remblokken, hoe, wat of welke

Frank the Tank

Die hard MF'er
17 okt 2003
501
0
Hoedekenskerke
Ja ik heb de zoek functie al gebruikt maar echt wijzer
wordt ik daar niet van. Dus de vraag blijft welke
remblokken zijn nou echt goed?

Ik had Lucas maar daar ben ik niet echt happy over
maar wel over de prijs....

Over goodridge hoor ik veel goeds maar over de prijs |(
dus wat is nou wijsheid.

Ik rij rij toch wel sportief om het maar te zeggen,
laat en hard in de ankers. Zeg maar ;)

Wat is nu wijsheid Goodridge ja of nee....
(of zal ik een poll aanmaken)
 
hoi frank,

ik rij ook met lucas, en ook laat en hard in de ankers.

ik heb een keer een setje imitatie blokken voor erop gehad die lekker goedkoop waren (de niet gesinterderde) en toen ik met mijn vriendin achterop een stoppie maakte kneep ik de voering van de blokken af! (en dat komt niet door het gewicht van mijn vriendin)

nu zal je denken , die heeft een onwijze rempomp erop gemaakt, maar dat is niet zo, dit gebeurde gewoon op mijn kawasaki ER-5, niet eens een stalen remleiding. nu rijd ik eveneens met originele gesinterderde blokken (met van die bronskleurige deeltjes erin) en daar heb ik echt heel veel schik mee. nadeel is alleen dat de schijf meer te verduren krijgt, omdat de blokken wat minder hard slijten. dus het kan zijn dat ik op den duur toch duurder uit ben omdat mijn schijf sneller vervangen dient te worden. dat andere merk wat jij noemt, ken ik niet, maar ik kan je dus wel meegeven, koop geen imitatie blokken die van dan natuurlijke materiaal zijn gemaakt, want die lijm houd het remgedrag zoals dat van jou en mij, niet bij!!!!

succes ermee
 
Waarom hou je het niet gewoon bij de originele remblokken?
Die voldoen prima op de openbare weg.

Goedkope gesinterde remblokken zoals de SBK3 krijg je volgens mij het goedkoopst bij Edwin Ott motoren. 60 euro in totaal voor de voorkant!
 
Rij zelf met Carbonne Loraine, komen meestal als zeer goed uit de testen (PS, Motorrad).
Met origineel (Bandit 1200) had ik soms fading bij afdalen passen, nu geen probleem. Voorwiel desgewenst te blokkeren (band Dunlop D208).
 
Rij zelf met Carbonne Loraine, komen meestal als zeer goed uit de testen (PS, Motorrad).
Met origineel (Bandit 1200) had ik soms fading bij afdalen passen, nu geen probleem. Voorwiel desgewenst te blokkeren (band Dunlop D208).


SBK 3 is van Carbon Lorraine en gelijkwaardig aan de originele blokken voor een ZX6R.
 
SBK 3 is van Carbon Lorraine en gelijkwaardig aan de originele blokken voor een ZX6R.

Sorry, ik was niet volledig.....
De Carbone Lorraine SBK-3 zijn ook voor een Bandit gelijkwaardig aan het origineel; ik bedoel dan ook de A3.
Ja..Ja...de SBK zou de sportversie zijn, de A3 de standaard... in de praktijk toch iets anders!
Ik heb zelf niet de mogelijkheid (en de behoefte) om 15 remblokset's te gaan testen; ik ga dan ook af op testen van PS en Motorrad. Daar kwam de A3 als een van de beste uit de test. Zelf gemonteerd en volledig tevreden.
Wanneer iemand tevreden is met een stuk hout? Ieder z'n keus....
 
dit vinden ze zelf bij carbone lorraine:
Brake pad for stainless steel rotors and ductile iron rotors, SBK3/ for front Brake pads for stainless steel and ductile iron rotors. C29/C42/C43 for the front
Excellent grip
High friction pad
Very little wear of rotor
Long life time
Best performance wet and dry
Used with Spiegler’s ductile iron rotors provide excellent results in performance, modulation and wear


Brake pad for stainless steel rotors,
A3/ for front
Brake pad for stainless steel rotors and ductile iron rotors, RX/ for rear

Very good compromise between performance and durability
No fading – brake action only decreases little in the wet
Very good response characteristics
Little wear of the pad even with heavy vehicle

echt goedkoop vind ik trouwens normaal gesproken niet hoor, maar ik heb ze ook in uitgeest gehald, scheelde geloof ik 30 euro op een setje :)

die sbk3 bevallen wel goed, maar ik heb alleen elke keer als ik ga rijden het idee dat ze de eerste paar keer wat minder aangrijpen met remmen, na een paar keer remmen voelebn ze wat lekkerder
 
Terug
Bovenaan Onderaan