Remblokjes Sumitomo 6-zuigerklauwen

Peet3kabo

MF veteraan
3 jun 2007
2.048
2
Menaldum
Ik zoek remblokjes voor mijn remklauwen.
Dit zijn Sumitomo's, 6 zuigerremklauwen voor op een FZR1000.
Heb al een heleboel op internet gezocht maar kan niet echt wat vinden, misschien zijn hier mensen die me dat zo kunnen vertellen of een plek weten waar ze deze waarschijnlijk wel hebben.
Reden, die van mij piepen als een gek.
Nu heb ik al met koperpasta geprobeerd en de anti-piepplaatjes zitten er ook wel tussen.
Heb het idee dat ze verglaasd zijn en dat het hierdoor komt, en aangezien nieuwe blokjes niet de wereld kosten, maar eens nieuwe proberen.

Gaat om deze klauwen:

6zuigerremklauwen2.jpg

6zuigerremklauwen1.jpg
 
Probleem van welk type remblokjes is al opgelost. |( |( |(

Heb de blokjes er even uitgehaald om te kijken of er ook iets achterop stond.
Dit had ik ook wel eerder kunnen bedenken, maar ja. :z :z
Zijn lucas blokjes:

DSCN5802.jpg

DSCN5803.jpg

DSCN5804.jpg


Dan de vraag, kan iemand iets uit deze blokjes opmaken waarom ze zouden kunnen piepen?
 
Laatst bewerkt:
er hoeft maar 1 groefje op de verkeerde plek te zitten en ze piepen, zit is een soort trilling/resonanctie [ of hoe schrijf je dat]
we hadden vroeger in de garage een spuitbus , dat spul was hittebestendig en plakte als een gek, dat spoten we achter op het remblok en het piepen was 100% over. [ voor een tijd ]
info bij cartall of andere leverancier voor garagebedrijven.
 
er hoeft maar 1 groefje op de verkeerde plek te zitten en ze piepen, zit is een soort trilling/resonanctie [ of hoe schrijf je dat]
we hadden vroeger in de garage een spuitbus , dat spul was hittebestendig en plakte als een gek, dat spoten we achter op het remblok en het piepen was 100% over. [ voor een tijd ]
info bij cartall of andere leverancier voor garagebedrijven.


Hoe 1 groefje op een verkeerd plekje, deze remmen al weer 2 seizoenen op dezelfde schijven en dan mag ik aannemen dat de groeven op de blokken en de schijven overéén komen.
 
Kan ook aan het frictie materiaal liggen
Had dat in het verleden ook eens gehad , bleek verkeerde frictie materiaal voor de gietijzeren schijven die ik had , na overgestapt te zijn naar een ander merk blokken was het gelijk weg .
Kijk eens naar een ander merk blokken of het dan weg gaat .
 
Kan ook aan het frictie materiaal liggen
Had dat in het verleden ook eens gehad , bleek verkeerde frictie materiaal voor de gietijzeren schijven die ik had , na overgestapt te zijn naar een ander merk blokken was het gelijk weg .
Kijk eens naar een ander merk blokken of het dan weg gaat .

Dit zijn gesinterde blokken, maar eens normale proberen dan.
 
piepen ze al 2 seizoenen dan ?
zou best kunnen dat door slijtage de groefjes niet meer correct met elkaar overeen komen,
met piepen tot gevolg

Ze piepen al zolang als ik ze heb (2 seizoenen dus ja).
En of ze er beroerd uitzien of niet, heb ik verder geen verstand van.
Weet niet wat een mooi en goed of een slecht slijtpatroon is.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij ook niet normaal nee, vandaar mijn vraag.
Alleen hoe krijgen we dat piepen eruit.

ben bang dat je dan toch aan andere blokken moet,
een andere optie is dat je eens bij een autogarage naar binnen loopt en vraagt naar dat plakspul wat ik eerder poste, probleem uitleggen en vragen of je je blokken mag inspuiten [achterkant he ], ik zeg altijd maar : nee heb je ,ja kun je krijgen
 
Zou inderdaad kunnen proberen ja.
Een andere oorzaak van het piepen welke ik gehoord heb is teveel ruimte op de pennen of in de klauwen.
Maar zoals hierboven ergens, op andere motoren met dezelfde klauwen en blokjes geen probleem.
Dus ben ook bang dat het een poging word voor andere blokken.
 
Dit zijn de enige remklauwen waarbij ik dat inderdaad nog niet gedaan heb.
De vorige originele FZR klauwen voor en achter heb ik dit wel gedaan.
Misschien een optie om na het rijseizoen te doen, laat ik het nu eerst zo en gaan we dit later eerst eens proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan