Rem op zijspanbak maken

Dnepr zijspanbak laten remmen...

  • ...moet je doen!

    Stemmen: 6 40,0%
  • ...is onzin!

    Stemmen: 0 0,0%
  • ...is voor watjes

    Stemmen: 2 13,3%
  • Koop toch een echte motor

    Stemmen: 7 46,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
@ascii

Als je weet van welke "brommer" dit plaatje is kan je die ook volledig krijgen.

(Afbeelding)
vast van een dax, een monkey of een singa.

singa's_en_nitromax.jpeg
 
effe weer ontopic!

bij mij zit de kabel gewoon gekoppeld aan het rempedaal en gaat parallel aan de achterrem, dit lijkt mij het simpelste effe wat knutselen en klaar.
Wel goed afstellen zodat je bij het remmen met de achterrem en zijspanwiel rechtuitgaat.
 
VW kever, de eerste series remmen ook met kabels. Een pedaal met twee kabels of een kabel en een stang lijkt mij een oplosbaar probleem en dat is dan weer geen probleem, dus ik snap niks van dit topic. Persoonlijk zou ik gaan voor een pedaal in de bak. Deze optie geeft de functie van bijrijder ook wat meer inhoud :X Je zou dan bv een remlicht in de bak kennen maken zodat de bakkenist weet wanneer die moet remmen. Je kan dan ook codes afspreken bv knip knip kniiiiiip => met twee voeten extra hard ofzo.
Als je ook een koppeling in de bak maakt ken je les gaan geven :X

Ik ben er weer...... :+
 
VW kever, de eerste series remmen ook met kabels. Een pedaal met twee kabels of een kabel en een stang lijkt mij een oplosbaar probleem en dat is dan weer geen probleem, dus ik snap niks van dit topic. Persoonlijk zou ik gaan voor een pedaal in de bak. Deze optie geeft de functie van bijrijder ook wat meer inhoud :X Je zou dan bv een remlicht in de bak kennen maken zodat de bakkenist weet wanneer die moet remmen. Je kan dan ook codes afspreken bv knip knip kniiiiiip => met twee voeten extra hard ofzo.
Als je ook een koppeling in de bak maakt ken je les gaan geven :X

Ik ben er weer...... :+


Welkom terug :+ We hebben je gemist hoor. 5 okt. ong. 12.30 in Harderwijk op de Boulevard, kun je wel halen toch?
 
effe weer ontopic!

bij mij zit de kabel gewoon gekoppeld aan het rempedaal en gaat parallel aan de achterrem, dit lijkt mij het simpelste effe wat knutselen en klaar.
Wel goed afstellen zodat je bij het remmen met de achterrem en zijspanwiel rechtuitgaat.

Nadeel van zijspanremkabel aan achterrempedaal is dat je elke keer dat de bak eraf is geweest de remmerij opnieuw moet afstellen. Als je niet van plan bent ook solo te rijden werkt het prima. Wanneer je verwacht dat je de motor regelmatig solo gaat gebruiken, zou ik een apart pedaal aan het zijspan bouwen, vlak naast het achterrempedaal.

Ik geloof dat de vroegere MZ combinaties aan het zijspan een rempedaal hadden dat met een vorkje om het achterrem pedaal greep zodat beide remmen altijd gelijktijdig bediend werden.
 
@ ascii

Voor dz schema's van je transalp moet je hier zijn [url=http://www.bike-parts.fr/piec...&liste=FRANCE&appelation_commerciale=TRANSALPhttp://www.bike-parts.fr/pieces.php?num_moto=5060&reference_vue=13MM9H42&annee=1994&modele=XL600VR&page=marque&liste=FRANCE&appelation_commerciale=TRANSALP[/url[/url]]

Dank u. Gelukkig heeft mijn transalpje een 'reparatur anleitung', duits werkplaats handboek. Maar deze plaatjes zijn zo handig om alles weer in elkaar te zetten. nu nog een avondje klikken en plakken.


(btw, wat is de definitie van een oud brik. 10 jaar oud of is 15 meer in de richting? In geval a, ik heb een brik, in geval b, wat een modern stuk techniek rij ik toch)
 
Quote:
Nadeel van zijspanremkabel aan achterrempedaal is dat je elke keer dat de bak eraf is geweest de remmerij opnieuw moet afstellen. Als je niet van plan bent ook solo te rijden werkt het prima. Wanneer je verwacht dat je de motor regelmatig solo gaat gebruiken, zou ik een apart pedaal aan het zijspan bouwen, vlak naast het achterrempedaal.


Ik geloof dat de vroegere MZ combinaties aan het zijspan een rempedaal hadden dat met een vorkje om het achterrem pedaal greep zodat beide remmen altijd gelijktijdig bediend werden.


De bak aan en af koppelen zal niet zo vaak gebeuren denk ik, ga je solo rijden met een motor waar normaal altijd een bak aan zit dan zit je al met vierkante banden en soms ook nog een krom frame, ik vind dat geen rijden....
 
Quote:
Nadeel van zijspanremkabel aan achterrempedaal is dat je elke keer dat de bak eraf is geweest de remmerij opnieuw moet afstellen.

Met het systeem van Dnepr volstaat het 1 splitpennetje te lossen, 1 rondel te vangen voor ze op de grond valt, 1 pinnetje te trekken, 1 borgmoer te lossen en de kabel uit z'n houder te hangen en je bent klaar. Al bijeen, 3 minuten werk. Terug monteren gaat even snel en je rem heeft dezelfde afstelling als ervoor.
De kwaliteit van Russische onderdelen kan dan wel wat minder zijn, maar over sommige is, zeer duidelijk, nagedacht zonder dat er VODKA in 't spel was.
 
He ralfman, laat me effe weten hoe je de dnepr remplaat pas hebt gemaakt op de bak, zodat eht wiel erop kan en de plaat geborgd blijft, ik ben zelf ook zoiets van plan...
 
He ralfman, laat me effe weten hoe je de dnepr remplaat pas hebt gemaakt op de bak, zodat eht wiel erop kan en de plaat geborgd blijft, ik ben zelf ook zoiets van plan...

Is goed, binnenkort gaan we een Dnepr kannibaliseren, kan ik de remplaat meekrijgen. Het daadwerkelijke geknutsel kan nog wel even duren hoor, maar ik zal je op de hoogte houden. :)
 
Op je span kun je een langere as zetten, die ruimte geeft voor je remmerij, ik zag dat je de witte k750 van de importeur hebt, hoe rijdt zo.n zijklepper nu? is er een beetje 80 mee te kruisen?
 
Op je span kun je een langere as zetten, die ruimte geeft voor je remmerij, ik zag dat je de witte k750 van de importeur hebt, hoe rijdt zo.n zijklepper nu? is er een beetje 80 mee te kruisen?

Rijdt prima, maar ik ben nog aan het inrijden dus haal de 80 nog niet.

60-70 is solo in ieder geval prima te doen, met de bak eraan kost het iets meer moeite maar haalt ie het ook ruim. Nog een paar 100 km en dan kan ik echt gas gaan geven. Verwacht dat die 80 km/u straks geen groot probleem is, tenzij het 35 graden is buiten.
 
... en dan is er blijkbaar nog een soort van type van Opel Kadeath of Knorsaatje waarvan de trommelremmetjes op de achterwieltjes precies als die op Russenstaal zijn. Past de remankerplaat vlekkeloosbaar in mijn Ural Crossreader.Dat zoek ik nu allemaal uit. Ga ik voor zowel het neuswiel als het spanwiel geheel hydraulisch. En dat is het begin nog maar! Maar eerst is er weer een deadline en een beurs in Groningen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan