T1moff
Die hard MF'er
Beste liefhebbers,
Ik kwam dit weekend tot de conclusie dat de remblokken van mijn circuitmotor ongelijk zijn afgesleten. Als in, het binnenste blok van de remklauw is verder versleten dan het buitenste blok.
Normaal gesproken hou ik niet van concessies doen als het op mijn circuitmotor aankomt maar een set remblokken is toch weer 65euro en eigenlijk zou ik dan gelijk beide klauwen vernieuwen, 130euro verder dus.
Uiteraard ga ik de klauwen goed schoonmaken en bekijken waarom ze ongelijk afslijten, echter twijfel ik toch om de blokken in de klauw om te draaien om levensduur te winnen.
Is dit no-go, of wat vinden jullie? Riskeer ik overmatige slijtage van mijn remschijf op deze manier omdat de delen niet op elkaar zijn ingesleten? Of erger, riskeer ik een slecht remmende motorfiets? Of is dit normale gang van zaken?
Benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt.
Ik kwam dit weekend tot de conclusie dat de remblokken van mijn circuitmotor ongelijk zijn afgesleten. Als in, het binnenste blok van de remklauw is verder versleten dan het buitenste blok.
Normaal gesproken hou ik niet van concessies doen als het op mijn circuitmotor aankomt maar een set remblokken is toch weer 65euro en eigenlijk zou ik dan gelijk beide klauwen vernieuwen, 130euro verder dus.
Uiteraard ga ik de klauwen goed schoonmaken en bekijken waarom ze ongelijk afslijten, echter twijfel ik toch om de blokken in de klauw om te draaien om levensduur te winnen.
Is dit no-go, of wat vinden jullie? Riskeer ik overmatige slijtage van mijn remschijf op deze manier omdat de delen niet op elkaar zijn ingesleten? Of erger, riskeer ik een slecht remmende motorfiets? Of is dit normale gang van zaken?
Benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt.