scighera
MF veteraan
Goedemiddag, zojuist een remrevisie afgerond, motor zal nog wel even buiten gebruik blijven tot juli of zo, maar alvast deze vraag.
Het gaat om een honda CBR 1100xx , DCBS remsysteem is delinked (dus voor en achter los van elkaar)
Het remsysteem is volledig gereviseerd
-master revisie voor
-HEL stalen leidingen voor en achter
-zuigers en caliper schoongemaakt voor en achter
-nieuwe oliekeerringen en stofringen voor en achter
-geleidepennen schoongemaakt en ingevet met ATE
-nieuwe blokken, hetzelfde merk en type als de oude
Alles gemonteerd met op de juiste plaatsen ATE, kopervet of keramisch vet.
Monteren van alle delen in elkaar ging soepel, zuigers en geleide pennen gingen soepel door de rubbers
Echter na ontluchten systeem lopen de blokken. Nog steeds teveel aan.
punt is wel:
Remschijven zijn ingesleten, links is deze 4,3mm rechts is deze 4,5mm (normaal is 5,0mm, onder grens is 4,0mm)
- Schijven zijn niet krom
-slijtage bijna gelijk aan beide kanten van de schijf
(Het verschil is slijtage linker en rechter schijf komt vaker voor bij dit type motor, remblokken slijten links ook harder)
Zoals op de foto te zien is pakken alle blokken sowieso aan de onderkant de binnenrand mee. ik zal kijken of ik dat kan corrigeren
De boven kant blijft net binnen de buitenrand.
Ik vermoed dat hij over die binnenrand dus sleept.
Wat ik sowieso ga doen
-kijken of rechts of links de boosdoener is of beide
-kijken of ik de uitlijning van de blokken iets kan aanpassen
Uiteraard zal een en ander moeten inslijten
(De remrevisie van mijn ZX7R liep op dat vlak beter ,deze loopt nagenoeg volledig vrij , maar deze had ook niet ingesleten schijven)
Het gaat om een honda CBR 1100xx , DCBS remsysteem is delinked (dus voor en achter los van elkaar)
Het remsysteem is volledig gereviseerd
-master revisie voor
-HEL stalen leidingen voor en achter
-zuigers en caliper schoongemaakt voor en achter
-nieuwe oliekeerringen en stofringen voor en achter
-geleidepennen schoongemaakt en ingevet met ATE
-nieuwe blokken, hetzelfde merk en type als de oude
Alles gemonteerd met op de juiste plaatsen ATE, kopervet of keramisch vet.
Monteren van alle delen in elkaar ging soepel, zuigers en geleide pennen gingen soepel door de rubbers
Echter na ontluchten systeem lopen de blokken. Nog steeds teveel aan.
punt is wel:
Remschijven zijn ingesleten, links is deze 4,3mm rechts is deze 4,5mm (normaal is 5,0mm, onder grens is 4,0mm)
- Schijven zijn niet krom
-slijtage bijna gelijk aan beide kanten van de schijf
(Het verschil is slijtage linker en rechter schijf komt vaker voor bij dit type motor, remblokken slijten links ook harder)
Zoals op de foto te zien is pakken alle blokken sowieso aan de onderkant de binnenrand mee. ik zal kijken of ik dat kan corrigeren
De boven kant blijft net binnen de buitenrand.
Ik vermoed dat hij over die binnenrand dus sleept.
Wat ik sowieso ga doen
-kijken of rechts of links de boosdoener is of beide
-kijken of ik de uitlijning van de blokken iets kan aanpassen
Uiteraard zal een en ander moeten inslijten
(De remrevisie van mijn ZX7R liep op dat vlak beter ,deze loopt nagenoeg volledig vrij , maar deze had ook niet ingesleten schijven)