remblokken nu al op

crosser2009

MF'er
28 sep 2009
131
0
Goedendag,

Gister met het crossen als ik rem (achterrem) begon hij te piepen. Dus ik ff kijken, zag ik dat de remblokjes op waren.

Ik snap er werkelijk niks van, Remblokjes heb ik 4 december gekocht en gemonteerd. Sindsdien maximaal 3 tot 4 uur gereden. En nu al op ????!!! :X

Heb ik nou zachte remblokjes gekregen ofzo. Helaas heb ik het de verpakking niet meer maar ze waren 33 euro.

Achterrem heeft nooit aangelopen. En met crossen als ik rem blokkeer ik het achterwiel en slip ik, daar lijd hij toch veel minder van dan dat ik geleidelijk afrem (omdat de schijf tegen de remblokjes aan blijft schuren).

maar nu had mijn vader (automonteur) een idee. Hij zei dat hij het wel eens wou proberen om de voering van remblokjes van de auto op maat te zagen en te plakken op de remblokjes die ik nou in de crossmotor zitten.

Zou dit werken? Ik weet dat julie toch nieuwe remblokjes aanraden. Maar het is hobby en geen wedstrijd cross. Ik cross alleen op maisvelden.

Alvast bedankt *D
 
Natuurlijk, ze zijn fabrieksaf gelijmd.. speciale blokken met een speciaal gereinigde ondergrond met speciale contactlijm.

Autoblokken zijn véél te dik. Dat is probleem 1. Daarnaast, zie jij ze maar goed op maat te zagen. Brokkelt het niet zo af dan? En hoe ga je die dikte oplossen?

Beter goedkope harde blokken zoeken dan.

Die zijn te goed te zagen.

Remblokjes die uit auto's komen op het werk zijn lang niet altijd kaal. Soms kan er nog erg lang km mee gereden worden.

Zoiets word preventief vervangen.
 
De slijtage is gewoon het gevolg van zand en/of andere troep. Heb het wel eens gehad met de mtb. Een jaar gereden met zachte blokjes en vervolgens met slecht weer en harde blokjes na een maand alweer aan nieuwe toe.

De oplossing: Na het crossen de boel los halen en schoon maken. (Neem aan dat je niet 4 uur achtereen gereden hebt.)
 
De slijtage is gewoon het gevolg van zand en/of andere troep. Heb het wel eens gehad met de mtb. Een jaar gereden met zachte blokjes en vervolgens met slecht weer en harde blokjes na een maand alweer aan nieuwe toe.

De oplossing: Na het crossen de boel los halen en schoon maken. (Neem aan dat je niet 4 uur achtereen gereden hebt.)

4 uur is overdreven. Het is idd echt vettig geweest. De tijden die ik gecrosst heb. Maar ik vind 4 uur echt niet normaal snel.

bij men brommer doe ik er 10.000 km over. Dat zijn heel wat uurtjes :P.

En daarbij rem je ook nog veel harder.

Het is geen handige oplossing want ik zeker niet elke keer na het crossen de de remcilinder uiteen halen.

Mag ik met remreiniger schoonmaken en dan met compressor schoonspuiten ?
 
Joe hoeft je remklauw niet uit elkaar te halen hoor. Gewoon even de klauwen van de motor losschroeven, clipjes los en remblokken er uit en dan met een (oude ;) ) tandenborstel al het zand en viezigheid er uit poetsen.

Remmenreiniger zou ik niet gebruiken. Dat kan je rubbers in je remklauw opeten. Perslucht is sterker dan je denkt en blaast niet alleen vuil weg maar ook in je rubbers.
 
ja als het topic dan al niet gesloten is. Dat vind ik het jammere van MF. Het is toch leuk om te horen dat iets is opgelost of hoe je het hebt opgelost.

Laatst had ik ook een topic geopend en toen het gelukt was wou ik er wat neerzetten en toen ging het niet meer :(

Maar ik ga nieuwe proberen te krijgen bij de zaak. Zoiezo ga ik nieuwe halen of ik ze nou moet kopen ofniet.

En dan ga ik proberen om de oude remblokjes te lijmen.

Ja, het zijn echte rotzakken hier van MF ;)

Succes, en laat maar weten!
 
is je remschijf nog wel goed
als de schijf niet meer glad is vreet die de rem blokken zo op

heb ik bij mij motor ook gehad nieuwe schijf en remblokken erop en het is weer goed
 
Terug
Bovenaan Onderaan