Remblokjes vervangen of nog ff door?

BasH

Die hard MF'er
21 sep 2003
307
0
Amsterdam
Zijn ze al toe aan vervanging?
Ik zie nog geen slijt markering oid. de dikte is nog iets van 2mm.

Dit is de dunste die er bij zat:
full

slijtage limiet is 1,6 mm als ik me niet vergis. als je veel kilometers rijd, zou je kunnen denken aan nieuwe, omdat ze dan toch binnen enkele weken echt versleten zijn. Ik had nieuwe laten monteren in februari. heb ze 2 weken gelee alweer vervangen, nu met wat hardere. vond dat het toch wat snel ging

je kan met deze dikte nog wel 15000 km rijden als je niet dagelijks in de stad rijdt.
als ik het zo zie zijn het blokjes uit de brembo van een normale europeesche fiets, dus je zal geen bandengillende acties uithalen.
waarom zou je een hoop geld uitgeven terwijl het nog niet nodig is. *D

tja maar als je ze elke keer maar half gebruikt, kun je het geld net zo goed aan mij geven 523698465 tnv Wuf te Utrecht :}

als ik dat zou doen, moet ik elke maand onder de motor kruipen om ze te vervangen.

het remblokje op de foto is inderdaad nog niet voor de helft op,als je altijd zo vroeg wil vervangen kan je inderdaad beter je geld aan wuf overmaken.
remblokjes zijn pas op als het gevaar bestaat dat je binnenkort door de voering heenremt.
vervangingsnormen van de fabrikant zijn meestal van het soort "als de verpakking van deze blokjes ernstige slijtage vertoont dienen deze blokjes vervangen te worden".
de motorboer zal ook eenzelfde soort theorie aanhangen.
levensduur is inderdaad nogal gebruikers en soort afhankelijk.
ikzelf rem maar twee keer op een dag: als ik op mijn werk aankom en als ik 's middags thuis kom.
dan doe je lang met blokjes.
Vooroordelen: moderne fietsen,R1, Fireblade, hebben zulke zachte blokjes dat de schijven net zo hard slijten als de blokjes en elke 3 setjes blokjes meevervangen moeten worden.
het remt als een beer maar heeft een levensduur van twee weekenden ardennen.
oudere types zoals een 600F en bmw's/guzzi's/laverda's/ducati's hebben "normalere" hardheid en gaan bij rustig gebruik 25000 km mee.
dan moet je natuurlijk wel doorrijden en niet iedere keer remmen want:! wie het eerst remt is bang!

bash is student en kan de kosten van twee setjes blokjes best tot na de zomer uitstellen.

Vooroordelen: moderne fietsen,R1, Fireblade, hebben zulke zachte blokjes dat de schijven net zo hard slijten als de blokjes en elke 3 setjes blokjes meevervangen moeten worden.
het remt als een beer maar heeft een levensduur van twee weekenden ardennen.
oudere types zoals een 600F en bmw's/guzzi's/laverda's/ducati's hebben "normalere" hardheid en gaan bij rustig gebruik 25000 km mee.
Aha vandaar dat de R1 en de Blade zoveel verkocht worden.
Een set schijven kost 600 euro en die zou dan net 15k mee gaan. Dacht ut niet.
dan moet je natuurlijk wel doorrijden en niet iedere keer remmen want:! wie het eerst remt is bang!
Bij defensief rijden zoals je geleerd is hoort ook remmen.

bash is student en kan de kosten van twee setjes blokjes best tot na de zomer uitstellen.
Je hebt gelijk remmen heb je helemaal niet nodig waarom zou je 25 euro per set uitgeven als je ze nooit gebruikt.

Ik hoop alleen niet dat jij ook van die idiote koekblikken tegenkomt als ik elke morgen.

Zou iemand mij kunnen vertellen of dit remblokje vervangen moet worden (weet dat het dan per set gaat, heb voor 2 schijven en achter 1).

Is het dan tevens verstandig om mijn remvloeistof te vervangen (zie plaatjes).
Er wordt door de werkplaatshandboek aangegeven alle vloeistof uit het remvloeistof potje te verwijderen en dan bijvullen met nieuw vloeistof (dot 4, glycol basis). Paar keer pompen om de oude vloeistof eruit te krijgen en klaar?
Is dit verstandig of is er wellicht nog ander advies?

Alvast dank.

full

Terug
Bovenaan Onderaan