Remblokken niet goed vast

BadEend

MF veteraan
28 feb 2004
1.491
2
Bij mijn motor zitten aan de voorkant de remblokken niet goed vast.
Er zit op de pinnetjes waar je de remblokken mee vastmaakt speling, moeten deze gewoon vervangen worden om het op te lossen?
En mijn remschijven voor hebben blauwe plekken maar er zitten gewoon standaard remblokken op, hoe kan dit? '(
 
Heb ik ook ..rij er al tijden mee.


tik tik zeker...


Denk eerlijk gezegd dat de gaten in je remklauw waar de pinnen in vallen uitgeruimd zijn...

Als het een klein beetje is maakt het niet zoveel uit maar 100% is altijd beter voor de remweg.
 
Ja pinnetjes zijn gezekerd hoor! :)
Maar het lijkt me niet dat dit hoort omdat de voorkant bij het remmen flink gaat trillen!


klopt hoort ook niet... ;) Maar zoals ik al zei het hangt van de slijtage a natuurlijk als het echt ernstig is...dan moet je de klauwen vv denk ik...of de gaten zien op te vullen op 1 of andere manier...

Zit er zelf ook mee maar tis bij mij niet echt ernstig...tikt een beetje remt nog prima..
 
blauwe plekken = te heet geworden...zijn ze nog wel recht?


Laat anders ff een motorzaak checken ...met remmen mag je niet spotten en ik kan het vanaf hier niet beoordelen. Moet de remmen zien en voelen
 
Zou het kunnen zijn dat de remblokken niet voor die schijven geschikt zijn?
(zijn wel standaard remblokken)


Weet ik veel?


Ik zou op de eerste plaats denken dat je na een avondje knallen flink in je remmen hebt geknepen bij het stoplicht en niet meer losgelaten hebt..

Aangezien je het over blauwe plekken hebt... :?
 
TRillen tijdens het remmen en blauwe plekken, dat lijkt mij kromme remschijven.
Gewoon je fiets aan de voorkant vrij van de grond houden en het wiel rond draaien, als je dan goed naar de remschijven kijkt, of je vingernagel er vlak bij houdt, merk je vanzelf wel of ze slingeren.
 
Weet ik veel?


Ik zou op de eerste plaats denken dat je na een avondje knallen flink in je remmen hebt geknepen bij het stoplicht en niet meer losgelaten hebt..

Aangezien je het over blauwe plekken hebt... :?

Is niet op 1 punt maar over hele schijf verspreid dus niet door het vasthouden!
Maar ook niet aan een stuk, dus gewoon blauw plekje dan weer even niks en dan weer wel enz.
 
TRillen tijdens het remmen en blauwe plekken, dat lijkt mij kromme remschijven.
Gewoon je fiets aan de voorkant vrij van de grond houden en het wiel rond draaien, als je dan goed naar de remschijven kijkt, of je vingernagel er vlak bij houdt, merk je vanzelf wel of ze slingeren.

Als de schijven krom zouden zijn merk ik dat toch in mijn remhendel d.m.v. trillen? (dit is namelijk niet het geval!)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan