Remblok ervaring

Guzzi-Tim

MF veteraan
3 sep 2016
1.743
514
Momenteel heb ik op mijn motor (Moto Guzzi Griso, 1200cc naked, gewicht rond de 260 kilo, geen ABS) EBC HH gesinterde remblokken. Op zich prima blokken als je hard gaat en snel wil stoppen, alleen vind ik ze te hard & abrupt aangrijpen, vooral bij langzamer stadsverkeer, waardoor ik al 2 keer bij lage snelheden icm glad wegdek onderuit ben gegaan.

Nu wil ik ze daarom vervangen voor remblokken die wel goed remmen, vooral ook bij regen, maar iets minder fanatiek aangrijpen dan de EBC HH pads. Alleen is het min of meer onmogelijk om aan de productspecificaties te zien welke remblokken minder abrupt aangrijpen.

Ik zit nu te kijken naar Brembo SA pads. Deze zijn ook gesinterd. Mijn vraag is of iemand misschien ervaring heeft met zowel de EBC HH pads als de Brembo SA pads, en mij kan vertellen of de Brembo SA pads wat minder hard aangrijpen en wat progessiever remmen?

Alternatief waar ik ook naar kijk zijn de EBC V-pads. Dit zijn semi-gesinterde pads, waarbij ik dan denk aan minder aggresief en hard remmend dan gesinterde, maar beter dan organische. Dus misschien een goede optie. Heeft iemand toevallig ervaringen met deze pads?

Alvast mijn dank :}

ps. weet iemand toevallig een adresje voor revisie setjes voor Brembo remklauwen? Ik kan online niets vinden.
 
Powerhouse Automotive LTD | eBay-winkels Bij hen heb ik inmiddels twee keer seals besteld. Prima spul als je het mij vraagt.
Vwb remblokken heb ik tot nu toe altijd die gesinterde SA blokken gehad van Brembo. Het aangrijpen van de blokken gaat waarschijnlijk net zo abrupt als de bij de blokken die je nu hebt. Zelf nog nooit echt een motor gereden met organische blokken, maar als ik het zo lees, zijn deze een stuk meer geschikt voor jouw wens dan gesinterde blokken.
 
Powerhouse Automotive LTD | eBay-winkels Bij hen heb ik inmiddels twee keer seals besteld. Prima spul als je het mij vraagt.
Vwb remblokken heb ik tot nu toe altijd die gesinterde SA blokken gehad van Brembo. Het aangrijpen van de blokken gaat waarschijnlijk net zo abrupt als de bij de blokken die je nu hebt. Zelf nog nooit echt een motor gereden met organische blokken, maar als ik het zo lees, zijn deze een stuk meer geschikt voor jouw wens dan gesinterde blokken.
Tnx,
Organische blokken vind ik over het algemeen niet hard genoeg remmen, vooral bij nat weer. Die semi gesintered blokken lijken me daarom wel wat als een soort van beste van beide werelden, kan er alleen niets over vinden online betreft ervaringen.
 
Momenteel heb ik op mijn motor (Moto Guzzi Griso, 1200cc naked, gewicht rond de 260 kilo, geen ABS) EBC HH gesinterde remblokken. Op zich prima blokken als je hard gaat en snel wil stoppen, alleen vind ik ze te hard & abrupt aangrijpen, vooral bij langzamer stadsverkeer, waardoor ik al 2 keer bij lage snelheden icm glad wegdek onderuit ben gegaan.

Nu wil ik ze daarom vervangen voor remblokken die wel goed remmen, vooral ook bij regen, maar iets minder fanatiek aangrijpen dan de EBC HH pads. Alleen is het min of meer onmogelijk om aan de productspecificaties te zien welke remblokken minder abrupt aangrijpen.

Ik zit nu te kijken naar Brembo SA pads. Deze zijn ook gesinterd. Mijn vraag is of iemand misschien ervaring heeft met zowel de EBC HH pads als de Brembo SA pads, en mij kan vertellen of de Brembo SA pads wat minder hard aangrijpen en wat progessiever remmen?

Alternatief waar ik ook naar kijk zijn de EBC V-pads. Dit zijn semi-gesinterde pads, waarbij ik dan denk aan minder aggresief en hard remmend dan gesinterde, maar beter dan organische. Dus misschien een goede optie. Heeft iemand toevallig ervaringen met deze pads?

Alvast mijn dank :}

ps. weet iemand toevallig een adresje voor revisie setjes voor Brembo remklauwen? Ik kan online niets vinden.
Niet lullig bedoeld, maar als je jezelf onderuit remt komt dat niet doordat je blokken de abrupt aangrijpen maar doordat jij te abrupt remt...meer remgevoel ontwikkelen is zinvoller dan gaan zoeken naar een andere compound. Of een andere rempomp monteren.
 
p zich prima blokken als je hard gaat en snel wil stoppen, alleen vind ik ze te hard & abrupt aangrijpen, vooral bij langzamer stadsverkeer, waardoor ik al 2 keer bij lage snelheden icm glad wegdek onderuit ben gegaan.
Dat ligt eerder aan jezelf/banden, ik rij al 5j met ebc hh remblokken op verschillende motoren zonder dat probleem. (Ook met regen of -4 zoals vorige week)
Ik zit nu te kijken naar Brembo SA pads. Deze zijn ook gesinterd. Mijn vraag is of iemand misschien ervaring heeft met zowel de EBC HH pads als de Brembo SA pads, en mij kan vertellen of de Brembo SA pads wat minder hard aangrijpen en wat progessiever remmen?
De SA pads zijn vergelijkbaar, een klein beetje minder bite koud en net een beetje minder agressief remmen maar het verschil is klein.
Alternatief waar ik ook naar kijk zijn de EBC V-pads. Dit zijn semi-gesinterde pads, waarbij ik dan denk aan minder aggresief en hard remmend dan gesinterde, maar beter dan organische. Dus misschien een goede optie. Heeft iemand toevallig ervaringen met deze pads?
De vpads zijn een betere keuze voor jouw doeleinde in mijn ervaring.
 
Niet lullig bedoeld, maar als je jezelf onderuit remt komt dat niet doordat je blokken de abrupt aangrijpen maar doordat jij te abrupt remt...meer remgevoel ontwikkelen is zinvoller dan gaan zoeken naar een andere compound. Of een andere rempomp monteren.
Klopt, het is ook niet de bedoeling de remblokken de schuld te geven. Ik weet dat veel mensen heel enthousiast zijn over de hh blokken. Maar ik vind ze wel te abrupt aangrijpen & net niet genoeg progressief gevoel.

Dat ligt eerder aan jezelf/banden, ik rij al 5j met ebc hh remblokken op verschillende motoren zonder dat probleem. (Ook met regen of -4 zoals vorige week)

De SA pads zijn vergelijkbaar, een klein beetje minder bite koud en net een beetje minder agressief remmen maar het verschil is klein.

De vpads zijn een betere keuze voor jouw doeleinde in mijn ervaring.
Bedankt, nuttig. Heb je zelf ook ervaring met de vpads?
 
Ik zweer bij organische blokken, zolang je motor niet op een circuit terecht komt zijn die al jaaaaaren toereikend. De eerlijkheid dient mij te laten bekennen dat ik echt niet weet welke van mijn motorfietsen nu organische of sinterblokken hebben, ook niet door de manier van remmen. Alleen de krullen die van de schijven afkomen wijzen een beetje op sinterblokken. Ofwel: Zo veel zal het voor straatgebruik niet uitmaken. Alleen van de motorfietsen die ik zelf met organische blokken heb uitgerust weet ik dat ze er in zitten... En ik denk dat je even bij je zelf te rade moet gaan als je je vaker dan 0 of 1 keer onderuitremt en dan de blokken de schuld geeft

Edit: maar dat laatste was al een keer of 5 gezegd, lezen Robbie, lezen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan