel ik dus ook :) aan de bak, maar naast de voetpedaal van de motor, en het is ook de bedoeling dat je ze samen intrapt |(
 
dat bedoel ik dus ook :) aan de bak, maar naast de voetpedaal van de motor, en het is ook de bedoeling dat je ze samen intrapt |(

Ja maar dan is het tractor-remeffect weg, snappie. Dus dan wil ik ze zowel los als gekoppeld kunnen bedienen.

En |( |( |( effe lekker zelf, scheelt mij weer koppijn :+
 
Rempedaal IN de bak maken, kan de bakkenist remmen. Als je nou gewoon een terugtraprem aan de trappers in de bak vastmaakt, komt het allemaal goed :)
 
Oh mijn god dit is echt de laatste keer dat ik hier een topic open, ik lig zowat onder tafel van het lachen hier!! :P :+ 8-) enz.
 
Scheeps ankertje ???

Maar ff zere neus. Je kunt voor 2 dingen kiezen 1= kabelsplit welke achterwiel en bak tegelijk remt. 2= Voet pedaal met stang onder de bak langs welke via een kort stukje kabel het bakwiel remt. Voordeel laatste is dat de verdeling beter te verdelen is passief middels kabel of actief via dubbel pedaal.

hopelijk heb je wat aan dit zijspan geneel van een spannitwit
 
Waarom niet gewoon het hele systeem van de Dnepr kopieëren????
Werkt redelijk en is tamelijk goed te regelen naar eigen goeddenken.
Vooral de mechanische remdrukverdeler is niet te versmaden.....

full
 
Ik heb verder nog niet veel gelezen, maar als je de remmerij van de motor aanpast dan moet de combinatie opnieuw gekeurd worden. Dat was bij mij nl het geval na de aanpassingen.
 
maar als je de remmerij van de motor aanpast dan moet de combinatie opnieuw gekeurd worden. Dat was bij mij nl het geval na de aanpassingen.
:X :X :X niets aan de politie vertellen dan ?

Enne, dat van die laaste zin die ik niet had gedaan: weet je wat een ontzettend klotewerk het is om al die woorden door de war te gooien? Was het wel waard om dat ff voor je te doen Ralf ;)
 
Ik heb verder nog niet veel gelezen, maar als je de remmerij van de motor aanpast dan moet de combinatie opnieuw gekeurd worden. Dat was bij mij nl het geval na de aanpassingen.

De mijne is gekeurd zonder bak eraan, maakt de RDW neit uit of ik nou met of zonder bak en met of zonder geremd zijspanwiel rondrij blijkbaar.

Maar ik kan me voorstellen dat het bij moderne combnaties wel om een herkeuring vraagt, omdat dat veel meer invloed op elkaar heeft. :) De politie is alleen maar blij als mijn combinatie straks beter remt :+ .


@ST: mooi plaatje, maar ik zie even niet waar de overbrenging naar het zijspanwiel zit :?
 
De mijne is gekeurd zonder bak eraan, maakt de RDW neit uit of ik nou met of zonder bak en met of zonder geremd zijspanwiel rondrij blijkbaar.

Maar ik kan me voorstellen dat het bij moderne combnaties wel om een herkeuring vraagt, omdat dat veel meer invloed op elkaar heeft. :) De politie is alleen maar blij als mijn combinatie straks beter remt :+ .

volgens mij hoeft jij je span niet te laten herkeuren Ralfie, omdat jouw rem-aanpassing niet wordt uitgevoerd om het voertuig geschikt te maken voor besturing door een persoon die niet de volle beschikking heeft over alle ledematen. Ik denk dat powerslave z'n span moest laten herkeuren omdat zijn rem aanpassing samenhing met het feit dat hij 1 voet ter beschikking heeft voor de bediening van zijn voertuig.




@ST: mooi plaatje, maar ik zie even niet waar de overbrenging naar het zijspanwiel zit :?


met de kabel, die links-onderaan staat afgebeeld als een grote "U" (KM3-8.15506720) :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan