Remblok slijtage offroad

ka-duc

Die hard MF'er
23 jul 2008
783
37
Amstelveen
Zo af en toe doe ik een offroadrit op een WR450. Waar ik me over verbaas is hoe snel de remblokken slijten. Motor is licht, snelheden laag, hard remmen is er offroad sowieso niet echt bij, en toch lijkt het wel of je de blokjes ziet Zeker in vergelijking met wegmotoren is het verschil heel opvallend.

Is het zachter materiaal ofzo? Of hakt het zand en modder er zo hard in?
 
Ik denk niet dat het materiaal zachter is, maar door het zand en modder slijt alles gewoon 10x zo snel dan normaal. Heb ik ook op mijn Tenere waarmee ik redelijk veel offroad rij. Laatste setje achterremblokken kon al na 4500 km op IJsland de vuilnisbak in.
 
Soms zijn ze na 1 daggie Havelte op. Niet alleen met de WR, ook met de TTR wel eens gehad.

Of iemand moet, terwijl ik tussen de middag aan de snert zit, blokjes stiekem omwisselen.
 
is normaal. zand en modder is een heel goed schuurmiddel en dat veroorzaakt gewoon veel slijtage aan onder andere de remblokken en schijven. blokken die op de weg makkelijk 10000 km mee gaan kunnen met een paar uur spelen in de prut gewoon volledig op zijn.
 
Er is ook een enorm kwaliteitsverschil in remblokken.
Ik heb zelf jaren enduro gereden en heb dat toen ook ondervonden,vooral als er veel modder was.
Originele Suzuki remblokken kostten toen ongeveer het dubbelle van imitatie blokken,maar gingen zeker 5 x zo lang mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan