remblokjes

Staatskasspekker

Die hard MF'er
16 dec 2011
271
0
Deventer
Heb gisteren voor het eerst de achterremblokjes zelf vervangen, nu zag ik dat de ene meer te lijden heeft gehad dan de ander. aangezien m'n technische know-how beperkt is vroeg ik me af of dit gewoon is of is het verstandig om de remklauw eens na te laten nakijken?

full
 
Anders de zuigers een paar keer uitpompen en weer terug duwen. Niet helemaal uitpompen natuurlijk! Met een beetje mazzel word ie zo weer gangbaar..
ja en meteen je keerringen verrot door alle aanslag op de zuigertjes... nee dank je.... 1x uitpompen, goed schoonmaken (polijsten) en met wat remolie weer terug monteren nadat je ook de binnenkant van de remklauw hebt schoongemaakt
 
Is helemaal niet nodig om zoiets agressiefs te gebruiken. Remmenreiniger kan de seals aantasten. Gewoon siliconenspray gebruiken, krijg je de cupjes perfekt mee schoon.

GEEN siliconenspray op de remblokken of remschijven gebruiken!



geen remmenreiniger gebruiken om remmen te reinigen????
remmenreiniger is daar juist voor.
het verdampt zo snel dat rubber niet word aangetast.
waarom zou het toch remmenreiniger genoemd worden?
 
Laatst bewerkt:
Is helemaal niet nodig om zoiets agressiefs te gebruiken. Remmenreiniger kan de seals aantasten. Gewoon siliconenspray gebruiken, krijg je de cupjes perfekt mee schoon.

GEEN siliconenspray op de remblokken of remschijven gebruiken!
dit roept iedereen altijd op motor-forum maar ik gebruik bij het schoonmaken van remmen altijd remmenreiniger (het zal niet voor niets 'remmen'reiniger heten) en nog nooit problemen mee gehad? :?

zou wel eens willen weten wat de achterliggende gedachte hiervan is
 
dit roept iedereen altijd op motor-forum maar ik gebruik bij het schoonmaken van remmen altijd remmenreiniger (het zal niet voor niets 'remmen'reiniger heten) en nog nooit problemen mee gehad? :?

zou wel eens willen weten wat de achterliggende gedachte hiervan is


Kijk dat is weer een menselijke tekortkoming, wij combineren elke handeling met een gevolg.
Als men altijd een handeling doet en het gevolg gaat goed dat wordt die handeling geassocieerd met " ik doe het goed ".
Tegen dit kan je met geen enkele argument aankomen want het gaat toch goed ?
 
Kijk dat is weer een menselijke tekortkoming, wij combineren elke handeling met een gevolg.
Als men altijd een handeling doet en het gevolg gaat goed dat wordt die handeling geassocieerd met " ik doe het goed ".
Tegen dit kan je met geen enkele argument aankomen want het gaat toch goed ?
Ik vind de werking van remmenreiniger dan ook sterk overdreven worden.
Het wordt vaak aangeraden bij heavy duty klusjes, maar het 'schrobt' niets weg als het ware.
Schoonmaken van sterk vervuilde zaken doe ik dan ook op andere manieren..
Ontvetten doet remmenreiniger natuurlijk goed. Even de remschijfjes afnemen. :Y
 
ik neem niet aan dat je remmenvet IN je cilinders smeert??? remmenvet achterop de remblokjes tegen het piepen inderdaad :Y

Remvet smeer je de zuigers mee in voordat je ze terugduwt. tussen de zuiger en remblokken doe je bijv. kopervet.

Betreffende de issue remmenreiniger of niet:
Remmenreiniger werkt, water+dreft ook
van remmenreiniger krijg je kanker, van dreft niet

Aan de hand daarvan mag je je eigen keuzes maken.

Volgens mij is remmenreiniger van origine meer bedoeld om de remschijf mee schoon te maken (remstof er af spoelen enzo), maar jah...
 
Remvet smeer je de zuigers mee in voordat je ze terugduwt. tussen de zuiger en remblokken doe je bijv. kopervet.

Betreffende de issue remmenreiniger of niet:
Remmenreiniger werkt, water+dreft ook
van remmenreiniger krijg je kanker, van dreft niet

Aan de hand daarvan mag je je eigen keuzes maken.

Volgens mij is remmenreiniger van origine meer bedoeld om de remschijf mee schoon te maken (remstof er af spoelen enzo), maar jah...



Klopt het ontvet de frictiematrialen en niets anders.
 
Remvet smeer je de zuigers mee in voordat je ze terugduwt. tussen de zuiger en remblokken doe je bijv. kopervet.

Betreffende de issue remmenreiniger of niet:
Remmenreiniger werkt, water+dreft ook
van remmenreiniger krijg je kanker, van dreft niet

Aan de hand daarvan mag je je eigen keuzes maken.

Volgens mij is remmenreiniger van origine meer bedoeld om de remschijf mee schoon te maken (remstof er af spoelen enzo), maar jah...
om op kevinblades menselijke tekortkomingen in te spelen: ik gebruik al jaren remmenreiniger en heb nog steeds geen kanker, gaat goed toch?

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan