nelliesairbrush
MF'er
Beste mensen,
Er zal vast al een hoop gezegd en geschreven zijn over remblokken. Maar ik wil toch een balletje opgooien.
Op mijn Harley XLH1200 uit 1997 zitten in mijn voorrem en achterrem momenteel gesinterde blokken. Eigenlijk geplaatst op advies van een motorzaak.
Regelmatig rij ik met een aanhanger achter de motor omdat mijn vrouw (op haar eigen motor) en ik graag kamperen (helaas, nu dus even niet). Omdat wij ook graag Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk bezoeken is het regelmatig bergje op en af.
Met de aanhanger rem ik zoveel mogelijk op de motor af maar je ontkomt er niet aan je remmen te gebruiken.
Het valt mij op dat ik behoorlijk kracht moet uitoefenen op de achterrem.
Het advies was toen dat de gesinterde blokken beter hitte bestendig waren, betere remwerking en minder snel zouden slijten. De praktijk.... trap het pedaal bijna krom om maar enigzins te stoppen.
Daarnaast zit er nog een remschijf op die dicht is, dus zonder "koelgaten", dat gaat in ieder geval veranderen.
Wellicht de combinatie? slechte koeling van de blokken door de dichte schijf? Gaan organische blokken het beter doen met "geperforeerde"schijven?
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, bijvoorbeeld met organische blokken rijden.
Hoor het graag,
Rob
Er zal vast al een hoop gezegd en geschreven zijn over remblokken. Maar ik wil toch een balletje opgooien.
Op mijn Harley XLH1200 uit 1997 zitten in mijn voorrem en achterrem momenteel gesinterde blokken. Eigenlijk geplaatst op advies van een motorzaak.
Regelmatig rij ik met een aanhanger achter de motor omdat mijn vrouw (op haar eigen motor) en ik graag kamperen (helaas, nu dus even niet). Omdat wij ook graag Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk bezoeken is het regelmatig bergje op en af.
Met de aanhanger rem ik zoveel mogelijk op de motor af maar je ontkomt er niet aan je remmen te gebruiken.
Het valt mij op dat ik behoorlijk kracht moet uitoefenen op de achterrem.
Het advies was toen dat de gesinterde blokken beter hitte bestendig waren, betere remwerking en minder snel zouden slijten. De praktijk.... trap het pedaal bijna krom om maar enigzins te stoppen.
Daarnaast zit er nog een remschijf op die dicht is, dus zonder "koelgaten", dat gaat in ieder geval veranderen.
Wellicht de combinatie? slechte koeling van de blokken door de dichte schijf? Gaan organische blokken het beter doen met "geperforeerde"schijven?
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, bijvoorbeeld met organische blokken rijden.
Hoor het graag,
Rob