Rem wordt snel sponzig

Brammos

Die hard MF'er
6 apr 2008
797
0
Amersfoort
Ha mensen,

Ben benieuwd of iemand mij kan helpen:

Mijn motor (Multistrada 1200) is net terug van groot onderhoud, waarna o.a. de voorrem (Brembo) weer als nieuw aanvoelde.
Maar nu zijn we twee weken verder, en ik kan de hendel eigenlijk vrij makkelijk tot op het handvat knijpen. De dealer is een maandje op vakantie, dus die kan ik het even niet vragen...

Verdere info:
> Stalen remleidingen
> Nergens lekkage van olie te zien
> Remmen werken wel gewoon, maar voelen erg sponzig aan.

Betekend dit dat ik aan een revisie setje voor mijn hoofdremcilinder moet denken?

Thanks alvast!
Groet,
 
Misschien zit er lucht in je remleidingen. Als je zelf weet hoe dit moet kan je het zelf ontluchten maar als je er geen verstand van hebt en je wilt binnekort wel rijden dan zou ik even langs een andere garage gaan om het te laten fixen.
 
Ha mensen,

Ben benieuwd of iemand mij kan helpen:

Mijn motor (Multistrada 1200) is net terug van groot onderhoud, waarna o.a. de voorrem (Brembo) weer als nieuw aanvoelde.
Maar nu zijn we twee weken verder, en ik kan de hendel eigenlijk vrij makkelijk tot op het handvat knijpen. De dealer is een maandje op vakantie, dus die kan ik het even niet vragen...

Verdere info:
> Stalen remleidingen
> Nergens lekkage van olie te zien
> Remmen werken wel gewoon, maar voelen erg sponzig aan.

Betekend dit dat ik aan een revisie setje voor mijn hoofdremcilinder moet denken?

Thanks alvast!
Groet,
Ik zou eerst denken aan de rem goed (laten) ontluchten.

Edit: wat @sven1506 zegt :)
 
Beter eerst te onderzoeken wat er mis is .
Vanavond je rem intrekken en vast zetten en deze de rest van de nacht laten staan zo ingetrokken en de volgende dag los maken waarschijnelijk zit er nog een klein beetje lucht in en dat raak je op deze manier kwijt zoniet dan het advies van de berichten hierboven op volgen
 
Als je rem bij afleveren keihard was en langzaam sponzig wordt is het reservoirtje misschien leeg, dan trektie een beetje lucht.

Leeg reservoir duidt bij een goede rem op versleten blokken, niet op lekkage

En een luchtbelletje boven in het systeem is over het algemeen zelfontluchtend...
 
Als je rem bij afleveren keihard was en langzaam sponzig wordt is het reservoirtje misschien leeg, dan trektie een beetje lucht.

Leeg reservoir duidt bij een goede rem op versleten blokken, niet op lekkage

En een luchtbelletje boven in het systeem is over het algemeen zelfontluchtend...
Dat is aardig logisch, Het is alleen zo dat er groot onderhoudt gedaan is. Staan er remblokken op de rekening en als je zelf kijkt zitten die er ook op?
Mischien moest je garage houder nog een vakantie centje?
Of gewoon een monteur die heb zitten te ontluchten en gemaks halve is vergeten bij te vullen.
 
Bedankt voor alle snelle reacties! Tof!

> Rem was dus loeihard tijdens mijn 100km rit naar huis vanaf de dealer.
> Heb de rem inderdaad al een nachtje op druk laten staan met een spanband eromheen. Dit had maar weinig resultaat...
> Reservoir zit netjes tot het Max-lijntje gevuld.
> Wat mij opvalt: als ik de rem de eerste keer indruk dan zit deze zo tegen de hendel. Na een paar keer pompen wordt de druk dan iets steviger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan