remblokken achter, dringend..

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
ben bezig de remblokken de vervangen,
maar nu is de binnekant wat verroest + een witte aanslag door zout
de cilinders zitten muurvast

heb al geprobeerd:
-met de vingers uit elkaar duwen
-met schroevendraaier te duwen dmv hefboom, lukt niet :(
-de remklauw beetje uit elkaar vijzen, om er beter aan te kunnen

gevolg: de cilinders nog steeds niet uit elkaar, en als gevolg van het laatste wat remvloeistof over de velg gekregen (ja ik weet het: STOM, you live, you learn)

de remvloeistof derict afgeveegd natuurlijk, hopelijk is de lak er niet aan maar dat zie je bij mij toch niet door de milimetersdikke laag vuil :)

hulp aub,
moet de remklauwen uit elkaar krijgen en remvloeistof bijvullen
(heb geen remmenreiniger, wel remvloeistof)

alvast bedankt
 
Remvloeistof bijvullen doe je aan het andere eind... :+

En als je zuigertjes echt vastzitten (voorzichtig pompen en daarna weer terugduwen niet mogelijk) blijft er niets anders over dan alles te demonteren ern goed schoon te maken :(
 
remzuigers eruit persen door gewoon te pompen met remhandel.
niet met perslucht dat gaat te hard.
alles goed zuivermaken
remzuiger evt zuivermaken met schuursponje.
O ring eruit wippen (opletten moet er weer hetzelfde terug in.
alles in elkaar zetten en invetten met remolie
de pennen zuivermaken en invetten met bv wat molycoot.
 
ben bezig de remblokken de vervangen,
maar nu is de binnekant wat verroest + een witte aanslag door zout
de cilinders zitten muurvast

heb al geprobeerd:
-met de vingers uit elkaar duwen
-met schroevendraaier te duwen dmv hefboom, lukt niet :(
-de remklauw beetje uit elkaar vijzen, om er beter aan te kunnen

gevolg: de cilinders nog steeds niet uit elkaar, en als gevolg van het laatste wat remvloeistof over de velg gekregen (ja ik weet het: STOM, you live, you learn)

de remvloeistof derict afgeveegd natuurlijk, hopelijk is de lak er niet aan maar dat zie je bij mij toch niet door de milimetersdikke laag vuil :)

hulp aub,
moet de remklauwen uit elkaar krijgen en remvloeistof bijvullen
(heb geen remmenreiniger, wel remvloeistof)

alvast bedankt
Kun je misschien beter laten doen, per slot van rekening moet je er mee kunnen stoppen
 
met wat druppeltjes doodgewone kettingolie voor de fiestketting heb ik het probleem opgelost.
zuigertjes netjes uit elkaar gekergen :)
zoveel mogelijk het roest verwijderd en oa. de staafjes geschuurd met staalwol tot alle roest eraf was.

nieuwe blokjes erop, ontluchten en klaar *D
bijvullen van de remolie was niet eens nodig.

het volgende onderhoud is toch voor binnenkort dus dan laat ik de remmen nog eens nazien en kuisen door m\'n garagist.
 
Leg me dat eens uit???? :? :? :? :?
idem hier :?

dus daar waar je de lucht ontlaat laat jij olie bij???
strange...

ik doe het toch maar op de conventionele manier. en trouwens, als de olie tot beneden gevuld staat en bovenaan in het reservoirtje niet, zal er geen olie kunnen worden bijgevuld. de lucht bovenaan kan niet weg dus zal de remvloeistof gewoon overlopen.

leg mij maar eens uit hoe je dat juist doet, maar ik heb er geen vertrouwen in.
 
Is gewoon andersom jongens, beetje meer fantasie :+
(de ex-automonteur in me spreekt nu)

Waarom zou je niet andersom kunnen vullen, je moet alleen wel zoals hierboven al wordt beschreven iets van een injektiespuit hebben, of voor mijn part een goede knijpfles waar je je remvloeistof in hebt zitten op de nippel zetten, druk opbouwen met de spuit of knijpfles en nippel opendraaien, opletten dat er \"boven\" iemand in de gaten houdt wanneer de remvloeistofpot vol is, dat moet dan weer geleegd worden.

Het grote voordeel van deze methode is dat er als het goed is geen lucht in je leidingen terecht kan komen, in de praktijk gaat dit helaas nooit op maar goed......


Snappe vous :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan