Remblokken grijpen niet aan over hele schijf

mcdkaal

Rookie
13 aug 2022
2
0
Ik heb laatst mijn remschijf en blokken vervangen, maar het lijkt alsof de blokken niet even hard aangrijpen over de gehele schijf. Op een plek lijken ze zelfs niet eens aan te grijpen (zie foto). Aan de andere kant van de remschijf ziet alles er voor de rest wel prima uit. Waar kan dit aan liggen?
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-08-13 at 8.58.51 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2022-08-13 at 8.58.51 PM.jpeg
    213,9 KB · Weergaven: 133
kan zijn dat je vorkvoet krom is, waardoor de klauw diagonaal over je schijf staat. als je een lampje tussen je schijf en klauw door schijnt, liggen de blokken links en rechts dan evenwijdig aan op de schijf?
 
Welkom op motorforum....

Wat is laatst? hoeveel km's heb je daarna gereden? blokken moeten even inslijten op de schijven.
Zijn 4 dagen geleden vervangen en heb er nu nog maar ongeveer 120 km mee gereden. Ik heb geprobeerd de remblokken een beetje in te remmen door ze langzaam te laten slepen van 50 tot 10 kmh. en dan wat harder. Maar ik vind het raar dat een strookje op de remschijf nog untouched is.
 
Zijn 4 dagen geleden vervangen en heb er nu nog maar ongeveer 120 km mee gereden. Ik heb geprobeerd de remblokken een beetje in te remmen door ze langzaam te laten slepen van 50 tot 10 kmh. en dan wat harder. Maar ik vind het raar dat een strookje op de remschijf nog untouched is.
Volgens mij ben je goed bezig en loopt het wel los , zou als ik jou was het nog even aankijken.
Als het zo blijft is er wat mis, maar dat denk ik niet. Trek je niet teveel aan van de bovengenoemde DOOM scenario's. Alsof je vork ineens krom zou zijn :? , zal wel loslopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Terug
Bovenaan Onderaan