Beste allen, ik ben een Suzuki GSX 250 (1980) aan het opknappen. Het remsysteem was leeg en lag uit elkaar.
Alles in elkaar gezet, nieuwe koperen ringetjes tussen de bajonetten en vullen vanaf boven: reservoir volgehouden, remgreep inknijpen, ontluchting open, ontluchting dicht, remhendel los. Dat volgehouden tot de rem weer gevoel kreeg en ik geen lucht bellen meer zag.
Reservoir gevuld, dekseltje er op.
Maar: het wiel zit nu moervast. De rem remt zelfs als ik de hendel niet in knijp heel stevig.... Edit: als ik bouten van de remklauw een klein beetje los zie ik de klauw meebewegen met het wiel en kan ik hem draaien binnen de toleranties van de losgedraaide bouten.
Wat kan ik verkeerd hebben gedaan, of moet ik het in een defect van een van de onderdelen zoeken?
Alles in elkaar gezet, nieuwe koperen ringetjes tussen de bajonetten en vullen vanaf boven: reservoir volgehouden, remgreep inknijpen, ontluchting open, ontluchting dicht, remhendel los. Dat volgehouden tot de rem weer gevoel kreeg en ik geen lucht bellen meer zag.
Reservoir gevuld, dekseltje er op.
Maar: het wiel zit nu moervast. De rem remt zelfs als ik de hendel niet in knijp heel stevig.... Edit: als ik bouten van de remklauw een klein beetje los zie ik de klauw meebewegen met het wiel en kan ik hem draaien binnen de toleranties van de losgedraaide bouten.
Wat kan ik verkeerd hebben gedaan, of moet ik het in een defect van een van de onderdelen zoeken?
Laatst bewerkt: