Rem vloeistof kijkglas geen luchtbel/witte vlek?

Sever

Rookie
19 apr 2022
9
10
Dag iedereen,

Ik ben een beginnend motorrijder met amper kennis over motoren. Nu probeer ik veel bij te leren en op te zoeken, maar ik vond over mijn probleem niet direct iets. Of ik gebruikte de verkeerde zoektermen. In ieder geval wou ik het aan meer ervaren mensen even vragen.

Dit weekend mijn 1e motor geen ophalen, een 2e hands vanuit een dealer. Honda NC750x 2019, bij de uitleg over de motor merkte ik al snel op dat er bij mijn kijkglas van de voorrem een witte vlek en geen luchtbelletje zat om te kunnen "peilen" of uw remvloeistof en of remblokken nog voldoende zijn. (op de rijschool hebben ze me vaak gezegd dit in de gaten te houden, dus deed ik dat uit automatisme.) De mechanieker zei dat ik er niet op moest letten, maar het ligt toch in men hoofd te spelen.

Nu heeft de motor een groot onderhoud gehad alvorens ik deze mocht meenemen naar huis, dus ik veronderstel dat alles in orde is. Maar moet ik misschien hier toch nog naar laten kijken bij mijn dealer of niet?

sinds de motor in ontvangst te hebben heb ik op 2 dagen toch al 350km gereden en is er nog niets veranderd.

Alvast bedankt !
 

Bijlagen

  • Kijkglas voorrem 1.jpg
    Kijkglas voorrem 1.jpg
    209,6 KB · Weergaven: 88
  • Kijkglas voorrem.jpg
    Kijkglas voorrem.jpg
    140 KB · Weergaven: 87
Oplossing
Dat witte vlekje lijkt een lipje van een pakking die tussen glas en reservoir zit. Niets om je zorgen om te maken dus. Er zit ruim voldoende remvloeistof in het reservoir, if it ain't broke, don't fix it. Vanaf blijven en lekker van je nieuwe motor genieten :)
Hier een foto van het glaasje van de voorrem van mijn Honda NC750S:
Bekijk bijlage 1752758
Ik heb precies hetzelfde volgens mij?
precies hetzelfde ja, en zoals Worldbeater opmerkt mis ik het luchtbelletje omdat mijn reservoir bij onderhoud blijkbaar goed gevuld geweest is :D.
fijn te zien dat nog mensen reageren met advies en dergelijke. Heb hier een fijn forum ontdekt om nog veel bij te leren!
 
Terug
Bovenaan Onderaan