Rem piept... ofzoiets

Spitskool

MF veteraan
4 aug 2007
44.934
163
Ergens !
Als ik met mijn motor loop (rustig loop) hoor ik een piep bij een bepaalde slag.
Zal het verholpen worden als ik de tangen loshaal en de remmen schoonspuit met remreiniger ?
Of zal ik de boel helemaal vernieuwen ( vloeistoffen ) en de remmen schoonspuiten.
Hopen dat iemand deze piep herkent.

Groet dennis
 
Zo'n piep is best wel een vaak voorkomend kwaaltje.

Wat doe je eraan? Vaak gaat het vanzelf wel weer voorbij.

Ik had dit ook met mijn vorige motor waar kort erna de voorrem van vastsloeg en dus een revisie plaatsvond. Was nodig ook.

Een oorzaak is toch wel vaak dat je zuiger niet soepel meer teruggaat in de klauw. Dit is vaak te danken aan vuilafzettingen en/of oxidatie op de zuiger.

Dus ja, wil je het goed aanpakken zit je aan een revisie. Anders kijk je het ff aan.

Mijn VF had dit ook toen ik hem net had. Liep ik ermee, piep, piep, piep... Paar ritjes verder was alles weer koek en ei.
 
Als je hem dan toch loshaalt, pak een tandenborstel, haal je blokken eruit, krab even de zuigers schoon, doe wat nieuw kopervet tussen de blokken en zuigers, check de anti-piepplaatjes en zet het weer in elkaar.
 
En als je DAT ook gaat doen, sloop dat je klauwen even uit elkaar. Je hoeft niet meteen een revisiesetje te kopen maar gewoon zuigers eruit, keerringen eruit, schoonmaken en alles weer terugstoppen. Dan weet je zeker dat je weer jaren kunt remmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan