remblokjes

ratelketting

Die hard MF'er
9 mrt 2003
355
0
Enschede
eeeeeeh, ik heb net nieuwe remblokken gekregen voor de achterrem, nu is het probleem dat de gevallen die je remblok tegen de schijf duwen veels te ver naar voren toe staan, hoe kan ik ze achteruit duwen ???
 
Ok dan dit wordt een lange reply...... O-)

Als eerste moet je je realiseren dat je ze daarna moet ontluchten (dus je moet zat dot4 hebben en een accuslangetje..)

Heb je dit nog nooit gedaan dan laat effe weten post ik wel een stuk van het werkplaatsboek van mijn soes (zelfde principe)
[me]Tafkaf heeft eindelijk zijn werkplaatsboek
[/me]


Wat je dan nodig hebt is een waterpomptang en een boel domme kracht
Je zet de waterpomptang aan de buitenkant van je remsysteem en op een cilinder (omwikkelen met een doek en vante voren even de troep van de cilinder afhalen met een screwdriver) Ohhh ja en rustig duwen anders mol je hem...
en dan gelijkmatig naarbinnen duwen. Doe dit niet scheef.....tot het zat is.

Suc6 8-)
 
Terug duwen gewoon met een schroevendraaier met de oude blokken erin, en ja als het bakje overstroomt er wat uit halen.

Snap niet dat Tafkaf zo moeilijk doet :? en met remblokken wisselen ontluchten :?

ja zal wel.
 
Met de hand terugduwen, maar maak eerst de zuigers zuiver met remmenreiniger, anders zit het vuil achteraf tussen de dichtingen. Een waterpomptang zou ik niet gebruiken, omdat je daarmee teveel kracht kan zetten, en de boel om zeep kan helpen als er toch iets mis is. Met een grote schroevendraaier voorzichtig de zuigers terugduwen kan ook, maar zorg ervoor dat de zuigers niet scheef geduwd worden. Als de zuigers niet soepel terug willen, kan het ook zijn dat er teveel remvloeistof in het reservoir zit. Maar het is ook mogelijk dat er vuil of oxidatie tussen de zuigers en dichtingen zit. Dan moeten de remklauwen gereviseerd worden.
Bij mijn Bandit duw ik die zuigers altijd met de hand terug, en na 114.000km zijn die nog nooit blijven hangen.
 
Terug duwen gewoon met een schroevendraaier met de oude blokken erin, en ja als het bakje overstroomt er wat uit halen.

Snap niet dat Tafkaf zo moeilijk doet :? en met remblokken wisselen ontluchten :?

ja zal wel.

Tafkaf doet zo moeilijk omdat het remsysteem een oliedruk opbouwt en op het moment dat je gaat terugduwen je de mogelijkheid hebt dat er lucht inkomt
Ontluchten is dus gewoon een extra zekerheid om zeker te zijn dat je altijd remdruk hebt
[me]Tafkaf thinks better safe than sorry O-) [/me]
 
Waarom zou je gelijk al aan het ontluchten slaan?
Gewoon het zaakje rustig terugduwen met je hand of lijmtang. Als je klaar bent knijp je gewoon weer in je remmen totdat je druk hebt. Als het dan goed voelt dan bespaar je de ellende en kosten van ontluchten. Dat kun je later alsnog wel doen mocht het niet goed zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan