remblokken R1

patjer1

MF'er
26 feb 2003
40
0
genk-belgie
Welke remblokken zijn jullie tevreden over?? Ik heb momenteel de Brembo SA die warm wel goed zijn, maar koud teveel handkracht vergen. Heb goeds gehoord van Braking...mijn rijstil is sportief met veel laat remmen en af en toe stoppietje erbij en heeeel af en toe 't circuit
 
Altijd goed voor op straat: Carbone Lorraine SBK3, Ferodo SinterGrip, SBS gesinterd..

Voor op circuit SBS Dual Carbon maar die vreten wel flink aan je schijven!
 
ik heb een sv1000s, en ik heb weer orginele blokken laten monteren...
dat remt toch wel het allerbest..maarja ..tis per motor verschillend.

carb.lor.sbk's zijn ook heeel goed...ferrodo vind ik zelf weer wat minder...en bij regen zijn ze gewoon slecht...

het heeft ook weer met leidingen te maken, heb je stalen of gewone...en wat voor rempomp heb je...

een beetje rempomp kost gewoon 500 eutjes...maarja dan heb je wel een radiale, en kan je met 2 vingers maximaal vertragen...

dus ...er zijn diverse factoren waar je rekening mee moet houden.
 
Heb er stalen remleiding van Brembo op.
Tja en een radiale rempomp...de nieuwe R1 heeft er ook een en rara waar klagen ze over? De remmen :-)
Snap eigenlijk niet goed waarom de radiale pomp beter zou zijn, heeft iets mùet de andere hefboom te maken of...?
 
Persoonlijk heb ik slechte ervaring met Carbone Lorraine , hebben mijn schijven aangetast. Maar er zijn dan ook verschillende types remblokken van deze leverancier.
Momenteel rij ik met EBC double H , en ben hier zeer tevreden over. Over de levensduur ben ik tevreden en deze vreten niet aan mijn schijven. Prijs is ook niet overdreven , iets van een 40€. De moeite om eens te proberen.
 
ik rijd ook met die ebc's en ze zijn buiten goedkoop ook nog es lang van levensduur en geven een superstopkracht
 
Terug
Bovenaan Onderaan