remblokken fireblade 96

demoi

Dubbel account
3 mei 2010
8
0
Heb vanavond de remblokken van mijn geliefde blade eens aan een nadere inspectie onderworpen en dat wierp de nodige vragen bij mij op. Aan de onderkant van de blokken brokkelt het remblok af.(rem brokkel dus). De dikte is zo'n 3 mm en er lijkt een of ander metaal op te zitten. Is het verstandig om de blokken te vervangen? Dit in verband met een dagje Assen in Juni? Zo ja welk type blok kan ik dan het beste nemen? Op internet blokken gezien met een metaal er op, of met kunststof. Heb nissin remklauwen. Ben beginnend sleutelaar dus .... :?.
 
Heb vanavond de remblokken van mijn geliefde blade eens aan een nadere inspectie onderworpen en dat wierp de nodige vragen bij mij op. Aan de onderkant van de blokken brokkelt het remblok af.(rem brokkel dus). De dikte is zo'n 3 mm en er lijkt een of ander metaal op te zitten. Is het verstandig om de blokken te vervangen? Dit in verband met een dagje Assen in Juni? Zo ja welk type blok kan ik dan het beste nemen? Op internet blokken gezien met een metaal er op, of met kunststof. Heb nissin remklauwen. Ben beginnend sleutelaar dus .... :?.

Remblokken die afbrokkelen zou ik maar vervangen. Als het tegen zit breekt bij een goeie
rempoging alles eraf. Ik kies zelf altijd voor origineel. Deze voldoen in de basis aan alle gemiddelde rijstijlen. Ga je wat gekkere dingen gaat doen zou ik wachten op wat meningen van circuitrijders. En die komen geheid. Daarna zou ik mijn eigen conclusie trekken. Maar bij twijfels over remmen nooit risico`s nemen. :N Als ie niet start is het lastig, maar als ie niet remt dan hoop ik voor jouw dat je een heel goed pak draagt.

Succes in ieder geval.
Gr. en welkom Ninja-Nine.
 
Laatst bewerkt:
Hoor van een paar maten die alleen maar racen met blades dat Ferodo's het erg goed doen in combinatie met de standaard uitrusting. En anders Brembo.
origineel kan je ook pakken, maar met een dagje circuit gaan die blokjes er wel heel rap doorheen
 
Glimt dat laagje wat erop zit en is het hard en glad? Dan kan het zijn dat de blokken een keer te heet zijn geworden door aanlopen oid. Dat noemt men verglazing. Dat is ook sowieso vervangen.

3 mm dikte van de voeringen vind ik trouwens ook niet bijster veel om eerlijk te zijn :/
 
blokken zijn idd hard en glanzend. Zal maar nieuw setje laten aanrukken. vanavond de blokken achter controleren. Kan net zo goed meteen de remvloeistof vervangen, wordt een beetje geel/bruin. Wel gaaf dat er zo snel adviezen en reacties komen op zo'n vraag. TOP and THANXS:)
 
Orgineel is wel het beste. Maar....., jij hebt een sc33 en mijn ervaring beperkt zich tot sc28 (95). Ik vind en vond de orginele remblokken nooit echt super remmen. Daarom heb ik er dan ook aftermarket spul op gegooid wat een stuk beter remt dan het nissin spul. Je kunt gesinterde blokken nemen, en die zullen een stuke harder remmen, alleen die zullen je schijven een stuk sneller doen slijten. Zo zie je maar weer, elk voordeel heb zijn nadeel..
 
En weten wij wel wat gesinterde remblokken eigenlijk zijn????????????
Leuk om met termen te smijten en niet weten wat het inhoudt, maar even zonder dollen remblokkeuze is hier een groot discussie punt en daarom ga ik er niet op in.
Goede remblokken zijn duur en voor sommigen zijn goedkope internetblokken goedkoop en goed.
 
En weten wij wel wat gesinterde remblokken eigenlijk zijn????????????
Leuk om met termen te smijten en niet weten wat het inhoudt, maar even zonder dollen remblokkeuze is hier een groot discussie punt en daarom ga ik er niet op in.
Goede remblokken zijn duur en voor sommigen zijn goedkope internetblokken goedkoop en goed.

Ja, dat weet ik.. Gesinterde blokken bestaan uit een mix van metalen en harsen welke de combinatie hiervan, een agresievere vorm van remmen brengt dan de organische blokken, welke zelfs uit karton kunnen bestaan. Die wil je toch niet onder je brommer hebben... Hoe dan ook, deze zijn natuurlijk ook prima, op de honda zelfs wat beter doseerbaar, maar vaak met wat minder `bite`.
Hoezo denk je dat wij dat niet zouden weten dan?
 
Wat Kevinblade bedoelt is dat je er niet zonder meer een ander setje andere blokken op moet plempen zonder te weten of dat wel kan.......
Niet alle remschijven vinden bv. gesinterde blokken prettig......
 
Lekker dan. Gisteravond net op motorremschijf.nl een setje ho ijzers besteld voor mijn bladeje besteld, lees ik nu dat mijn schijven dat misschien niet echt fijn gaan vinden. :? Is dat ergens op te zoeken of mijn schijfjes tegen sm ;)kunnen?? Moest wel merk type bouwjaar van de fiets invullen, dus ut past altijd.
 
Ja, dat weet ik.. Gesinterde blokken bestaan uit een mix van metalen en harsen welke de combinatie hiervan, een agresievere vorm van remmen brengt dan de organische blokken, welke zelfs uit karton kunnen bestaan. Die wil je toch niet onder je brommer hebben... Hoe dan ook, deze zijn natuurlijk ook prima, op de honda zelfs wat beter doseerbaar, maar vaak met wat minder `bite`.
Hoezo denk je dat wij dat niet zouden weten dan?


Idd denken de meeste mensen dat jouw antwoord goed is, maar sinteren is een bak en pers proces van het frictiematriaal en dat geeft de frictiekracht.
Het is niet de mix van matrialen dus.
Grappig om weer een bevestiging te zien van mijn conclusies.
Maar net wat JanB ook zegt niet elke rembeslag past op elke schijf.
 
Heb vanavond de remblokken van mijn geliefde blade eens aan een nadere inspectie onderworpen en dat wierp de nodige vragen bij mij op. Aan de onderkant van de blokken brokkelt het remblok af.(rem brokkel dus). De dikte is zo'n 3 mm en er lijkt een of ander metaal op te zitten. Is het verstandig om de blokken te vervangen? Dit in verband met een dagje Assen in Juni? Zo ja welk type blok kan ik dan het beste nemen? Op internet blokken gezien met een metaal er op, of met kunststof. Heb nissin remklauwen. Ben beginnend sleutelaar dus .... :?.

Als jij deze vragen stelt, is het dan verstandig als je ze zelf vervangt?
 
Vroeger hebben ze mij geleerd dat je van vragen wijs wordt. Of eigenwijs gevonden wordt. Het sleutelen aan de brommers vroeger ging goed, dus ik ben er niet bang voor dat het sleutelen niet lukt. Wel is het belangrijk om niet opnieuw het wiel uit te vinden. Er is zoveel info onder de leden van dit forum dus waarom zou ik daar geen gebruik van maken.....
In iedergeval wel goed dat je je zorgen maakt over mijn veiligheid. TH
 
Wie heeft ervaring met EBC koper gesinterde remblokken op een blade ? Die heb ik een maand geleden aangeschaft bij Roukama :X onder fireblade parts SC28

ebc.jpg


niet doen ?
 
Laatst bewerkt:
Vroeger hebben ze mij geleerd dat je van vragen wijs wordt. Of eigenwijs gevonden wordt. Het sleutelen aan de brommers vroeger ging goed, dus ik ben er niet bang voor dat het sleutelen niet lukt. Wel is het belangrijk om niet opnieuw het wiel uit te vinden. Er is zoveel info onder de leden van dit forum dus waarom zou ik daar geen gebruik van maken.....
In iedergeval wel goed dat je je zorgen maakt over mijn veiligheid. TH

Als je je maar realiseert, dat je met het belangrijkste onderdeel van de motor bezig bent, mn op het circuit. Niet alleen voor jou veiligheid, maar ook van de andere rijders. Recent heeft er nog iemand op het circuit zijn remblokken verloren. Deze persoon is niet meer onder ons.
 
756CM55
[Voor L]


35.47EUR




Deze Braking remblokken zijn speciaal geselecteerd voor een HONDA CBR RR (SC28/G034) 900CC bouwjaar 1992-1993
Deze remblokken zijn gemaakt van gesinterd materiaal.

Tja .................. :?
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft ervaring met EBC koper gesinterde remblokken op een blade ? Die heb ik een maand geleden aangeschaft bij Roukama :X onder fireblade parts SC28

[afbeelding]

niet doen ?
Ik heb deze gehad op de blade, zouden veel beter remmen dan de originele maar dat heb ik nooit gemerkt. Wel dat ze bleven piepen (ook na afschuinen,kovervet ed) en dat ze na verloop van tijd gingen afbrokkelen?? volgens mij zijn deze te hard. Heb daarna aleen nog maar de originele gehad en ook dat kan veel beter, dus als iemand suggesties heeft?
 
Jongens, waar hebben we het over... Zowel gesinterde als orginele organische blokken zijn prima. Gesinterde brengt wat meer slijtage aan je schijven, maar of jezelf nog mee zult maken dat je ze moet vervangen omdat ze te dun geworden zijn...?
Organisch is ook goed, remt alleen met wat minder pit. Ook niets mis mee!
 
Voor circuitgebruik vind ik de Carbone Lorraine SBK5 erg fijn op mijn Blade uit '93. Voor straatgebruik vind ik ze minder omdat ze warm moeten zijn voor ze lekker remmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan